Fitness Seller

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

misschien smaller pakken? wat is er met je setup ook alweer? pakte je de stang niet uit de andere kant van je rack oid?
neem jij wel is een weekje rust?

ik heb een aantal naturals in me sportschool trainen die nog amper vooruit komen en ze rusten echt nooit omdat ze dan onrustig worden (hehe hoe herkenbaar). ik ben er van overtuigd dat ze overtraind zijn en veel harder vooruit zouden gaan als ze is een x zouden rusten.
bij mij voelt het ook klote tussen me oortjes als ik een aantal dagen niks doe, maar ik weet nu dat ik sterker terug kom en dat me lichaam me dankbaar er voor is.

tot zover deze poging tot een wijze les.

• Topic Starter Topic Starter
  • #18.122
Ja, ik moet de stang averechts uitnemen, naar achteren dus, niet echt chill

Hmm, paar dagen rust achtereen is idd weer eventjes geleden ja

Voor die strict press: kijk hoe Niels en Danny trainen, en aap dat na. Ik vind persoonlijk dat zij die strict press (en andere lifts natuurlijk ook) heel goed aanpakken. Telkens een soort lineaire progressie, en dan weer een wat andere aanpak.
Ik ga zelf vanaf deze week ook stoppen met elke keer weer hetzelfde te doen voor strict press. Dat werkt langs geen kanten. Ene keer zal het een volume-sessie worden, de keer erna opwerken naar een rep-out (eventueel een paar weken na elkaar), etc.

Een barbell die slecht aanvoelt zal hoogstens een paar kilo schelen. Same voor grip (hoewel ik een iets smallere grip voor strict press ook wel kan aanraden). Het gaat veel meer de trainingsaanpak zijn.

• #18.125
Ik volg hun trainingen wel maar heb het moeilijk om de aanpak eruit te analyseren :o

Als ik sterker was, was ik het voorbeeld voor het domme kracht cliché :D

probeer eens iets Cube -achtigs, voor mij is het nog vroeg om over resultaat te spreken. Wat ik wel merk is dat ik veel frisser aan trainingen begin en mentaal veel meer "goesting" heb. Ipv bench dag steek jij er OHP in.+ constante afwisseling ME, DE, RE

just saying ;) en niet haten op reps. als je 8RM DL ophoog gaat ben je sterker geworden punt!

Re: Captain Morgan's revenge

probeer eens iets Cube -achtigs, voor mij is het nog vroeg om over resultaat te spreken. Wat ik wel merk is dat ik veel frisser aan trainingen begin en mentaal veel meer "goesting" heb. Ipv bench dag steek jij er OHP in.+ constante afwisseling ME, DE, RE

just saying ;) en niet haten op reps. als je 8RM DL ophoog gaat ben je sterker geworden punt!

Wij (tom, bob en ik) doen de cube for strongman en boeken hier goede resultaten mee.

• #18.128
Ik heb al een paar keer overwogen om the cube method gaan toe te passen maar ik heb geen flauw idee hoe ik eraan moet beginnen

Net trouwens nog ontstekingsremmers terug gevonden, zaten nog 8 stuks in, maar weer eens een weekje die dingen poppen dan

Ik heb al een paar keer overwogen om the cube method gaan toe te passen maar ik heb geen flauw idee hoe ik eraan moet beginnen

Net trouwens nog ontstekingsremmers terug gevonden, zaten nog 8 stuks in, maar weer eens een weekje die dingen poppen dan

Gewoon beginnen. Het is het idee niet teveel na te denken. Simpel en effectief en je bent fit voor je events

• #18.130
net the cuve method gelezen, redelijk frisse lectuur en hopelijk iets wat de PL-wereld (of toch het deel waar hij over spreekt) wat kan veranderen hierdoor

zeg Sanca, dat log dat voor SMVB gebruikt wordt, is dat ook IFSA?

't Is een leuk e-book, maar op zich is er weinig aan The Cube. Ik denk wel dat het in vele gevallen een goede aanpak is.

• #18.134
net the cuve method gelezen, redelijk frisse lectuur en hopelijk iets wat de PL-wereld (of toch het deel waar hij over spreekt) wat kan veranderen hierdoor

zeg Sanca, dat log dat voor SMVB gebruikt wordt, is dat ook IFSA?

