MuscleMeat

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.802
Kerel let aub op met die schouder! Desnoods een tijdje rust nemen.

Ik heb zelf 3 maanden niet kunnen trainen door een blessure en heb er nu nog af en toe last van als ik niet genoeg opwarm.

hoe warm je dan op nu?

ook met rc-oefeningen of met lichter gewicht ofzo?

ik zie dat je de bench breed vastneemt,heb ik ook n tijdje gedaan mar ben toen veel smaller gaan nemen wegens steken in me schouder ,dit helpt echt goed hoor.Bij flyes zou ik ook oppassen,doe zoveel mogelijk kracht met borst en schouders zeker uitschakelen door ze naar je voeten toe te trekken (als je snapt wat ik bedoel) ,sccs verder ;)

hoe warm je dan op nu?

ook met rc-oefeningen of met lichter gewicht ofzo?
Eerst rustig losdraaien en daarna een handdoek met beide handen vastpakken en deze met gestrekte arm van voor naar achter bewegen. Dit herhaal ik een aantal keer. Als ik niet genoeg opwarm en ik ga trainen voel ik iets kraken in mijn schouder, pas als ik genoeg heb opgewarmt en dat "gekraak" weg is kan ik volledig trainen zonder problemen.

Maar het is echt klote :(

Mijn schouders werden steeds stijver en stroever. Pijntjes kwamen steeds vaker voor. Ik liep al heftig met mijn armen te zwaaien in de gym, dus vond het wel tijd worden voor wat rc werk. Masallah heeft mij uiteindelijk overgehaald. Het leek me saai en tijdrovend, maar het idee dat je er sterker van wordt motiveerde me toch wel. Die stijfheid voelde ook niet goed.

Een vast programmaatje volg ik niet echt eigenlijk. Misschien maar eens gaan doen.

Ik zit zo te denken he, misschien is het een mooi idee voor een topic van de week. Er lijkt weinig interesse voor, maar volgens mij is het iets wat behoorlijk wordt onderschat als ik de blessuresectie zo lees.

En dan doel ik op een stukje in het nederlands in een context, gebaseerd op ervaringen van een ervaren trainee + bruikbaar programma + plaatjes en uitleg etc:)

maar ik ben nu in de gym, later:p

• #2.807
ik zie dat je de bench breed vastneemt,heb ik ook n tijdje gedaan mar ben toen veel smaller gaan nemen wegens steken in me schouder ,dit helpt echt goed hoor.Bij flyes zou ik ook oppassen,doe zoveel mogelijk kracht met borst en schouders zeker uitschakelen door ze naar je voeten toe te trekken (als je snapt wat ik bedoel) ,sccs verder ;)

thanks voor de tips, pijntjes zijn eigenlijk ook begonnen rond dezelfde tijd dat ik zo breed mogelijk ging benchen en zwaarder ging op decline flys...
bij overheadpresses heb ik niet echt last

Eerst rustig losdraaien en daarna een handdoek met beide handen vastpakken en deze met gestrekte arm van voor naar achter bewegen. Dit herhaal ik een aantal keer. Als ik niet genoeg opwarm en ik ga trainen voel ik iets kraken in mijn schouder, pas als ik genoeg heb opgewarmt en dat "gekraak" weg is kan ik volledig trainen zonder problemen.

Maar het is echt klote :(

dat 'gekraak' heb ik ook, net of er iets verspringt :(

met die handdoek zijn dislocates? heb ik de maandag met mn barbell gedaan

Mijn schouders werden steeds stijver en stroever. Pijntjes kwamen steeds vaker voor. Ik liep al heftig met mijn armen te zwaaien in de gym, dus vond het wel tijd worden voor wat rc werk. Masallah heeft mij uiteindelijk overgehaald. Het leek me saai en tijdrovend, maar het idee dat je er sterker van wordt motiveerde me toch wel. Die stijfheid voelde ook niet goed.

