MuscleMeat

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

Een bodybuilder die voor pure massa gaat doet geen lowbar Squat in my opinion.
Nee geen rounded back dat is erm.. Een doodwens bij het Squaten zal ik maar zeggen.. :roflol:
waarom niet? je bouwt meer massa door zwaar te gaan (met goede techniek) dus een lowbar squat is zeker ook goed voor een BBer.

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.363
Deze discussie loopt de spuigaten uit!

Ik zie echte powerlifters over het algemeen niet echt grote benen hebben. :p
wait what?
pudzianowski.jpg

anyway sanca :D
boxsquats doen dus :D

ik wissel ze ook af :D
oly squats pakken idd je quads meer, en bij low bar kan je zwaarder gaan.

ik dacht dat mino een rounded back bedoelde zoals bij deadlifts, daar heb je bij squats niks aan, behalve dat je op je smoel gaat :D

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

fout, dat is het verschil tussen een Olympic Squat en een Powerlift Squat.

zowel een PLer als een BBer kunnen beide varianten doen.
Volgens mij is een oly squat een front squat. Is ook de enige die er bij deze mannen toe doet.

Volgens mij is een oly squat een front squat. Is ook de enige die er bij deze mannen toe doet.
:roflol: oly squat is high bar en en schouderbreedte stance, ass to grass ;)

@ mino: ik denk dat je nog zou verschieten van hoe dik Konstantinovs zijn benen zijn...

@Sanca, ja ik bedoelde wat g3rr3 een buttwink noemt. Dat (wrs) je hamstrings niet flexibel genoeg zijn om volledig in de diepte mee te gaan en daardoor je kont (dus niet je onderrug maar eerder het onderste gedeelte van je rug) een ronding maakt. Iedereen heeft daar last van, en misschien is Rob's manier wel een goede om er vanaf te geraken. Ik ben nu ook bezig met boxsquats en probeer ook geleidelijk aan lager te zetten, om die hamstrings flexibeler en meer rek in te krijgen.

En om terug even over die discussie te beginnen, die forward lean die is toch niet hip/hamstring dominant. Mijn hams zijn zwak, en daardoor zal ik sneller geneigd zijn om de zwaarste reps zo te doen. Maar je rug zo loodrecht mogelijk houden en echt naar achter blijven is toch veel zwaarder voor de hams?

:roflol: oly squat is high bar en en schouderbreedte stance, ass to grass ;)

@ mino: ik denk dat je nog zou verschieten van hoe dik Konstantinovs zijn benen zijn...

Z'n rechterbeen is best groot maar z'n linker is wel klein heb ik gemerkt. :p

• #11.373
Lazy sunday shizzle

Strict press + Push jerk

35-3 + 3
45-3 + 3
55-3 + 3
65-3 + 3
65-3 + 3
65-3 + 3
50-15 strict

Leg extensions

20-12
40-12
60-12
80-12
80-12
80-10 + 60-6 + 40-5 + 20-12 Pumpz off the year!

Lying legcurl

20-12
30-12
40-10 voelt niet goed
30-12
20-20

Bentover barbell row

60-8
80-8
100-8
120-5
120-5
120-3

EZ skullcrusher

35-12
45-10
45-10
45-8

EZ curls

45-6
55-6
35-15

Mooie stricte presses, BOR en skulls! Merk je geen last in je ellebogen tijdens het skullcrushen? Ik wel daarom dat ik die k*t oefening nooit doe.

"lazy" sunday shizzle zet het er zo maar neer int vervolg ;)

• #11.376
Mooie stricte presses, BOR en skulls! Merk je geen last in je ellebogen tijdens het skullcrushen? Ik wel daarom dat ik die k*t oefening nooit doe.

Thanks!

Met een rechte barbell heb ik ook last van de ellebogen bij skullcrushers, met de EZ niet zo
De curls achteraf deden wel pijn aan de aanhechtingen, heb ik normaal geen last van, misschien was het de combinatie skullcrusher/curls die ik niet meer gewend ben :dunno:

"lazy" sunday shizzle zet het er zo maar neer int vervolg ;)

Hihihi, thanks ;)

Leg extension dropsets moeten killend zijn geweest :D

15*50 is nice strict :p

• #11.379
Een typisch geval van 'teveel-iso's-zijn-niet-goed-voor-je-syndroom'. :yarly:

Terug
Naar boven