AndroidHealthClinic

Medicijnen testen

Het kaft wordt van het koren gescheiden.

Ga werken.

Als je student bent en hier aan meedoet ben je een r*tard en moeten ze je van je studie af stampen.

easy money, 1500 tot 3500 euro lekker toch

De som geld die je krijgt heeft niets te maken met de "gevaren" van het onderzoek. Alle onderzoeken zijn even veilig. Het geld wat je krijgt heeft te maken met de duur van het onderzoek, de keren dat je terugmoet komen en de hinder die je ondervindt tijdens het onderzoek.

Verder is het natuurlijk makkelijker verdienen als je gewoon je laptopje meeneemt naar zo'n onderzoekscentrum. Je zit alleen met het probleem dat je voor de flinke studies vaak twee of drie weken beschikbaar moet zijn. En zo lang kun je meestal niet vrij krijgen van studie/bijbaan. In de zomervakantie misschien wel, maar dan zijn die studies binnen no-time vol.

Geld is leuk en makkelijk, maar gezondheid is soms met geen geld te betalen. De kans dat er iets gebeurt is misschien niet al te groot, maar stel dát het gebeurt. Waarschijnlijk staat er in het contract ook dat je het geld krijgt en daarna op moet rotten en niet bij hun moet komen klagen als er iets mis is.

Yep, kennis van mij kreeg €2500,- netto voor 3 weken dacht ik, en is gewoon veilig idd, in Nederland is daar ook een wet voor. Ik zeg easy money :)

Ja hoor het is helemaal veilig!!!!

Waarom worden die medicijnen getest?

O gewoon, of ze veilig zijn.

Wait whut?

Maat van mij heeft het een paar keer gedaan.
Van een weekje voor een euro of 700 tot 2-3 weken voor een kleine 2000 euro.

Als je gelukt hebt krijg je niet eens het medicein wat ze testen maar een placebo.

Maat van mij heeft het een paar keer gedaan.
Van een weekje voor een euro of 700 tot 2-3 weken voor een kleine 2000 euro.

Als je gelukt hebt krijg je niet eens het medicein wat ze testen maar een placebo.

Als het goed is krijg meestal de helft van de onderzoeksgroep een placebo, 50% kans dat je niks merkt.

Ik heb zelf wel s opgezocht om hieraan mee te doen, alleen is het vaak in de randstad en dat is te ver reizen voor mij, ook zie ik het niet zitten om 2 weken in een onderzoekscentrum te zitten.

Iemand die weet of er een haartest wordt afgenomen bij het vooronderzoek?

Zit hier ook wel eens over te twijfelen, maarja moet ik stiekem eten mee naar binnen smokkelen zeker. :P

Ja hoor het is helemaal veilig!!!!

Waarom worden die medicijnen getest?

O gewoon, of ze veilig zijn.

Wait whut?

Bij pijn of ongemak (of eender welke reden) kan men altijd uit de studie stappen. (later kanker krijgen of andere long term effects bvb kan door verschillende oorzaken zijn en moet je bvb niet op een of andere studie steken imo.)

Er zijn dan ook verschillende verdragen en codes waaraan een studie moet voldoen (ich, nuremberg code, declaratie van helsinki, belmont report) en in belgie heb je dan ook nog eens een ethische commissie die waarneemt om een studie al dan niet gevaarlijk/ethisch is.

Moesten de studies dan zoo gevaarlijk zijn, waarom zijn de bedrijven dan niet failliet/gesloten door een of ander instantie?
Misschien maakt het TS niet uit of het gevaarlijk is of niet, misschien wil hij de maatschappij een dienst bewijzen door deel te nemen aan deze studie?

Beetje kort door de bocht voor een geneeskunde student (als ik het me juist herinner).

Kun je geen AAS testen? 3k vangen om ripped te worden lijkt me wel wat.

Ik heb 1x meegedaan aan een onderzoek. Duurde 4 dagen (3 nachten) en kreeg er ongeveer 600 euro voor.
Keuring bestond bij mij uit algemeen lichamelijk onderzoek, ECG, bloeddruk, bloed- en urineonderzoek. Voor sommige onderzoeken doen ze aanvullende keuringen, hangt beetje af wat ze gaan onderzoeken. Bij mij werd een ontstekingsremmer getest.

Ik zat in een groep van 8 personen waarvan er 2 een placebo kregen. 's Middags 15u kwam ik aan en de volgende dag om 8.00 sochtends kreeg ik het middel toegediend. Het onderzoek was gericht op opname- en uitscheidingssnelheid van het medicijn. En mogelijk bijwerkingen registeren. Alle urine moest je opvangen in een kan en inleveren. Ik kreeg ook een kastje om die 24 uur lang mn hartslag etc controleerde.
De eerste dag werd er met steeds groter wordende tussenpozen bloed afgenomen. In totaal 10x ofzo. Ze plaatsten hiervoor een canule (kraantje) in je arm waar ze telkens wat aftappen. Voeding werd ook voor elke deelnemer gelijk gesteld, en je was ook verplicht alles op te eten.
De dag erop moest ik nog steeds alle urine inleveren maar werd er maar 2x bloed afgenomen. Nu kon je vrij door het hele gebouw bewegen. Ze hebben er internetruimte, ingerichte woonkamers en een kamer met tafeltennis en tafelvoetbal. Ook een kast met veel boeken- en dvd's.
Dag erop om 8u sochtends kon ik vertrekken, dus uiteindelijk maar 2 volle dagen daar geweest :)

Stelt echt niks voor, vergoeding lijkt hoog, maar in feite is het gewoon een standaarduurloon, maar dan voor 24u per dag. Je krijgt extra onkostenvergoeding voor zaken als urine verzamelen, canule plaatsen en andere onderzoeken die wellicht wat verzwarend kunnen zijn.

Het is ook heel veilig. 9/10 onderzoeken zijn er puur op gericht opname- en uitscheidingssnelheid te meten. Of te kijken wat een vetrijk ontbijt doet met de opname. Je krijg echt een minieme fractie van de dosis die bij ratten dodelijk bleek. Als het middel goed verdragen wordt, geven ze een grotere dosis aan een volgende groep. Dus als je in een middelste groep zit ofzo weet je al dat 4 groepen voor je het middel allemaal goed verdragen hebben. Vaak hebben ze in totaal iets van 8 groepen. De eerste krijgt 1mg, de tweede 2mg, de 3de 4mg etc... En terwijl een rat van een paar honderd gram misschien 200mg kreeg. En vaak zijn de medicijnen varianten op bestaande middelen met zeer vergelijkbare werking. Wetgeving is zo streng in Nederland.

Heb trouwens ook aan een ander (extern) onderzoek meegedaan dat was wel een stukkie wauser maar moet nu weg

Bij pijn of ongemak (of eender welke reden) kan men altijd uit de studie stappen. (later kanker krijgen of andere long term effects bvb kan door verschillende oorzaken zijn en moet je bvb niet op een of andere studie steken imo.)

Er zijn dan ook verschillende verdragen en codes waaraan een studie moet voldoen (ich, nuremberg code, declaratie van helsinki, belmont report) en in belgie heb je dan ook nog eens een ethische commissie die waarneemt om een studie al dan niet gevaarlijk/ethisch is.

Moesten de studies dan zoo gevaarlijk zijn, waarom zijn de bedrijven dan niet failliet/gesloten door een of ander instantie?
Misschien maakt het TS niet uit of het gevaarlijk is of niet, misschien wil hij de maatschappij een dienst bewijzen door deel te nemen aan deze studie?

Beetje kort door de bocht voor een geneeskunde student (als ik het me juist herinner).

Omdat ik weet in welke fase die onderzoeken zitten en waar die fases voor dienen. Mijn advies is kort door de bocht, de redenatie er achter niet. Had ik al verteld dat een hoogleraar farmacologie het afraadde?

Omdat ik weet in welke fase die onderzoeken zitten en waar die fases voor dienen. Mijn advies is kort door de bocht, de redenatie er achter niet. Had ik al verteld dat een hoogleraar farmacologie het afraadde?
Waarom raadt hij het af dan... Onderzoek is zodanig dat het risico niet groter mag zijn dan algemeen aanvaarde maatschappelijke risico's. Elke dag dat je leeft heb je een minimale kans om iets te overkomen, denk aan een bus die je aanrijdt. Statistiek wijst uit dat geneesmiddelenonderzoek even veilig is als een dag op kantoor zitten.

Daarbij: Mijn middel bijvoorbeeld was al uitgebreid getest op ratten. Het was een variant op een al bestaand (mild) medicijn. Ik zat in de 6de groep (dus 40 mensen voor mij hadden het middel al zonder problemen gekregen). En je dient een belangrijk doel. Zonder proefpersonen komen er nooit medicijnen op de markt. En als je toch twijfels hebt, er zijn zware middelen die getest moeten worden, maar dingetjes als paracetamol en dergelijke moeten ook zo'n onderzoek doorstaan.
Gevaren op lange termijn vind ik bangmakerij... Alsof een enkele kleine dosis van zo'n medicijn dat met 20 uur uit mn bloed is op lange termijn opeens kanker opwekt ofzo.. Leven an sich is schadelijk op lange termijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven