XXL Nutrition

Medicijnen testen

Ooit eens anaal gemolken geweest. Ik heb 50 euro gegeven.

De som geld die je krijgt heeft niets te maken met de "gevaren" van het onderzoek. Alle onderzoeken zijn even veilig. Het geld wat je krijgt heeft te maken met de duur van het onderzoek, de keren dat je terugmoet komen en de hinder die je ondervindt tijdens het onderzoek.

Verder is het natuurlijk makkelijker verdienen als je gewoon je laptopje meeneemt naar zo'n onderzoekscentrum. Je zit alleen met het probleem dat je voor de flinke studies vaak twee of drie weken beschikbaar moet zijn. En zo lang kun je meestal niet vrij krijgen van studie/bijbaan. In de zomervakantie misschien wel, maar dan zijn die studies binnen no-time vol.

Lol @ alle onderzoeken zijn even veilig.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Jul 2011 om 01:45 ----------

Waarom raadt hij het af dan... Onderzoek is zodanig dat het risico niet groter mag zijn dan algemeen aanvaarde maatschappelijke risico's. Elke dag dat je leeft heb je een minimale kans om iets te overkomen, denk aan een bus die je aanrijdt. Statistiek wijst uit dat geneesmiddelenonderzoek even veilig is als een dag op kantoor zitten.

Daarbij: Mijn middel bijvoorbeeld was al uitgebreid getest op ratten. Het was een variant op een al bestaand (mild) medicijn. Ik zat in de 6de groep (dus 40 mensen voor mij hadden het middel al zonder problemen gekregen). En je dient een belangrijk doel. Zonder proefpersonen komen er nooit medicijnen op de markt. En als je toch twijfels hebt, er zijn zware middelen die getest moeten worden, maar dingetjes als paracetamol en dergelijke moeten ook zo'n onderzoek doorstaan.
Gevaren op lange termijn vind ik bangmakerij... Alsof een enkele kleine dosis van zo'n medicijn dat met 20 uur uit mn bloed is op lange termijn opeens kanker opwekt ofzo.. Leven an sich is schadelijk op lange termijn.

Afhankelijk van het soort middel kunnen de gevaren en bijwerkingen groot zijn. Daarom is het ook onderzoek, omdat ze de effecten op mensen op korte en/of lange termijn nog niet weten.

Dat geneesmiddelenonderzoek even veilig is als op kantoor zitten slaagt ook op niets.

Human Guinea Pigs
http://www.time.com/time/covers/1101020422/story.html

Er is ontzettend veel dat kan mis gaan afhankelijk van het medicijn.

Drug trial horror – the official interim report
http://www.newscientist.com/article/dn8956-drug-trial-horror--the-official-interim-report.html

Natuurlijk moeten er mensen zijn die het doen, maar ik toch niet. Of ik moest zwaar ziek zijn en een experimentele behandeling die de laatste oplossing dan is.

Human guinea pigs advance medicine
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/4808836.stm

Maar dat kan ook wel is misgaan, zelf bij iets o zo veilig.

Doden toch veroorzaakt door probiotica
http://www.kennislink.nl/publicaties/doden-toch-veroorzaakt-door-probiotica

Laatst bewerkt:
Ik weet gewoon dat er tienduizenden mensen per jaar aan geneesmiddelenonderzoek meedoen en dat het zelden tot nooit fout gaat.

Kijk dan wat voor voorzorgsmaatregelen ze nemen: "The doses given to the humans in the trial were diluted by 500 times - a substantially lower dose than that given to non-human primates, which didn't show ill effects." (Uit een van je links)

Tuurlijk kán het fout gaan. Tuurlijk kan jij van de trap vallen op kantoor.
Stap jij ook nooit meer een vliegtuig in als ik 3 links post naar nieuwsberichten over vliegtuigongelukken? Een van de personen die dezelfde studie als mij deed had al 11x eerder meegedaan. En nog NOOIT had ie meegemaakt die iemand ook maar last van één bijwerking kreeg.

