Fitness Seller

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

Ik denk misschien iets te veel forward lean, en een kleine tailtuck.

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.343
He sanca! nog interesse in stones? ;)

Je wilt te diep gaan imo. Daarom buig je ook door je rug. Je kan je beter focussen op de
beweging vanuit je benen te doen en je upperbody recht te houden, dan je zorgen te
maken over je diepte.

• #11.346
ik denk dat hij met een tailtuck een butwink bedoeld :p

maar je techniek ziet er nog cva uit imo. misschien iets gecontroleerder zakken? en meer hipdrive?

Goede opmerking idd, maar als ik dit niet doe ben ik eerder quartersquats aan't doen ipv squats met goede diepte

Dan moet je gewoon je safety's touchen bij wijze van spreke.

Je squat met een empty barbell tot de gewenste diepte, met rechte rug.
Kijkt tot welke diepte je komt, en daarop stel je dan je safety's in. Eventueel
met nog een blokje oid tussen. Dan gewoon rustig squatten tot je telkens licht
je safety's aanraakt en echt je focus houden op je rechte rug.

Zo heb ik het mezelf terug aangeleerd :o

Dan moet je gewoon je safety's touchen bij wijze van spreke.

Je squat met een empty barbell tot de gewenste diepte, met rechte rug.
Kijkt tot welke diepte je komt, en daarop stel je dan je safety's in. Eventueel
met nog een blokje oid tussen. Dan gewoon rustig squatten tot je telkens licht
je safety's aanraakt en echt je focus houden op je rechte rug.

Zo heb ik het mezelf terug aangeleerd :o
je kan ook boxsquats doen om je diepte te bepalen :p

Je wilt te diep gaan imo. Daarom buig je ook door je rug. Je kan je beter focussen op de
beweging vanuit je benen te doen en je upperbody recht te houden, dan je zorgen te
maken over je diepte.

Rug recht houden is meer bodybuilding manier van Squatten, rug buigen is Powerlifting methode.

• #11.352
Njah, bij de laatste rep op 150 kom ik met 1 kant even tegen de safety's op en dat verdoet mn hele groove

Boxsquats zijn dan idd beter om de diepte aantegeven, bij Jean deed ik trouwens 3x180 en 1x200 op de box :o

het is bij boxsquats dan ook de bedoeling om je spanning te houden he :p
maar ik begrijp wel wat je bedoeld :D

---------- Toegevoegd om 13:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------

Rug recht houden is meer bodybuilding manier van Squatten, rug buigen is Powerlifting methode.
wait, whut???

het is bij boxsquats dan ook de bedoeling om je spanning te houden he :p
maar ik begrijp wel wat je bedoeld :D

---------- Toegevoegd om 13:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------

wait, whut???

Rug recht belast je quads en daardoor bouw je wat meer massa op voor je benen, als je rug buigt dan maak je meer gebruik van hamstrings, glutes en onderrug en kan je meer gewichten heffen. :p

Rug recht belast je quads en daardoor bouw je wat meer massa op voor je benen, als je rug buigt dan maak je meer gebruik van hamstrings, glutes en onderrug en kan je meer gewichten heffen. :p
wtf??? ik weet niet hoe jij squat, maar met een rug loodrecht kan NIEMAND squatten...
ja rug moet bij squats gewoon recht zijn, PLer Strongman of BBer...

wtf??? ik weet niet hoe jij squat, maar met een rug loodrecht kan NIEMAND squatten...
ja rug moet bij squats gewoon recht zijn, PLer Strongman of BBer...

Ik bedoel dat je meer voorover gebukt Squat dus gewoon zoals Sanca doet in plaats van zo recht mogelijk.

Dus niet je back | zo proberen te houden maar / als je snapt wat ik bedoel. :p

Denk dat mino meer de hoek bedoelt die je torso maakt. Heeft meer met low bar en high bar squats te maken.

Ik zie dat sanca deze beide vaak afwisseld. Ik denk dat het misschien daar mee te maken kan hebben. Als hij kiest voor de low bar en daar een tijd op focust zal de squat vermoed ik omhoog gaan.

Denk dat mino meer de hoek bedoelt die je torso maakt. Heeft meer met low bar en high bar squats te maken.

Ik zie dat sanca deze beide vaak afwisseld. Ik denk dat het misschien daar mee te maken kan hebben. Als hij kiest voor de low bar en daar een tijd op focust zal de squat vermoed ik omhoog gaan.

Yup. Bij een highbar Squat staat je rug qua hoek wat rechter dan dat je lowbar doet. Dat is de verschil die ik bedoel tussen een STM/PL'er en een Bodybuilder.

ik wissel ze ook af :D
oly squats pakken idd je quads meer, en bij low bar kan je zwaarder gaan.

ik dacht dat mino een rounded back bedoelde zoals bij deadlifts, daar heb je bij squats niks aan, behalve dat je op je smoel gaat :D

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

Yup. Bij een highbar Squat staat je rug qua hoek wat rechter dan dat je lowbar doet. Dat is de verschil die ik bedoel tussen een STM/PL'er en een Bodybuilder.
fout, dat is het verschil tussen een Olympic Squat en een Powerlift Squat.

zowel een PLer als een BBer kunnen beide varianten doen.

ik wissel ze ook af :D
oly squats pakken idd je quads meer, en bij low bar kan je zwaarder gaan.

ik dacht dat mino een rounded back bedoelde zoals bij deadlifts, daar heb je bij squats niks aan, behalve dat je op je smoel gaat :D

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

fout, dat is het verschil tussen een Olympic Squat en een Powerlift Squat.

zowel een PLer als een BBer kunnen beide varianten doen.

Een bodybuilder die voor pure massa gaat doet geen lowbar Squat in my opinion.
Nee geen rounded back dat is erm.. Een doodwens bij het Squaten zal ik maar zeggen.. :roflol:

Terug
Naar boven