MuscleMeat

Bezoekers in dit topic

  • Goed gewerkt! Voel je jezelf beter op lager bf nu ook?
    Ja en neen, ik was liever sterker gebleven maar gezien de omstandigheden heb ik niet te klagen, vooral omdat de meeste mensen opblazen zoals een ballon op cortisone en ik val er blijlbaar van af, ik weet niet hoe een grote rol de dermatomyositis eigenlijk meespeelt hierin.
    Ik sta nu op 90kg en mentaal begint het nu moeilijk te worden omdat ik daar eigenlijk niet onder wil gaan.
    Mee kunnen draaien op een strongman comp, met abs zou wel gruwelijk zijn maar eerst nu choco jenever en dan ribbetjes met een shitload friet en mayonaise :D
     
    Power clean + Strict press

    4 x 6 x 50

    Deadlift

    1 x 10 x 100
    1 x 3 x 130
    3 x 5 x 150

    Shrugs

    70-5
    100-5
    120-5
    140-5
    150-5
    160-5 straps
    170-5
    180-5
    100-20

    Hanging leg raise

    3 x 15 x bw
    5 x 12 x bw
    6 x 8 x bw
     
    Hyper extensions

    6 x 10 x bw

    Crunches voeten op swiss ball

    4 x 35

    Stir the pot

    3 sets

    Hometrainer

    8 minuten

    Paused front squat

    20-4
    30-4
    40-4
    50-4
    60-4

    Pull through

    5 x 10 x super mini

    Snatch grip shrugs

    70-5
    80-5
    90-5
    100-5
    110-5
    120-5
    130-8

    Standing flyes

    7 x 15 x super mini's

    Hanging knee raise

    3 x 20

    Vandaag om 04u40 moeten opstaan en op het werk de hele dag rond gereden in een te krappe camionette (dik 600km totaal) en ondanks de pijntjes die ik daar aan heb over gehouden toch best lekker gepompt nog.
     
    Mace 6kg

    Front pendulum
    Back pendulum
    360° swings

    Clubbels 900gr. staven

    Mils
    Rotations
    Swings

    Mace 6kg

    360° swings
    Gravedigger
    Grip dingetje (zie filmpje)



     
    uncompress is toch ook into die shizzle?
    Klopt! Vroeger ook al wel eens interesse voor gehad maar niets meegedaan en nu ben ik meegesleurd door het topic van UnCompress
    Mijn 3 setjes clubbels heb ik van hem :D
     
    6kg mace is even andere koek dan die 2kg hamer, niet?
    Hoe vergelijkbaar is een 6kg mace met bvb een shoulderök met 2,5kg erop ? ( shoulderök weegt 3.6kg @ 1m20 lang leeg )
     
    Hoe vergelijkbaar is een 6kg mace met bvb een shoulderök met 2,5kg erop ? ( shoulderök weegt 3.6kg @ 1m20 lang leeg )
    Ik heb nooit een shoulderök in handen gehad. Als ik naar de dimensie van de bol van mijn 6kg mace kijk dan kan ik stellen dat deze minimaal 4kg moet wegen. Er zit dus meer gewicht bij het uiteinde van de mace dan bij de shoulderök en dus zal een 6kg mace zwaarder zijn om te zwaaien. De shoulderök is dan wel wat langer en dat zou weer wat kunnen compenseren. Bij deze tools wil je simpelweg een stang/stok hebben welke zo min mogelijk gewicht heeft en het gewicht (zwaartepunt) moet zo ver mogelijk bij je handen vandaan liggen. Mijn 6,5kg gada bijvoorbeeld heeft een bamboe stok van 250 gram en is 1m40 lang. Dat is niet te vergelijken met een shoulderök en of een mace. Als je deze alleen al voor je houdt, bij het uiteinde, dan merk je dat het gewicht alle kanten op wilt gaan.

    Uitgaande van reviews die ik heb gezien bij ervaren mace/gada swingers zou ik stellen dat een shoulderök toch een beetje de plank mis slaat. De stang is in principe een barbell staaf met daarin een knurl, er zit te veel gewicht in en je kunt de shoulderök ook met niet erg veel gewicht laden. Je moet kleine schijven gebruiken en de lengte (sleeve) om het gewicht op te plaatsen is kort. Ook sluiten de schijven niet perfect aan en zit daar dus wat beweging in wat niet altijd wenselijk is. De prijs van de shoulderök is bizar hoog en dat voor een tool die inferieur is aan een gada van nog geen €10,-. Als je toch echt een aanpasbaar gewicht wilt gebruiken bij een mace ga dan voor de Adex Adjustable Mace of de Evil Munky Mace.
     
    Back
    Naar boven