AndroidHealthClinic

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

Weer een strongman die geen normale bench in zn schema heeft. Valt me op de laatste tijd. :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.222
Nice PR en ik vind je Squat nog steeds sterk heur. Ik herriner me een veel sterkere DB Row van jou, true? :p

Thanks!
Dat herrinner je je goed :D maar die waren met straps en belt

Hihihihi

Weer een strongman die geen normale bench in zn schema heeft. Valt me op de laatste tijd. :D

Regular bench maakt alleen maar mn schouders kapot en ze hebben opzich toch geen carryover naar events

60kg no straps no belt DB Row'en is erg sick dan. :eek:
Maar een regular bench is wel lekkah. :p
Wat voor echte nut heeft Incline Benchen als ik vragen mag?

• #11.224
Incline bench schijnt een goede carryover te hebben naar military press, zeker steep incline(heel hoog)

Incline bench schijnt een goede carryover te hebben naar military press, zeker steep incline(heel hoog)
terwijl we toch bezig zijn met vragen,en jij redelijk wat ervaring hebt;
is er een verschil tussen gewone dl en dl op kniehoogte(rackpull)
andere spieren?
ik wissel soms af ,maar vraag me af of dat wel nut heeft.
thx

andere spieren?
thx

Rackpulls is lockout van de Deadlift en is voor het versterken van je onderrug en bovenrug. Het is de bedoeling om weinig tot geen kracht uit je benen te halen en je focus te leggen op je rug. Het is verder belangrijk om de oefening uit te voeren zoals je op de top van de Deadlift dat zou doen. Dus schouders voor de bar etc.

• #11.228
andere spieren?
thx

Zoals je zelf al wel ondervonden heb trek je bij rackpull veel minder uit de benen en meer uit de rug, als je weak point bij DL bij lockout ligt kan rackpull wel helpen maar ikzelf ondervind er niet meteen een voordeel van behalve veel zwaardere gewichten te locken, is wel leuk voor het ego 300kg te rackpullen maar ik ben er niets mee als ik dan 240kg op de grond faal (daarom doe ik nu ook platform DL)

Zoals je zelf al wel ondervonden heb trek je bij rackpull veel minder uit de benen en meer uit de rug, als je weak point bij DL bij lockout ligt kan rackpull wel helpen maar ikzelf ondervind er niet meteen een voordeel van behalve veel zwaardere gewichten te locken, is wel leuk voor het ego 300kg te rackpullen maar ik ben er niets mee als ik dan 240kg op de grond faal (daarom doe ik nu ook platform DL)

Verschilt ook per persoon he Sanca. ;)
De ene heeft meer problemen met locken, de ander meer meer met liftoff.

Ik ga binnen een paar weken ook weer rackpulls als hoofdassistance voor deadlift doen. Maar ipv tot een max / single op te werken gewoon een hoop sets 3-5 reps. Zeker goede oefening voor lockout en bovenrug dan! Ego liften op rackpulls heeft bitter weinig nut idd.

Basiclove zei:
Weer een strongman die geen normale bench in zn schema heeft. Valt me op de laatste tijd.

flat bench is overrated. Overhead is wat telt en er zijn meer dan genoeg betere oefeningen dan bench om uw overhead te verbeteren.

hitchen op rackpulls heeft totaal geen nut, want dan ga je weer over het idee achter de rackpulls, namelijk ASSISTANCE voor deadlifts. maarja soit :D on season vliegt flat bench eruit en komt incline close grip erin :)

Flat Bench vind ik persoonlijk alleen overrated als je het als een bodybuilder doet met armen flared out. Als je de powerlift techniek hanteerd gebruik je merendeels triceps, schouders en bovenrug. Precies hetzelfde als bij een overhead press beweging.

Bij de Rack Pulls merkte ik persoonlijk dat me grip bij gewone deadlifts beter werd. Verder viel het qua voordeel wel mee.

Regular bench maakt alleen maar mn schouders kapot en ze hebben opzich toch geen carryover naar events

flat bench is overrated. Overhead is wat telt en er zijn meer dan genoeg betere oefeningen dan bench om uw overhead te verbeteren.

Oke. In mn schema bench ik 2 keer per week. Is het dan verstandig om alleen maar incline en close grip te gebruiken of is het verstandiger voor mij als beginner puur uit strongman oogpunt om standaard 1x per week regular te benchen?

eerst basis kracht opbouwen lijkt mij.
gewoon focussen op powerliften ( 3lift welliswaar ) en dan pas echt gaan richten op strongman lijkt mij zo..

• #11.235
Puur uit strongman oogpunt zie ik niet in waarom je regular zou moeten benchen

'nuff chat, zometeen weer knallen :D

• #11.236
Powerclean

35-6
55-6
75-3
85-2 pfff, voelt zwaar
85-2
80-3
80-3
80-3

Platform deadlift 7cm, all beltless

60-6
100-6
140-6
170-6 PR mixed grip
190-2
200-1
200-1 dizzy bij inzet 2de rep

Wou toen nog wat volume op 180 doen maar was de groove volledig kwijt, njah, toch best tevreden, rug hield het goed :)

Military press

35-12
55-6 voelt al zwaar, lol
75-2
75-2
75-2
75-2
75-2
75-1

Hammergrip dumbbell floorpress

42-8
42-8
42-8
42-8

Hanging kneeraise

5 sets

Sick powercleans en platform DL's. :eek:
Die MP is wel stukken minder als vorige keer, maar ik begrijp dat je zeer moe was? :p

• #11.238
Volgende keer de mp's voor de deadlifts doen sanca. Deadlifts nemen veel uit u en dat komt uw pressen niet ten goede. Andersom valt het stukken meer mee.

Terug
Naar boven