MuscleMeat

Max eiwit inname

Denk eerder in de richting: hoeveel gram proteïne heb ik nodig voordat het helemaal afgebroken is en ik mijn
volgende maaltijd kan hebben.

20gr is in principe al voldoende om een verhoogde eiwitsynthese te bekomen.

klopt het dat je lichaam max 50 gr eiwit per 2 uur kan opnemen

en wat als dat waar zou zijn.. wat denk je dat de consequentie is van je opmerking.. denk je dat je dus iedere 2 uur 50 gram eiwit maximaal kan innemen ? (of 25 per uur, of 12.5 per half uur, of 100 per 4 uur)... ?

• Topic Starter Topic Starter
en wat als dat waar zou zijn.. wat denk je dat de consequentie is van je opmerking.. denk je dat je dus iedere 2 uur 50 gram eiwit maximaal kan innemen ? (of 25 per uur, of 12.5 per half uur, of 100 per 4 uur)... ?

Heb net 400 gr kipfilet gegeten 88 gr eiwit,een collega zei me dat hetzonde is om het ineens op te eten want het lichaam kan zoveel eiwit niet ineens opnemen,ik vond het een beetje een raar verhaal en daarom vraag ik het hier aan de experts,thats all..

Heb net 400 gr kipfilet gegeten 88 gr eiwit,een collega zei me dat hetzonde is om het ineens op te eten want het lichaam kan zoveel eiwit niet ineens opnemen,ik vond het een beetje een raar verhaal en daarom vraag ik het hier aan de experts,thats all..

zoals ik al zei, je moet rekening houden met de tijdspanne waarin het word afgebroken en je geen eiwitzen
meer ter beschikking hebt ;)

Neem het aantal eiwitten wat je perdag nodig hebt en deel dit door het aantal maaltijden dat je eet. De uitkomst zal ik gebruiken aan eiwitten per maaltijd.

Heb ook wel is een x gelezen dat je lichaam max 50gr per 3uur kan opnemen. Maar dat weten ze allemaal niet zeker.

Niet alle eiwitten worden even snel opgenomen en het ligt ook per persoon verschillend. Iemand van 50 kilo zal minder eiwitten kunnen opnemen dan iemand van 120 kilo.

Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoekt dat bewezen heeft dat er een maximum is.

Is mij zeer vaak verteld dat mensen met diabetes (ik dus) geen eiwitinnames van 2g/lichaamsgewicht in kg aan kunnen en dat ik een en paar maanden hier last van zal krijgen. Doe 't nu een anderhalf jaar en al mn bloedonderzoeken zijn steeds beter.

Is mij zeer vaak verteld dat mensen met diabetes (ik dus) geen eiwitinnames van 2g/lichaamsgewicht in kg aan kunnen en dat ik een en paar maanden hier last van zal krijgen. Doe 't nu een anderhalf jaar en al mn bloedonderzoeken zijn steeds beter.

Wie vertelde je dit?

Ik snap de "heisa" hieromtrent niet in de BB wereld. We kijken/zoeken toch altijd naar een optimalisatie van voeding/training/slaap/...

Maar telkens een soortgelijk onderwerp aan bod komt wordt het precies, zonder enige deftige motivatie, zomaar afgewimpeld.

Laatst bewerkt:
Ik snap de "heisa" hieromtrent niet in de BB wereld. We kijken/zoeken toch altijd naar een optimalisatie van voeding/training/slaap/...

Maar telkens een soortgelijk onderwerp aan bod komt wordt het precies, zonder enige deftige motivatie, zomaar afgewimpeld.
Over dit onderwerp is er gewoon niets gekend. Er is nooit onderzoek naar gedaan... Welke motivatie verwacht je dan?

Als je lichaam er 6 uur over doet om die maaltijd te verteren is dat nog geen 15 gram per uur... you'll be fine.

---------- Post toegevoegd 9 August 2013 om 14:39 ----------

Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoekt dat bewezen heeft dat er een maximum is.

wat niet wil zeggen dat er geen maximum is :)

inderdaad... telkens....

Anyways, beschuldig je mij nu van laksheid, of Dave77 ?

Dat lijkt me logisch... En toch ga ik niet luisteren naar broscience omtrent dit onderwerp. Iedereen roept maar wat en niemand kan iets bewijzen.

IMO is het een hoop gespeculeer over een niet bestaand probleem. Zodra iemand met een degelijk verhaal komt in plaats van "mijn collega vertelde me", of "die meneer in de sportschool zei"... dan wil ik er over nadenken. Tot die tijd is er geen probleem :)

• Topic Starter Topic Starter
Is geen probleem maar gewoon een vraag sherlock

Terug
Naar boven