Fitness Seller

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

• Topic Starter Topic Starter
  • #18.521
Thanks gingerbreadmanfriendfan, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, ik was gewoon even in een downward spiral door eerst die dumbell en dan idd de DL (achteraf gezien beter eerst 200 ook gedaan)ik verwacht teveel, te snel

Maar ik heb nu weer gelukkig alles op een rijtje :D

Maar ik heb nu weer gelukkig alles op een rijtje :D
Good. :)

We komen er allemaal wel door. Enfin, misschien niet echt allemaal (het is bekend dat deze sport veel afvallers kent; ook in de hogere regionen), maar wij zijn geen afvallers.

Daar ben ik ook zeker van!

• #18.524
Ik ben wel afgevallen

Nog maar 95kg awesomeness

FML

• #18.525
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #18.526
Excentric squat rechte blok

2 x 20, knieën gevoelig

Excentric squat schuine blok

2 x 20

Step ups 19cm blok

2 x 20

Benchsquat

60-2 --> stekende pijnen

Close grip bench

60-6
70-6
80-6
90-6

Pendlay row

60-6
70-6
80-6
90-6

One armed 60mm dumbellpress rechts only

34-1
39-1
44-0
44-1 belt, easy
49-3

EZ curls

40-6
45-6
50-6
55-6

Pulltrough

1 x 25 x blue

• #18.527

3 x 10

3 x 10

Step ups 19cm blok

3 x 10

Rackpull net onder de knie

100-3
140-3
160-3
180-1
190-1 straps
200-1 belt
210-1
220-1

Strict press

60-5
60-5
60-5

EZ-triceps extensions

35-6
40-6
40-6
40-6

Toch teveel shit gedaan dat je weer last kreeg? Yokes en axle's lijken me de pest voor je knieën, durf ik nu zelfs niet (als je axle met pushpress/jerk doet tenminste).

ik merk dat als je een push press meer vanuit de heupen 'lanceert' de stress op de knieen minder is en je ook minder de neiging zult hebben je knieen te overstrekken, en wie weet word je er nog sterker door ook :)

• #18.530
Toch teveel shit gedaan dat je weer last kreeg? Yokes en axle's lijken me de pest voor je knieën, durf ik nu zelfs niet (als je axle met pushpress/jerk doet tenminste).

Volgens mij is de attemp op 105kg axle de boosdoener geweest, heb toen even een rare beweging gemaakt, gisteren bij strict press voelde ik ook een vervelend gevoel in de knieën, heb toen de voeten een klein beetje verder uit elkaar gezet en toen had ik geen last meer

Echt een hoere****ingk*t blessure dit

ik merk dat als je een push press meer vanuit de heupen 'lanceert' de stress op de knieen minder is en je ook minder de neiging zult hebben je knieen te overstrekken, en wie weet word je er nog sterker door ook :)

Bedankt voor je input :)

aangezien je voorlopig toch geen wedstrijden doet, waarom ga je dan ****ing pushpress/jerks doen? doe gewoon strict presses man, schouderkracht bouwen - anders kom je er echt nooit vanaf. de dip bij pushpress/jerks kun je nog zo aanpassen wat je wilt, maar het is killing met jouw (en mijn) soort knieën te maken hebt. Looponderdelen idem dito - doe om de week farmers en om de week yoke, maar gekker moet je het voorlopig nog niet maken. Je nam je revalidatie duidelijk serieus, maar op deze manier ga je alleen maar een flinke terugslag krijgen. ik moet ook elke dag, training en week bekijken...maar uiteindelijk gaat het wel vooruit. het kost tijd ouwe piraat

BTN push presses gaat dit. Maar log en axle press zal dat moeilijker zijn omdat het zwaartepunt voor je ligt.

