Sanca Saxon
Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Training
50.000 likes
50 media-items
50.000 berichten
10.000 likes
10.000 berichten
10 media-items
- Waardering
- 71.416
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 106kg
- Vetpercentage
- 1%
Soms denk ik dat je niet wil vooruit gaan. Ik lees hier soms en zie vele fouten. Je hoofddoel is blijkbaar een sterke overhead press. Begrijpelijk gezien je sport. Het zou je echter geen kwaad doen om eens na te denken voor je je zolder opgaat en weer wat ijzer gaat plooien. Ik lees hier soms 5+ presstrainingen op 1 week tijd. Je kan niet verwachten dat je voor strict press vooruit gaat als je op maandag een max doet, dinsdag een 10 repper, woensdag een zware triple en donderdag 5'jes enzovoort..
Wie ooit gezegd heeft dat je vaker moet strict pressen als je een dikke strict press wilt, loopt intellectueel achter. Geen twijfel mogelijk.
Een mensen lichaam kan veel aan, maar ook niet alles. Je trainingen beter spreiden en het pressen beperken tot 2-3 x per week zou veel beter werken. Een keer zwaar, een keer meer reps en evt een keer recovery.
Dit geldt niet enkel voor strict press, maar ook voor squat, deadlift, bench..
(ik heb bv al een half jaar geen strict press meer gedaan, enkel assistance en ik duwde nu 3x80 makkelijk weg.)
Als je op assistance vooruit gaat, zal de rest ook wel komen.
Als ik meer tijd had, deed ik het zelfs vaker
http://chaosandpain.blogspot.be/2012/07/pimpin-aint-easy-3-lift-her-up-just.html
"If you have at least one arm and don't put start putting weight overhead on a daily or near-daily basis after reading this, it's only because you aren't concerned with the shame you're bringing upon your family name."

it