Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

Zo, de nieuwe buren weten ook weer waar ze aan toe zijn. :D
Nou, die kleine kinderen hebben gisterenavond van 22u tot 23u liggen huilen en letterlijk keihard schreeuwen, fijne buren al :mad:
 
Kinderen he ... er zijn zoveel redenen op te noemen waarom ik er geen heb. ;)
 
Nou, die kleine kinderen hebben gisterenavond van 22u tot 23u liggen huilen en letterlijk keihard schreeuwen, fijne buren al :mad:

Die hadden nog nachtmerries van u te zien deadliften :D :trollface:
 
Nu wel. ;)
All the action, none of the consequences. :D
stifler7.gif
 
Nu ben ik me aan het afvragen of een vloer met rubberen tegels van 2,5 of 3cm buiten niet voldoende zou zijn om mijn rack op te zetten ipv 20cm beton te gaan gieten, iemand ervaring ermee of de kennis of dit zou kunnen ?

Dus op de tuingrond een tuindoek, een laag rubberen tegels van 3cm(?), OSB platen en daar een dunne stalmat over ???

Of een laag beton, stoepdallen en de dunne stalmat ?
 
Ik zou de ondergrond toch stevig maken.
Ik heb zeker geen 20cm beton liggen hoor. Bij mij is het denk ik iets van 12cm chappe met tegels op en daar op die 50cm x50cm matten van Fitness Seller .
Maar ik gooi nooit dingen af van schouderhoogte of over-head (als je faalt op log press b.v.). Dus dat scheelt wel een pak. En ik DL geen 240kg of 280kg. Maakt ook wel wat.
 
Massieve rubbertegels (dus zonder noppen) bieden zeker een stabiele ondergrond:
Rubbertegel 100 x 100 x 2 cm
Rubbertegel 100 x 100 x 3 cm

Mocht je nog een hogere hardheid en duurzaamheid willen, dan zijn de puzzelmatten interessant (van gegoten rubber ipv geperst rubbergranulaat):
Puzzelmat 100 x 100 x 1,7 cm
Puzzelmat 100 x 100 x 2 cm

Die laatsten bieden de meeste hardheid dus voor in de tuin wellicht de beste optie. Hoe stabiel het geheel zal zijn is moeilijk te zeggen, als de tuingrond redelijk egaal is en niet te zacht zou het allemaal prima moeten zijn. Rack zou dan ook wel stabiel moeten staan verwacht ik.

Een andere optie is dat je enkel op een aantal kleine stukjes diep beton stort, waarop of waarin je de palen van het rack verankert. Daaromheen kun je dan de rubbermatten leggen (stukje uitsnijden voor de palen van het rack). Je kunt dan bijvoorbeeld een ATX rack nemen met grondverankering:
ATX Power Rack 230-M

Of gewoon twee losse palen van ATX met een optrekstang ertussen (+ J-cups en Spotters erop):
Bouw je eigen ATX Rig bij Fitness Seller - Fitness Seller

Benieuwd naar het eindresultaat! :)

EDIT: hier een Do-It-Yourself oplossing: DIY Outdoor Weightlifting Platform and Rack - Garage Gym Reviews (in plaats van hout zou je bovenstaande ATX bouwonderdelen kunnen gebruiken)
 
Laatst bewerkt:
Of een laag beton, stoepdallen en de dunne stalmat ?

Dit. Beton is sowieso ook goedkoper. Zelf heb ik in mijn tuinhuis 20cm met betonijzers erin. Laagje isolatie erop en dan MDF. Misschien kan je een soort car port maken?
 
Klinkt misschien gek/vreemd.. Stelcon plaat bestellen? Weet alleen niet hoe duur dat is. :o
Maar er werd bij mijn werk vaak even een snelle stelconplaats gemaakt voor butenfirma's tijdens grote fabrieksstops.... Konden ze daar hun keten/containers etc. op kwijt.
 
Ik zou de ondergrond toch stevig maken.
Ik heb zeker geen 20cm beton liggen hoor. Bij mij is het denk ik iets van 12cm chappe met tegels op en daar op die 50cm x50cm matten van Fitness Seller .
Maar ik gooi nooit dingen af van schouderhoogte of over-head (als je faalt op log press b.v.). Dus dat scheelt wel een pak. En ik DL geen 240kg of 280kg. Maakt ook wel wat.
Voor de log had ik dinsdag 4 speeltuintegels met een dunne rubberen mat erover en dat was al redelijk stevig zonder de ondergrond te nivelleren dus ik dacht dat het misschien wel moest kunnen lukken met wat houten platen en rubber :o

Geeft chappe geen verzakkingen dan ?

Massieve rubbertegels (dus zonder noppen) bieden zeker een stabiele ondergrond:
Rubbertegel 100 x 100 x 2 cm
Rubbertegel 100 x 100 x 3 cm

Mocht je nog een hogere hardheid en duurzaamheid willen, dan zijn de puzzelmatten interessant (van gegoten rubber ipv geperst rubbergranulaat):
Puzzelmat 100 x 100 x 1,7 cm
Puzzelmat 100 x 100 x 2 cm

Die laatsten bieden de meeste hardheid dus voor in de tuin wellicht de beste optie. Hoe stabiel het geheel zal zijn is moeilijk te zeggen, als de tuingrond redelijk egaal is en niet te zacht zou het allemaal prima moeten zijn. Rack zou dan ook wel stabiel moeten staan verwacht ik.

Een andere optie is dat je enkel op een aantal kleine stukjes diep beton stort, waarop of waarin je de palen van het rack verankert. Daaromheen kun je dan de rubbermatten leggen (stukje uitsnijden voor de palen van het rack). Je kunt dan bijvoorbeeld een ATX rack nemen met grondverankering:
ATX Power Rack 230-M

Of gewoon twee losse palen van ATX met een optrekstang ertussen (+ J-cups en Spotters erop):
Bouw je eigen ATX Rig bij Fitness Seller - Fitness Seller

Benieuwd naar het eindresultaat! :)

EDIT: hier een Do-It-Yourself oplossing: DIY Outdoor Weightlifting Platform and Rack - Garage Gym Reviews (in plaats van hout zou je bovenstaande ATX bouwonderdelen kunnen gebruiken)
Thanks ! Die matten gewoon op de tuingrond zou eventueel kunnen denk je ?

Het zou natuurlijk beter zijn zoals in het DIY filmpje, gaat alleen een hoop meer werk inzitten, ik moet niet alleen alles met de hand door het huis dragen, het moet ook allemaal nog eens naar heel achter in de tuin en dat is best een flinke afstand, dus als ik kan kiezen om rubberen tegels door te dragen ipv tig-tal zakjes beton, kiezel, zand en betonnen tegels (dat ik ook nog eens met mijn Corsa moet vervoeren allemaal) is voor mij de keuze snel gemaakt :P maar het moet natuurlijk wel wat stevig zijn...

Ook moet ik er rekening mee houden dat ik niet te diep mag uitgraven omdat ik op een ondergrond woon waar mergelgrotten inzitten die in het verleden al voor grondverzakkingen hebben gezorgd, daarom mag ik bv. ook geen zwembad inbouwen of vijver uitgraven. De perimeter is natuurlijk net vanachter in mijn tuin, just my luck.

Dit. Beton is sowieso ook goedkoper. Zelf heb ik in mijn tuinhuis 20cm met betonijzers erin. Laagje isolatie erop en dan MDF. Misschien kan je een soort car port maken?
Om de 5 minuten verander ik van gedacht, ik moet echt de knoop eens gaan doorhakken want ik mis mijn rack enorm, ik heb de optie om het voorlopig op mijn terras te zetten maar daar zijn al wat tuintegels los gekomen door er met mijn stones over te gaan en dan staat het rack niet afgeschermd, ik kan er dan wel een zeil over gooien, dan kan ik tenminste al terug squatten :dunno:

Klinkt misschien gek/vreemd.. Stelcon plaat bestellen? Weet alleen niet hoe duur dat is. :o
Maar er werd bij mijn werk vaak even een snelle stelconplaats gemaakt voor butenfirma's tijdens grote fabrieksstops.... Konden ze daar hun keten/containers etc. op kwijt.
Goed idee, ik krijg het alleen nooit naar achteren gedragen, die dingen zijn voor zover ik weet loeizwaar en alleen te leggen met een kraan.
In de week dacht ik er wel over na om bij een handelaar hier in de buurt eens te horen wat kleine betonnen welfsels kosten, die ik met de hand kan door dragen maar ik vrees dat dat niet goedkoop gaat zijn.
 
Om de 5 minuten verander ik van gedacht, ik moet echt de knoop eens gaan doorhakken want ik mis mijn rack enorm, ik heb de optie om het voorlopig op mijn terras te zetten maar daar zijn al wat tuintegels los gekomen door er met mijn stones over te gaan en dan staat het rack niet afgeschermd, ik kan er dan wel een zeil over gooien, dan kan ik tenminste al terug squatten :dunno:

Of gewoon beton met 4x beton voet, 4x composiet paal oid en een plaat erover met shingles erop. Voor iemand wat in de bouw heeft gezeten is dat zo gepiept.
 
Of gewoon beton met 4x beton voet, 4x composiet paal oid en een plaat erover met shingles erop. Voor iemand wat in de bouw heeft gezeten is dat zo gepiept.
Dat is wel best veel werk en materiaal om iets voorlopig te zetten :o
 
Dat is wel best veel werk en materiaal om iets voorlopig te zetten :o

Moet daarom toch niets voorlopig zijn? Je kan er nadien nog steeds planken tegen timmeren etc en uitbreiden.
 
Moet daarom toch niets voorlopig zijn? Je kan er nadien nog steeds planken tegen timmeren etc en uitbreiden.
Mijn vriendin heeft liever een terras voor in de zomer en verkiest dat ik dat stuk achteraan verder afwerk, er staat al een geraamte met dak erop, ik moet er daar dan dus alleen een vloer inleggen en dan kan ik nog in de loop der tijd kijken om de zijkanten toe te maken.
Het rack wilde ik op het terras zetten om voorlopig te kunnen squatten maar het is altijd gevaarlijk om iets 'voorlopig' neer te zetten, vaak blijft het dan ook gewoon zo staan, deadliften op het terras is ook not done heb ik al gemerkt, vinden mijn tegels niet zo leuk :P
 
Back
Naar boven