AndroidHealthClinic

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

waarom niet? je bouwt meer massa door zwaar te gaan (met goede techniek) dus een lowbar squat is zeker ook goed voor een BBer.

Een BB'er doet squats voor zijn quads. Waarom denk je dat op de meeste filmpjes van hedendaagse BB'ers je geen enkele fatsoenlijke squat kunt vinden? Die gasten stoppen zodra ze uberhaupt in de buurt van paralel komen omdat hun quads dan geen werk meer leveren. En als ze dieper gaan gebruiken ze eerder een olympische squat en draag je automatisch de barbell high ivm evenwicht.

Tenzij je tegen die gasten duidelijk kan maken dat je op de PL squat manier je de beste hamstrings ontwikkeld zullen ze niet low bar met PL techniek gaan squaten. Dus blijven die gasten gewoon partial squats doen met stiff legged deadlifts om zo quads/hams te ontwikkelen aangevuld met andere oefeningen voor die spiergroepen :P

En zware gewichten hanteren bouwt niet automatisch spiermassa op. Ja je krijgt wel wat massa, maar zware gewichten verplaatsen heeft meer te maken met het optimaal gebruik van je zenuwstelsel en de motoreenheden en techniek natuurlijk.

Laatst bewerkt:
ik heb ook nooit gezegd dat ze low bar squatten, ik weet heel goed dat ze high bar partials doen :D ik bedoelde dat ze beter wel zouden low bar squatten, maar je weet even goed als mij dat dat nooit gaat gebeuren :D
enfin nu genoeg gezeverd over dit onderwerp :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.383
Vandaag was maxdag, doelen jammergenoeg niet gehaald, als excuus kan ik gebruiken dat ik nog altijd niet genezen ben ^^

Squat

60-3
60-3
100-3
140-2
160-1
180-0 paar close fails
175-0 fail op diepte

Deadlift

60-5
100-3
140-3
180-2
200-1
220-1 belt
240-0 freezed
220-2 PR
220-0 stikkapot, hoesten als een gek
200-3
200-2 inzet 3de rep puke in de mond, gestopt wou Bert zn gym niet onderkotsen

Stiff legged platform deadlift 7cm, beltless, 1ste keer

140-8
160-6 moordend!
140-6 + puke + 2

Bulgarian squat 1ste keer

bw 8 + 8
+20- 8 + 8
+66- 6 + 6 deaud

Eindresultaten 2009

Bench 1x105 > 1x125
Squat 2x160 > 2x170
Deadlift 1x220 > 1x230
OH 1x95 > 1x112

Niet je dat qua progressie, (events even buiten beschouwing gelaten)

2010 moét harder gaan!!!

http://www.youtube.com/watch?v=H9j5vwfCeQw

http://www.youtube.com/watch?v=GBgrirTTst8

http://www.youtube.com/watch?v=Fc0KFpNEWks

Paar pics

22jkoh.jpg

353ehww.jpg

ftm05z.jpg

e6zx2w.jpg

Laatst bewerkt:
niet zo een geslaagde PR dag als jullie allebei niet over je PR zijn geraakt, jammer, next time crushen we die PR's ;)

• #11.385
niet zo een geslaagde PR dag als jullie allebei niet over je PR zijn geraakt, jammer, next time crushen we die PR's ;)

Achja, had er vooraf ook niet zoveel vertrouwen in, was een maxdag omat het eindejaar is, heb er geen kloten naartoe gewerkt ofzo

great attitude :roflol:
volgende keer kom k wel meedoen hehe :p
is het bedrog of is je onderrug en bol bij je deadlift?

• #11.387
sodeknetter, dat is het echte werk hier weer Sanca... roid rage ofzo??

Fijne jaarwisseling bro!

• #11.389
Vette filmpjes Sancaman! :D

---------- Toegevoegd om 00:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:47 ----------

Ow, en ook een fijne jaarwisseling gewenst van Johan :)

ziek ziek, uitvluchten ja!

• #11.394
Je wordt gedist door een 18 jarige jongen.. omg,omg,omg!!! :D
Mooie eindejaars training Johan meer motivatie had er ook veel meer ingezeten! :p
Probeer je ook nog je PR's te verbreken zonder hitching of wat? :p

• #11.396
STFU Mino :D

• #11.398
Dat is dus een nee. :p
Haha, ga je nog wat powerlifting meets doen of niet? Want dan kun je er beter voor zorgen dat je niet continue hitcht op een gegeven moment denk je ah what the hell hitching is win. :p

Nee joh, PL meets spreken me totaal niet aan om mee te doen, bwoa, hitchen valt nog reuze mee hoor, ken kerels die veel meer en veel feller hitchen als mij hoor

Mmm die deadlift ging niet super ik weet nog dat je een filmpje in je log had van die fail op de 235. Maarja volgende keer beter :)

Je failt die squats telkens omdat je voorover valt !!! Oplossen die shit en je haalt die PR's gemakkelijk!

Terug
Naar boven