Wees gewoon blij dat er mensen zijn die er aan meedoen, want het is extreem belangrijk voor de ontwikkeling van medicijnen.

Over het andere onderzoek wat ik heb gedaan:
Dat was een middel dat de schade van een hartinfarct zou kunnen beperken. Hiervoor gingen ze een hartinfarct nabootsen in mn arm (10 minuten helse pijn) en werd er een radioactieve stof in mn arm gespoten. Daar kreeg ik dan ook €250,- voor voor 2x20 minuten ;)

Laatst bewerkt:
Ik weet gewoon dat er tienduizenden mensen per jaar aan geneesmiddelenonderzoek meedoen en dat het zelden tot nooit fout gaat.

Kijk dan wat voor voorzorgsmaatregelen ze nemen: "The doses given to the humans in the trial were diluted by 500 times - a substantially lower dose than that given to non-human primates, which didn't show ill effects." (Uit een van je links)

Tuurlijk kán het fout gaan. Tuurlijk kan jij van de trap vallen op kantoor.
Stap jij ook nooit meer een vliegtuig in als ik 3 links post naar nieuwsberichten over vliegtuigongelukken? Een van de personen die dezelfde studie als mij deed had al 11x eerder meegedaan. En nog NOOIT had ie meegemaakt die iemand ook maar last van één bijwerking kreeg.

Wees gewoon blij dat er mensen zijn die er aan meedoen, want het is extreem belangrijk voor de ontwikkeling van medicijnen.

Over het andere onderzoek wat ik heb gedaan:
Dat was een middel dat de schade van een hartinfarct zou kunnen beperken. Hiervoor gingen ze een hartinfarct nabootsen in mn arm (10 minuten helse pijn) en werd er een radioactieve stof in mn arm gespoten. Daar kreeg ik dan ook €250,- voor voor 2x20 minuten ;)

Wat dacht je dan gozer? Dat ze de LD50 op je gaan testen? :roflol:! Dus als je geen bijwerkingen hebt betekent dat dat er geen schade is opgetreden? Voorbeeld: Jij slikt elke keer een ibuprofen als je rugpijn hebt. Daar voel je geen bijwerkingen van. Tot je opeens na 20 jaar maagzweren ontwikkelt.. Plus hoe goed vind jij het argument dat jij één iemand hebt gesproken die het al 11 keer heeft gedaan zonder bijwerkingen? Ik ken namelijk één iemand die na één keer allerlei psychiatrische verschijnselen heeft overgehouden na testen van een antipsychoticum. Staan we dan nu quitte?

Allemaal leuk en aardig, en als je het doet om de ontwikkeling van medicijnen te helpen, prima. Doen alsof het makkelijk en veilig geld verdienen is = :roflol:. Vandaar vind ik het ook debiel dat studenten hun lichaam verkopen om wat geld te verdienen, leen dat geld gewoon en betaal het later terug.

Als het te mooi om waar te zijn lijkt.....

Ik dacht er ook aan om soort nieuw geneesmiddel te laten testen voor hoge bloeddruk enzo maar leek me niet echt veilig..

Maar er zijn zeker medicijnen die al in omloop zijn die gewoon getest worden met een hogere dosis. Dit lijkt me al een pak veiliger

Wat dacht je dan gozer? Dat ze de LD50 op je gaan testen? :roflol:! Dus als je geen bijwerkingen hebt betekent dat dat er geen schade is opgetreden? Voorbeeld: Jij slikt elke keer een ibuprofen als je rugpijn hebt. Daar voel je geen bijwerkingen van. Tot je opeens na 20 jaar maagzweren ontwikkelt.. Plus hoe goed vind jij het argument dat jij één iemand hebt gesproken die het al 11 keer heeft gedaan zonder bijwerkingen? Ik ken namelijk één iemand die na één keer allerlei psychiatrische verschijnselen heeft overgehouden na testen van een antipsychoticum. Staan we dan nu quitte?