• #18.533
aangezien je voorlopig toch geen wedstrijden doet, waarom ga je dan ****ing pushpress/jerks doen? doe gewoon strict presses man, schouderkracht bouwen - anders kom je er echt nooit vanaf. de dip bij pushpress/jerks kun je nog zo aanpassen wat je wilt, maar het is killing met jouw (en mijn) soort knieën te maken hebt. Looponderdelen idem dito - doe om de week farmers en om de week yoke, maar gekker moet je het voorlopig nog niet maken. Je nam je revalidatie duidelijk serieus, maar op deze manier ga je alleen maar een flinke terugslag krijgen. ik moet ook elke dag, training en week bekijken...maar uiteindelijk gaat het wel vooruit. het kost tijd ouwe piraat

Kijk, als jij nou gewoon terug je log bijhoud, kan ik zo wat inspiratie opdoen :D

Qua wedstrijden had ik nog graag de 2 limburgen willen doen, begin en eind augustus, maar zoals de knieën nu weer k*tten vrees ik dat ik deze ook allebei moet uitzitten

Om echt van een blessure af te geraken kan je volgens mij best een tijd alleen trainen, ofwel in groep - maar dan geen **** aantrekken van wat de rest doet. Het is altijd aanlokkelijk om ff mee te doen en te laten zien dat de power er nog wel is, maar dat gaat je eerder nekken op den duur.
Je hebt volgens mij de laatste tijd moeite om je te beperken tot je herstel. (wat ik volledig begrijp trouwens aangezien ik ook maanden heb lopen k*tten met mijn schouder). Tijdje alleen getraind met oog op herstel -> gaat nu beter.
Instant win

Kijk, als jij nou gewoon terug je log bijhoud, kan ik zo wat inspiratie opdoen :D

Qua wedstrijden had ik nog graag de 2 limburgen willen doen, begin en eind augustus, maar zoals de knieën nu weer k*tten vrees ik dat ik deze ook allebei moet uitzitten
CrossFit log in de PL/SM sectie...neuj, liever niet ;)

het is juli...zet die wedstrijden uit je hoofd en focus je op volgend seizoen. neem een voorbeeld aan een Pro zoals Mike Jenkins. Gek*t met z'n knieën, vervolgens aan beide geopereerd (vlak voor de ASC). Zes weken helemaal niets gedaan en toen extreem langzaam gaan opbouwen. Tijdens WSM doet ie weer mee om de prijzen. Als je langer mee wilt, moet je verder vooruit kijken kerel!

Om echt van een blessure af te geraken kan je volgens mij best een tijd alleen trainen, ofwel in groep - maar dan geen **** aantrekken van wat de rest doet. Het is altijd aanlokkelijk om ff mee te doen en te laten zien dat de power er nog wel is, maar dat gaat je eerder nekken op den duur.
Je hebt volgens mij de laatste tijd moeite om je te beperken tot je herstel. (wat ik volledig begrijp trouwens aangezien ik ook maanden heb lopen k*tten met mijn schouder). Tijdje alleen getraind met oog op herstel -> gaat nu beter.
Instant win

Dit.

+1

• #18.537
@smtk

3 x 10

3 x 10

Step ups 2 blokken + 2 stalmatten

3 x 10

Hooggooien

5 x 12kg kettlebell
10 x 20kg keg

Keg loadingrace 5m runs ipv 10 om de knietjes wat te sparen

65-90-100-120 fail pickup 120 (mental shizzle)
65-90-100-120 de 120 nu wel tot aan het platform, op de rand gezet maar terug af laten vallen

Axle strict press elke rep clean

40-3
50-3
60-3
65-3
70-3 (kan ook een single geweest zijn)
75-1 belt
80-0 wel een mooie powerclean :D
80-1 polswraps, fairly easy

ik had nog 85kg geladen maar ben toen met Raf aan de praat geraakt over foamrolling en strectches

Sledpull

140-20m
140-20m

op betonplaten met alleen een keg van voor op de slee is dit toch wel pittig

Rolling thunder

60* L + R
70* 0 + 0
65* L + R
67.5* L + R, PR
70* L + R (rechts 10cm los, links volledig kunnen rechtstaan) PR

GHR

3 x 3 PR ?

Postworkout sfeerpic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.youtube.com/watch?v=EL5ERcIkXy8&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=U0d19tfsDW0&feature=youtu.be

mooie jongen precies rechtsboven op de foto

BTN push presses gaat dit. Maar log en axle press zal dat moeilijker zijn omdat het zwaartepunt voor je ligt.

ja das waar, das dan ook een rede waarom ik graag BTN doe, ongeacht is het toch mogelijk om het te doen bij front presses, al was het een mentale voorstelling van meer 'hip drive', romp kan nog wel een beetje kantelen, hoe meer hoe beter

Terug
Naar boven