klopt het dat je lichaam max 50 gr eiwit per 2 uur kan opnemen
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
klopt het dat je lichaam max 50 gr eiwit per 2 uur kan opnemen
en wat als dat waar zou zijn.. wat denk je dat de consequentie is van je opmerking.. denk je dat je dus iedere 2 uur 50 gram eiwit maximaal kan innemen ? (of 25 per uur, of 12.5 per half uur, of 100 per 4 uur)... ?
Heb net 400 gr kipfilet gegeten 88 gr eiwit,een collega zei me dat hetzonde is om het ineens op te eten want het lichaam kan zoveel eiwit niet ineens opnemen,ik vond het een beetje een raar verhaal en daarom vraag ik het hier aan de experts,thats all..

.Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoekt dat bewezen heeft dat er een maximum is.
Is mij zeer vaak verteld dat mensen met diabetes (ik dus) geen eiwitinnames van 2g/lichaamsgewicht in kg aan kunnen en dat ik een en paar maanden hier last van zal krijgen. Doe 't nu een anderhalf jaar en al mn bloedonderzoeken zijn steeds beter.
en wat als dat waar zou zijn.. wat denk je dat de consequentie is van je opmerking.. denk je dat je dus iedere 2 uur 50 gram eiwit maximaal kan innemen ? (of 25 per uur, of 12.5 per half uur, of 100 per 4 uur)... ?
Over dit onderwerp is er gewoon niets gekend. Er is nooit onderzoek naar gedaan... Welke motivatie verwacht je dan?Ik snap de "heisa" hieromtrent niet in de BB wereld. We kijken/zoeken toch altijd naar een optimalisatie van voeding/training/slaap/...
Maar telkens een soortgelijk onderwerp aan bod komt wordt het precies, zonder enige deftige motivatie, zomaar afgewimpeld.
Heb net 400 gr kipfilet gegeten 88 gr eiwit,een collega zei me dat hetzonde is om het ineens op te eten want het lichaam kan zoveel eiwit niet ineens opnemen,ik vond het een beetje een raar verhaal en daarom vraag ik het hier aan de experts,thats all..
Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoekt dat bewezen heeft dat er een maximum is.

Dat lijkt me logisch... En toch ga ik niet luisteren naar broscience omtrent dit onderwerp. Iedereen roept maar wat en niemand kan iets bewijzen.
Ik snap de "heisa" hieromtrent niet in de BB wereld. We kijken/zoeken toch altijd naar een optimalisatie van voeding/training/slaap/...
Maar telkens een soortgelijk onderwerp aan bod komt wordt het precies, zonder enige deftige motivatie, zomaar afgewimpeld.
Dat lijkt me logisch... En toch ga ik niet luisteren naar broscience omtrent dit onderwerp. Iedereen roept maar wat en niemand kan iets bewijzen.