Een vast programmaatje volg ik niet echt eigenlijk. Misschien maar eens gaan doen.

tips zijn altijd welkom, ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen :o

Ik zit zo te denken he, misschien is het een mooi idee voor een topic van de week. Er lijkt weinig interesse voor, maar volgens mij is het iets wat behoorlijk wordt onderschat als ik de blessuresectie zo lees.

En dan doel ik op een stukje in het nederlands in een context, gebaseerd op ervaringen van een ervaren trainee + bruikbaar programma + plaatjes en uitleg etc:)

maar ik ben nu in de gym, later:p

omi een goed idee!

knal ze in de gym spammerd ;)

thanks voor de tips, pijntjes zijn eigenlijk ook begonnen rond dezelfde tijd dat ik zo breed mogelijk ging benchen en zwaarder ging op decline flys...
bij overheadpresses heb ik niet echt last

tips zijn altijd welkom, ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen :o

omi een goed idee!

knal ze in de gym spammerd ;)

Doen:P

btw Sanca, ben nu goed misselijk, griep denk ik (is wel op tijd beter voor zaterdag, medt nekkramp zou ik het noig nie willen missen)

zenuwen?:rolleyes:

• #2.809
Doen:P

btw Sanca, ben nu goed misselijk, griep denk ik (is wel op tijd beter voor zaterdag, medt nekkramp zou ik het noig nie willen missen)

zenuwen?:rolleyes:

hehe, dat noemt men 'cold feet' :D

hehe, gaan wij er lekker brak bijlopen zaterdag :roflol
:

na zaterdag nog erger hea:D

170 deadlift, 3x 100 fullsquat en 90 bench on my way, wat jij Sanca?:D

• #2.811
  • #2.813
:bang:

:roflol:: :roflol: :roflol:

yo own, als je tijd hebt, doorspit dan mn logje eens op de posts van vandaag, jij hebt misschien nog een paar gouden tips...!!!!

Tip van de dag....
Gebruik toch niet zoveel spoilers man!!!!!!

:roflol:

Kan je me niet aub een vraag stellen...word misselijk van al het gespam door te moeten spitten voordat ik bij iets zinnigs aankom!!!!

:p

• #2.815
Snel doen dan. Kan je bench ook zo maar eens omhoog schieten. Het verwaarlozen van je rotators kan op den duur een belemmering vormen in groei van je schouders en verdere upperbody. Maar bovenal voorkomt het een hoop problemen:)

Ik had een aantal links, maar moet ik even zoeken.

Bodybuilding.com - Dorian Kent - Rotator Cuff. Injury Prevention And Re-habilitation!

Train Your Weak Link For A Big Bench Press

TESTOSTERONE NATION - Cracking the Rotator Cuff Conundrum

TESTOSTERONE NATION - Shoulder The Load

thanks, ik heb al 1 en ander gevonden, op T-nation gaven ze een linkje naar deze oefeningen, aanraders???

Rotator Cuff Exercises -- familydoctor.org

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

komt er op neer dat mn schouder blijft k*tten af en toe 'verspringt' er iets en krijg ik een stekende pijn, vooral bij (brede) bench en dips

plan is de rotator cuffs wat te versterken, alle tips zijn welkom...

Zorg dat irakees ook komt, kan hij sanca "de notenkraker" leren:D

broertje, doe even rustig aan met je schouder hé :thumbs: Voor je het weet sukkel je er een hele tijd mee... Verder nette trainingen, zoals gewoonlijk :D :lifter:

• #2.818

Dislocations inderdaad, helpt erg goed bij mij en doe het meerdere keren per dag. Gewoon om m'n schouder even los te maken als het ware, voelt erg lekker.

• #2.820
Dislocations inderdaad, helpt erg goed bij mij en doe het meerdere keren per dag. Gewoon om m'n schouder even los te maken als het ware, voelt erg lekker.

ook eens wat meer beginnen doen dan, ik het ook eens met een handdoek proberen
met mn barbell gaat het als ik hem flink breed pak, smal voelt niet zo lekker

edit: voelt lekker met een handdoek, hier ga ik alvast een gewoonte van maken!!!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven