AndroidHealthClinic

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.361
Squat ziet er al veel beter uit! Good work dude!
Let bij het cleanen erop dat je je armen niet buigt in het begin van de beweging. Zonde van je kracht.

• #7.364
Squat ziet er al veel beter uit! Good work dude!
Let bij het cleanen erop dat je je armen niet buigt in het begin van de beweging. Zonde van je kracht.

Thanks!

Is idd al wat beter but still needs work, ik heb me voor de training paar x laten uithangen en tussendoor wat bw-squats gedaan, voelde al een stuk minder stijf :o

:dunno: @clean... met gestrekte armen omhoog trekken dan? Let daar eigenlijk niet zo op

Ik ga proberen terug 1x per week thaiboks ertussen te gooien, kwestie om weer wat explosiever, leniger en conditioneel sterker te worden :wl:

Thanks!
:dunno: @clean... met gestrekte armen omhoog trekken dan? Let daar eigenlijk niet zo op

Yip! Bekijk maar eens wat powerclean filmpjes op youtube. Zodra je je armen buigt verlies je namelijk je kracht. Je probeer je armen dus zolang mogelijk gestrekt te houden.
Maar ey, mijn powerclean techniek zuigt ook onwijs hoor. Het is gewoon een lastige oefenening! Misschien ga ik vanavond nog cardio doen en powercleanen.

Hoi Sanca hoe gaat het met jou?

Groetjes van Ivo.

@ zeveraars: :roflol:

nette training sanca :D

• #7.370
Hahaha, jammer Ivo, ik hoop dat de progressie er toch nog een beetje inzit!

@Victory Thanks :D

Hehe. ik zou toch eens wat filmpjes op youtube bekijken voor je pc's. :P Lijkt bij jouw op een reverse curl.
Wat Azrael dus zegt. En rug recht houden en naar voren kijken. Snelheid maken, dan moet je powershrugen en opvangen.
Misschien moet je voor squaten eens lowbar gaan proberen, kan het net niet helemaal zien hoe die ligt op je nek/schouders.

• #7.373

:D

Hehe. ik zou toch eens wat filmpjes op youtube bekijken voor je pc's. :P Lijkt bij jouw op een reverse curl.
Wat Azrael dus zegt. En rug recht houden en naar voren kijken. Snelheid maken, dan moet je powershrugen en opvangen.
Misschien moet je voor squaten eens lowbar gaan proberen, kan het net niet helemaal zien hoe die ligt op je nek/schouders.

Brute curls, toch :P

Thanks for the tips, ik zal eraan denken :)

t*ring wat een volume in die training Sanca! Wat een lange film :), leuk man, dat werkt wel het beste om feedback te krijgen op je techniek zo te zien hierboven :D. Ik heb nog steeds het idee dat die stang te hoog in je nek ligt, maar het ziet er al veel netter uit! Als je je armen naar achter duwt (automatisch als je de stang vast hebt) dan komt er zo'n mooi geultje in je rug waar die stang precies op past.

Je clean is nu 1 beweging, het moet eigenlijk uit meerdere bewegingen bestaan die samensmelten tot 1.

Grofgezegd:
1: Deadlift tot knieen.
2: Halter doortrekken en heupen naar voren gooien en tegen de stang drukken.
3: Halter doortrekken en benen explosief strekken + op tenen 'springen' + schouders shruggen.
4: Vangen zonder je polsen te breken.

Je ellebogen mogen pas tussen bewegingen 3 en 4 buigen... Nummer 2+3 bij elkaar heet ook wel triple extension, geloof ik. En is behoorlijk belangrijk bij olympische lifts.

Je clean is nu 1 beweging, het moet eigenlijk uit meerdere bewegingen bestaan die samensmelten tot 1.

Grofgezegd:
1: Deadlift tot knieen.
2: Halter doortrekken en heupen naar voren gooien en tegen de stang drukken.
3: Halter doortrekken en benen explosief strekken + op tenen 'springen' + schouders shruggen.
4: Vangen zonder je polsen te breken.

Je ellebogen mogen pas tussen bewegingen 3 en 4 buigen... Nummer 2+3 bij elkaar heet ook wel triple extension, geloof ik. En is behoorlijk belangrijk bij olympische lifts.

Ik doe het volgens mij ook zo, dan mag je me wel eens verbeteren. Te veel nadenken over die meerdere bewegingen terwijl ik een beweging doe lukt me niet (as you already know), leidt alleen maar af.

Terug
Naar boven