AndroidHealthClinic

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

ben benieuwd naar welke powershrug fan met een onderbouwd antwoord kan komen?
- massive strain @ CNS
- straps, dus geen griptraining
- kleine ROM
+ veel weight

Iemand meer +?

nouja, block pull voldoet eigenlijk ook aan geen van de drie min punten die ik hier boven stelde, er is geen ROM (statische belasting traps), massive strain op CNS is hier ook en straps ligt aan jezelf...

powercleans/hangcleans ben ik het wel erg mee eens... lange range of motion en door het gebrek aan een eccentrische beweging en lager gewicht minder taxing voor je cns, wel genoeg gewicht en een explosieve beweging die de traps aanzet tot groei... hiermee wil ik niet beweren dat statische belasting niks voor traps doet want dat doet het zeker wel en het is een leuk bij effect van de, toch al goede, deadlift, maar het is niet de meest gerichte trapsoefening, in mijn ogen

Super trap builder!
En hoezo strain op CNS?

- massive strain @ CNS
- straps, dus geen griptraining
- kleine ROM
+ veel weight

Iemand meer +?

Wel fan, maar als cheaten bij de laatste setjes, gaan met gewone strapless shrugs tot je max en daarna er nog even overheen met powershrugs met straps, maar is ook persoonlijk he ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.426
merk je nou al wat voordelen van die zware powershrugs?

Nou sinds ik ze doe gaat het iig weer de goede kant op met mn DL (niet dat ik dit geheel aan shrugs toedeel maar speelt wel mee imo) en het is ook mooi meegenomen dat de traps groter beginnen te lijken natuurlijk :D

Als je dat maar weet sancaman!

Powershrugs is DE trapoefening bij uitstek!! :D

Thanks!

Jwt !!1!! :D

buffe powershrugs
verwacht ook niet anders hier in dit log

Hahaha, thanks bro'

ja, maar heb je der ook wat aan ... zeker met zo'n lage rep range

Jazeker, ik durf zelfs beweren dat je er bij een hogere load en lagere reprange meer aan hebt dan bij een hogere reprange met een lichtere load!

Zoals je al wel hebt kunt zien als je mn logje een beetje volgt wissel ik ze af maar geef ik toch de voorkeur aan zware low reps ;)

Meer als bij hoge rep ranges vind ik.

Word.

- massive strain @ CNS valt heus wel mee, is imo net goed ivm "wennen" aan zware loads
- straps, dus geen griptraining ik doe dit dan ook niet voor mn grip
- kleine ROM :rolleyes:
+ veel weight en wat is daar verkeerd mee?

Iemand meer +?

Deze kerel zweert bij frequente shrugs met freaking zware gewichten en ik ben erg geneigd zijn adviezen aan te nemen :D

jamie+b%2526w.jpg

Imo is een power clean/deadlift/block pull een betere oefening voor de traps.

Is ook zo

nouja, block pull voldoet eigenlijk ook aan geen van de drie min punten die ik hier boven stelde, er is geen ROM (statische belasting traps), massive strain op CNS is hier ook en straps ligt aan jezelf...

powercleans/hangcleans ben ik het wel erg mee eens... lange range of motion en door het gebrek aan een eccentrische beweging en lager gewicht minder taxing voor je cns, wel genoeg gewicht en een explosieve beweging die de traps aanzet tot groei... hiermee wil ik niet beweren dat statische belasting niks voor traps doet want dat doet het zeker wel en het is een leuk bij effect van de, toch al goede, deadlift, maar het is niet de meest gerichte trapsoefening, in mijn ogen

Als je nou ook grote traps had zou ik naar je luisteren nu praat je meer in dovemansoren :P

Super trap builder!
En hoezo strain op CNS?

Ik vind het net lekker voor mn CNS :D

Wel fan, maar als cheaten bij de laatste setjes, gaan met gewone strapless shrugs tot je max en daarna er nog even overheen met powershrugs met straps, maar is ook persoonlijk he ;)

Lichtere setjes doe ik ook gewoon shruggen en strapless hoor ;)

• #15.427
Powerclean

55-2
55-2
65-2
75-1
80-3
85-1
90-0 paar fails, hoogte zat goed maar ging er niet onder
80-3
80-3
80-3
80-3
90-1
90-1
90-1
90-1
90-1

Squat

60-5
60-5
100-1
120-1
140-1 belt
160-1

Stiff legged deadlift against chains

100-2 *elke set tegen 6 chains = +48kg @lockout
100-2
100-2
120-2
120-2
120-2
120-2
120-2

Lekker volume op de powerclean! Verder grappige discussie over shrugs, maar mooi om te zien dat je zelf experimenteerd en je eigen pad kiest ipv alles voor zoete koek aan te nemen.

pittige powercleans ... ook weer aanslag op je traps wel :p

Sanca keep going on the Shrugs,, ik doe ze zelf ook overloade !! setjes met 180 of meer, ik zelf vind het gewoon fijn om te overloade ! en niet 20 x met 100 kg **** die shit ! :cool:

monsterargumenten mannen, ik ben trots op jullie!

shrugs met veel reps doe ik ook vaker dan triples enz....
Als het voor Sanca werkt, waarom niet. Is misschien hetzelfde verhaal als kuiten en buikspieren. De ene doet setjes van 8 reps terwijl anderen er van 25 doen. Setjes van 3 met shrugs zou nooit in me opkomen maar om daar nu een hele fysiologische/wetenschappelijk onderbouwing voor te moeten doen... If it feels good, do it. But keep ur penis in ur pants.

Van alle trainingen worden shrugs eruit gelicht :roflol:

ja het probleem is dat mensen kijken wat voor hun werkt zonder buiten trainingsfactoren mee te tellen...

bijv. in situatie 1. is mijn voeding heel goed, veel eiwitten, goede vetten en complex carbs en ik heb vakantie en ik slaap 10 uur per nacht. Ik ga 3x per week trainen, 1x bench, 1x squat en 1x deadlift. Als assistance doe ik alleen push ups, sit ups en pull ups. De programming van de mains is bij 1 en 2 hetzelfde.

situatie 2. ik doe ook een dag squat, een dag dl en een dag bench maar dit keer doe ik als assistance cgbp, barbell rows, powercleans, frontsquats en ghrs. Ik werk echter 10 uur per dag in de bouw en mijn voeding is matig.

Hey kijk, ik groei in situatie 1 beter, dus push ups/sit ups en pull ups zijn beter voor mij dan cgbp, barbell rows, powercleans, frontsquats en ghrs. yeeeej!

Dit is overdreven maar het gaat om het idee... Sanca kan nooit weten of powershrugs echt voor hem werken want hij doet ook high frequentie compounds en veel cleans nu + events, allerlei zaken waar je traps van groeien. Dat hij er goed op gaat momenteel is dus geen valide argument voor powershrugs,,,

de eerste fatsoenlijke beargumentatie, ik mis alleen:
- waar word gezegd dat de heavy loads geen belasting zijn, of iig niet te hoog voor je cns en je hele gestel
- de beperkte range of motion zorgt wel voor overload maar je gaat toch ook geen 10cm squats doen voor welke spieren dan ook (tenzij het wennen is aan heavy weights of voor yoke ofzo)
- hoe vallen powershrugs in combinatie met andere heavy lifts... er staat letterlijk dat hetvoordeel is dat je de techniek van cleans oid nog niet kan, je toch je traps goed traint... en als je wel cleans kan? zijn die dan beter? ik denk van wel... en de combinatie?

Sanca doet wel 10cm squats haha.

• #15.438
Hahaha :D

Strict press

35-6
50-6
65-6

Pushpress

65-3
75-3
85-3
90-3 belt
95-3

From squat to press

65-2
65-2
75-2
85-5 6f, was PR geweest anders

L-hang chins

bw*6
bw*6
bw*6
bw*6
bw*5
bw*4
bw*4
bw*4
bw*3
bw*3
bw*2
bw*2

Niet slecht na een hele dag last van een stijve onderrug en met momenten best pijnlijke knie

• #15.440
:nowai:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven