Fitness Seller

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

Krijg je geen last van je rug ? Ik kreeg al pijn toen ik je naar voor zag leunen

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.322
Sanca je squattechniek is k*t.

Nah, je rug kan dat wel hebben. Met stones is het ook zo krom als een hoepel. Het nadeel is alleen dat je voorover kan donderen als je pech hebt :D

verder ben ik het met Jesaja eens :D

Volg je het schema nu wel met je 1rm pogingen?

• #7.326
  • #7.327
Volg je het schema nu wel met je 1rm pogingen?

Ik volg het schema zover ik kan, sommige dagen zullen te zwaar zijn, dan doe ik een stapje terug

Heb nog geen 1RM pging ondernomen, 165 conventionele squat is wel al lang geleden, maar op highbox kan ik hogere loads aan dus ik zit normaal nog niet op mn 1RM

Ook effe rekening houden dat ik eergisteren gesquat en gerowd en gisteren gechint heb, zat er nog wat in + uberstijf + training in voormiddag op brinta en havermout + 1ste x wraps, waarschijnlijk te strak getrokken :rolleyes:

Maarja, excuses zijn voor bitches en daar doen we niet aan mee, volgende keer betere vorm.

• #7.328
Ook de 120 vind ik qua vorm niet goed. Probeer eens je borst meer vooruit te zetten en op die manier je bovenrug wat rechter te krijgen. Ik heb de indruk dat je er teveel een good-morning van maakt. Hij moet overigens ook nog een stuk lager.

Verder......wat Vladi zegt. Ik zou hem veel lager qua 1rm wegzetten en veel meer op de techniek gaan focussen.

Ziet er niet echt goed uit eerlijk gezegd. Lijkt ook net of hij in je nek ligt maar dit is low bar toch?
Je hebt je schema net gemaakt en je weet nu al dat het te zwaar word, waarom dan niet een lager 1rm ingevult.

• #7.331
Ook de 120 vind ik qua vorm niet goed. Probeer eens je borst meer vooruit te zetten en op die manier je bovenrug wat rechter te krijgen. Ik heb de indruk dat je er teveel een good-morning van maakt. Hij moet overigens ook nog een stuk lager.

I know, Ik ga erop letten!

Ziet er niet echt goed uit eerlijk gezegd.
Je hebt je schema net gemaakt en je weet nu al dat het te zwaar word, waarom dan niet een lager 1rm ingevult.

I know, ik twijfelde eerst ook nog om ze te posten, maarja, dan komt het nooit goed ;)

Tja, als ik lagere 1RM's ingeef lijkt het gewoon te licht te worden, op, een paar dagen na...

Onthoud met die Russische schema's dat het niet alleen het gewicht is he. Het volume is giga en die lichtere gewichten zijn ervoor om op de techniek te focussen. Dat is ook de reden dat de setjes zo kort zijn. Snelle sets, goed op techniek letten, explosief pakken. Het voelt soms zwak aan, maar je gaat er wel sterker van worden!

• #7.333
Onthoud met die Russische schema's dat het niet alleen het gewicht is he. Het volume is giga en die lichtere gewichten zijn ervoor om op de techniek te focussen. Dat is ook de reden dat de setjes zo kort zijn. Snelle sets, goed op techniek letten, explosief pakken. Het voelt soms zwak aan, maar je gaat er wel sterker van worden!

Thanks for the tips bro' ;)

Ik heb net de gewone waardes ingegeven en vergeleken met deze... ik ga de gulden middenweg gebruiken :D

Techniek zal (hopelijk) door de hoge frequentie wel beteren :o

• #7.335
Je moet gewoon je echte 1rm invullen... Veel mensen krijgen zelfs de tips om een gewicht 5-10% onder hun 1rm in te vullen.

• #7.337
Je moet gewoon je echte 1rm invullen... Veel mensen krijgen zelfs de tips om een gewicht 5-10% onder hun 1rm in te vullen.

Ok, thanks man

Ik ga bij alles een 10-tal kg lichter dan, dan is het volgens mn huidige waarden, dan werk ik wat meer aan techniek, zal idd wel meer uitkomst brengen dan, maar effe ego aan de kant en wat lichter

Verder......wat Vladi zegt. Ik zou hem veel lager qua 1rm wegzetten en veel meer op de techniek gaan focussen.

Ziet er niet echt goed uit eerlijk gezegd. Lijkt ook net of hij in je nek ligt maar dit is low bar toch?
Het lijkt beter, maar bij de 120kg is de techniek eigenlijk hetzelfde als bij de 160kg, alleen heeft je rug er minder last van onder een lichter gewicht. Een goodmorning is het zeker niet; je gaat toch echt flink door de benen. Ik denk dat Vladi de spijker op de kop slaat; het lijkt op een highbar techniek, waardoor je je hoofd omlaag forceert, en de rug buigt vrolijk mee. Probeer eens meer een lowbar techniek, en de 'eend' houding aan te nemen, dat gaat dan ook makkelijker. Kont naar achteren, omhoog kijken, dan komt die borst vanzelf naar voren en kun je de spanboog in de rug beter aanhouden.

Ik ben alleen bang dat als je dat gaat proberen het wel weer even wennen is met een paar kg's minder, daar moet je je dan maar even overheen zetten :P.

ik vind je techniek bij die 120 ook niet echt schitterend... zoals eerder al gezegd, je borst naar voren en proberen te letten dat je "recht" naar beneden zakt...

• #7.340
Thanks for the tips guys, komt inorde!!!

Terug
Naar boven