Ik heb die link die ik boven heb gepost net in grote lijnen doorgenomen and it makes sense wat ie allemaal zegt, al vind ik de e-books van chaos and pain net iets leuker weglezen, daar vind ik me ook net iets beter in terug :D

Ja, is volgens mij IFSA size, mijn log is net iets dikker dan die van Jimmy. Waarom, ga je zelf ook een log maken ?

Pak dan wel de strongman versie in jouw geval?

Linkje ?

't Is een leuk e-book, maar op zich is er weinig aan The Cube. Ik denk wel dat het in vele gevallen een goede aanpak is.

Nu spreek je jezelf toch tegen ?! Er is weinig aan maar het is wel goed ? I'm confused :P

ik heb een log bar en wil een stuk buis aan het midden laten lassen om een soort van 'economy log' te maken ;)

Nu spreek je jezelf toch tegen ?! Er is weinig aan maar het is wel goed ? I'm confused :P
Ik spreek mezelf nooit tegen!

Het principe van The Cube is heel eenvoudig ('is weinig aan'), maar ik vind de aanpak wel erg goed.
Je hoeft ook niet per se bv. de speed days elke week te doen. Je kan het aanpassen naargelang de lifts die werk nodig hebben, het soort van effort (max, repetition of dynamic) waar je momenteel meer werk in moet steken en wat je kan doen (knieën).
Ik veronderstel dat in de 'strongmanversie' de vierde dag gewoon de events zijn...? Maar aangezien je daar geregeld deadlift (in Rafs planning is zowel DE, RE als ME mogelijk), moet je daar misschien wat mee spelen.

Ik spreek mezelf nooit tegen!

Het principe van The Cube is heel eenvoudig ('is weinig aan'), maar ik vind de aanpak wel erg goed.
Je hoeft ook niet per se bv. de speed days elke week te doen. Je kan het aanpassen naargelang de lifts die werk nodig hebben, het soort van effort (max, repetition of dynamic) waar je momenteel meer werk in moet steken en wat je kan doen (knieën).
Ik veronderstel dat in de 'strongmanversie' de vierde dag gewoon de events zijn...? Maar aangezien je daar geregeld deadlift (in Rafs planning is zowel DE, RE als ME mogelijk), moet je daar misschien wat mee spelen.

Weet niet hoe het bij de reguliere cube zit maar bij stronman idd 3 dagen (sq, oh, dl) + 1 event dag

Je doet iedere training een andere variant bijv:

Sq: low bar squat, high bar, box squat, front squat, zercher squat, against bands, chains etc...
Oh: log, mp, pp, db, stone, etc...
Dl...... etcetc

En assistance per lichaamsdeel 2 oef ongeveer over t algemeen wel veel reps.

Wij zijn nu 7 weken bezig (gelogd) en het is ook vooral een leuke manier van trainen

Ik volg hun trainingen wel maar heb het moeilijk om de aanpak eruit te analyseren :o

Als ik sterker was, was ik het voorbeeld voor het domme kracht cliché :D

Dan moet je daar even naar vragen maat!;) in de schema's die ik maak zit altijd een gedachte en alles is gepland..

verder loop je te lang te klote met je knieen, zou het even compleet op een andere manier proberen alle oefeningen die belastend zijn en die pijn doen vermijden. Dit doe je natuurlijk al wel maar zie je regelmatig te snel weer even "proberen" of het al over is... En jaa nu ik toch commentaar geef haha beter stap je ook af van dat maximale in die lagere rep range keer op keer te zitten! Kans is daardoor gewoon groter op blessures enzo..

• Like
Waarderingen: Guts
Dan moet je daar even naar vragen maat!;) in de schema's die ik maak zit altijd een gedachte en alles is gepland..

verder loop je te lang te klote met je knieen, zou het even compleet op een andere manier proberen alle oefeningen die belastend zijn en die pijn doen vermijden. Dit doe je natuurlijk al wel maar zie je regelmatig te snel weer even "proberen" of het al over is... En jaa nu ik toch commentaar geef haha beter stap je ook af van dat maximale in die lagere rep range keer op keer te zitten! Kans is daardoor gewoon groter op blessures enzo..

Luister nu eens naar deze man, sanca.

• #18.140
Bedankt voor de input guys !

Ik heb mijn knieproblemen nog uitvoerig met Raf besproken en hij heeft me een tip gegeven voor een praktijk in Antwerpen waar ze sportgerichte rehab doen, ik ga daar eens contact mee opnemen

Terug
Naar boven