Allemaal leuk en aardig, en als je het doet om de ontwikkeling van medicijnen te helpen, prima. Doen alsof het makkelijk en veilig geld verdienen is = :roflol:. Vandaar vind ik het ook debiel dat studenten hun lichaam verkopen om wat geld te verdienen, leen dat geld gewoon en betaal het later terug.

Met die aankomende boete van 3000,- voor langstudeerders kan ik het me heel goed voorstellen dat ze zich voor dit soort dingen aanmelden :D

Met die aankomende boete van 3000,- voor langstudeerders kan ik het me heel goed voorstellen dat ze zich voor dit soort dingen aanmelden :D
Als ik zo zie hoeveel drank er op de donderdag besteld word in de stad door studenten, en als ik zie waar ze naar op vakantie gaan, en als ik de dure telefoonabbo's van ze zien.. Dan zit het wel goed met de liquide middelen van de gemiddelde student.

Als ik zo zie hoeveel drank er op de donderdag besteld word in de stad door studenten, en als ik zie waar ze naar op vakantie gaan, en als ik de dure telefoonabbo's van ze zien.. Dan zit het wel goed met de liquide middelen van de gemiddelde student.
Ik ga niet op vakantie, ik heb 'n telefoonabbo van 15 eu p/m en ik ga geeneens uit op de donderdag :(

Ik wil wel oxymetholone testen;)

Nee dat dacht ik niet. Maar je moet wel toegeven dat het een extreem lage dosis is die ze testen. Totaal niet bedoeld om bijwerkingen te testen. En je vergelijking met iemand die jarenlang ibuprofen slikt slaat ook op niks natuurlijk. Nogmaals: er bestaat inderdaad een risico. Maar de kans om iets te krijgen is even groot als gewoon een dag naar je werk. Wettelijk bepaald, en statistiek wijst dit uit! Ik kan me van de laatste 15 jaar 1 nieuwsbericht uit Engeland herinneren waar het fout is gegaan, toen zijn er zelfs doden gevallen maar uiteindelijk de meeste deelnemers er alsnog bovenop gekomen. Ik daag je uit er meer te vinden.

En als je psychiatrische klachten ontwikkelt lijkt de kans me groot dat je daar sowieso erg gevoelig voor was, maar goed dat blijft speculeren.

heb jaren geleden ooit keer aan onderzoek in groningen ergens gedaan. Was een onderzoek voor 5 dagen. kreeg toen iets van 600 euro. Daarnaast nog 19 cent per km reiskostenvergoeding en voor de keuring kreeg ik volgens mij ook nog wat geld. Wist ook gelijk of ik niks mankeerde :). Hepatitus en kanker werd volgens mij ook erop getest.

MOest 5 dagen blijven daar. 1e dag kreeg je een cannule in je onderarm en werden wat hartfilmpjes gemaakt, bloed afgenomen en bloeddruk gemeten. 2e dag kreeg je het middel toegediend. Voro mij was dat 1 tabletje. Moest 4 uur op bed hangen en ze deden regelmatig keer bloeddruk meten, hartfilmpje en bloed afnemen dmv die cannule in de arm. Rest van de dagen noemde ze het bijkom dagen. Oftewel hele dag niks doen, beetje tv kijken, slapen, internetten, boekje lezen of spellen spelen met anderen. 3x op een dag werden die handelingen herhaald. Had totaal geen bijwerkingen en ging met leuke cent naar huis :)

interessant : [Link niet meer beschikbaar]
Zijn er mensen hier die daaraan meedoen?

"Afhankelijk van het onderzoek varieert de vergoeding tussen de 103,- en 192,- euro per dag."

PRA is de grootste van europa als ik me niet vergis. Ene onderzoek heb ik daar gedaan. De andere (externe) was in Nijmegen bij CRCN

Terug
Naar boven