MuscleMeat

Mede-duikers?

AlexandraIndira

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m69
Massa
82kg
Hoi!

Deel met jullie allemaal de passie van gewichten (en met sommigen die van cardio, haha). Maar ik vroeg mij af of er onder de DBB'ers ook nog duikers zijn?

Ik ben zelf PADI Advanced Open Water Diver en ik vroeg het me af.
Iemand wel eens gedoken, en waar? Kan ik gelijk een nieuwe vakantiebestemming googelen. :D

Nooit gedoken maar staat nog wel op mn to-do list, komt er alleen niet van omdat me holtes bijna altijd verstopt zitten en het dan niet verstandig schijnt te zijn... Of valt dat wel mee?

Turkije 1 keer. Gelijk een gaatje opgelopen in trommelvlies. Laat het voortaan wel voor wat het is

Ik zou wel eens graag met great whites duiken in Zuid Afrika, voor de rest heb ik wel gesnorkeld maar dat mag geen naam hebben.

Heb hetzelfde certificaat van PADI
Gedoken in Barcelona en Zeeland.
Egypte staat nog op mijn lijstje, maar eerst moet het daar rustig zijn :)

Gedoken in Lanzarote, Turkije en Nederland.
Aankomend jaar waarschijnlijk Egypte.

ik ben in juli naar egypte geweest.ben er alleen gaan snorkelen.is wel heel mooi.
daar vind je overal mannen van padi om te leren duiken.heb jij dat ook op vakantie geleerd?

Mooiste waar ik tot nu toe gedoken heb is bonaire/curcaou en californië.
Bonaire/curacou is echt paradijs wat dat betreft, ontzettend makkelijke duiken en je ziet zo verschrikkelijk veel. Californie is weer heel anders, maar erg indrukwekkend.

Verder is gozo echt ontzettend mooi als je niet al te ver kan.
Je zal alleen wel eerst je advanced moeten halen omdat je bijna altijd onder de 18 meter gaat, over het algemeen zijn het ook moeilijkere duiken omdat er meestal flink wat stroming staat.
Dus is dan is het wel handig als je al wat meer ervaring hebt.
Maar verreweg het mooiste in europa van wat ik tot nu toe gezien heb.

---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 18:19 ----------

Nooit gedoken maar staat nog wel op mn to-do list, komt er alleen niet van omdat me holtes bijna altijd verstopt zitten en het dan niet verstandig schijnt te zijn... Of valt dat wel mee?

Ligt eraan hoe erg, zou gewoon proberen tijdens het zwemmen paar meter onder te duiken als het dan lukt om te klaren moet het geen probleem zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Gedoken in Lanzarote, Turkije en Nederland.
Aankomend jaar waarschijnlijk Egypte.

Nice, ik ben er dit jaar geweest. Waar in Egypte wil je duiken?

Heb hetzelfde certificaat van PADI
Gedoken in Barcelona en Zeeland.
Egypte staat nog op mijn lijstje, maar eerst moet het daar rustig zijn :)

Dit jaar geweest, nergens last van gehad:D

ik ben in juli naar egypte geweest.ben er alleen gaan snorkelen.is wel heel mooi.
daar vind je overal mannen van padi om te leren duiken.heb jij dat ook op vakantie geleerd?
Haha ja, maar niet in Egypte

Bonaire/curacou is echt paradijs wat dat betreft, ontzettend makkelijke duiken en je ziet zo verschrikkelijk veel. Californie is weer heel anders, maar erg indrukwekkend.

Je zal alleen wel eerst je advanced moeten halen omdat je bijna altijd onder de 18 meter gaat, over het algemeen zijn het ook moeilijkere duiken omdat er meestal flink wat stroming staat.

Als ik ooit geld heb, dan ga ik naar Bonaire, maar als arme student is dat haast niet te doen.
Advanced heb ik al hihi:D Gozo wil ik inderdaad ook graag heen :)

De golf van Thailand is namens mij een échte aanrader.

---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 18:19 ----------

Ligt eraan hoe erg, zou gewoon proberen tijdens het zwemmen paar meter onder te duiken als het dan lukt om te klaren moet het geen probleem zijn.

In Thailand, Israël (Rode zee), Australië (Reef), Kreta en Mallorca genoeg mooie duikplekken die minder diep zijn dan 18 meter. Heb zelf tot 31 meter gedoken op een aantal plekken voor wrakduiken maar moet je eerlijk vertellen dat ik de mooiste plekjes tussen de 6 en 15 meter heb gezien (koraal).

• Topic Starter Topic Starter
In Thailand, Israël (Rode zee), Australië (Reef), Kreta en Mallorca genoeg mooie duikplekken die minder diep zijn dan 18 meter. Heb zelf tot 31 meter gedoken op een aantal plekken voor wrakduiken maar moet je eerlijk vertellen dat ik de mooiste plekjes tussen de 6 en 15 meter heb gezien (koraal).

Zit zelf aan kreta te denken voor de zomer (budget is niet super hoog, vandaar haha) welke spots kun je aanraden?

Zit zelf aan kreta te denken voor de zomer (budget is niet super hoog, vandaar haha) welke spots kun je aanraden?

Op Kreta woonde ik in Chersonisos. Hier kun je duiken bij Gold Beach, je loopt dan vanaf het strand het water in en dan heb je een rondje daar. In de Libische zee kant van het eiland schijnen ook leuke plekken te zijn om te duiken. Het meeste heb ik gedoken in Koa tao in Thailand. Dan moet je wel met een boot naar de meeste plekken toe.

padi gehaald in golf van thailand / koh samui

top!

Eind dit jaar lekker in Bali in het water gaan liggen!!!

adv open water en nitrox gehaald in koh tao thailand.
later nog eens een keer in zeeland gaan duiken zonder divemaster samen met een vriendin die ook gewoon adv open water had, maar we waren beide onervaren as phuck en dat was dus een totale ramp:roflol:

in thailand was het leukste toch te zien bij dieper dan 20 meter imo, gigantische scholen vissen zag je daar terwijl het in ondiepe wateren best "rustig" is qua zeeleven.

Terug
Naar boven