MuscleMeat

Medionlaptop garantie 5 keer: mijn rechten?

StevenG

Ripped Bodybuilder
Waardering
123
Ik heb een vraagje

Ik heb 2jaar geleden een laptop gekocht prijskaartje: 779euro
Na 1jaar was die laptop stuk, opgestuurd en ik kreeg een nieuwe
die weliswaar minder waard was: 675euro ongeveer..
Die nieuwe was STUK vanaf de 1ste dag!!
Heb ik 4keer jawel 4keer!!! terug op moeten sturen
om nu te horen dat ze geen vervangmodel hebben en ik mijn geld terug krijg..
de dagwaarde zou 450euro zijn.. heb ik mij boos gemaakt en wilde ze mij 500euro terug storten..

maar wtf???! heb ik dan nix rechten??? ik heb een jaar met een kapotte laptop gezeten, elke keer terug moeten opsturen omdat zij hem niet konden repareren en omdat zij het niet kunnen herstellen krijg ik 379euro minder dan ik ooit heb betaald??

iemand enig idee wat mijn rechten hier zijn? ik was aan test-aankoop aan het denken om daar hulp te vragen..

---------- Toegevoegd om 15:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:13 ----------

is iemand lid bij test-aankoop en kan die in mijn plek ff belle? ik ben namelijk geen lid en je moet dat blijkbaar zijn..

Per jaar zit er standaard al een daling in je nieuwwaarde.
Kan zijn dat het bij fabrieksgarantie, eerste jaar iets van 15 of 20% naar beneden gaat.

Ben bang, dat je weinig extra kan verwachten. Ze doen wat ze moeten doen, en dat is de de laptop repareren aangezien dat onder de garantie valt. Meestal is het zo binnen 2 weken na aankoop niet goed, krijg je een nieuwe of je geld terug. Alleen zijn hier die 2 weken allang voorbij.

Succes iig!

Edit: Weet je waar het probleem ligt ?
En die prijsdaling heeft ook met inflatie en dergelijke te maken. Als je 2 jaar geleden een laptop koopt voor 779 euro met X specificaties, koop je nu dezelfde laptop met X specificaties voor bijv. 600/550 euro.

Laatst bewerkt:
als je met die 500€ een betere laptop nu kan kopen dan toen zou ik er niet te veel zever om maken

• Topic Starter Topic Starter
als je met die 500€ een betere laptop nu kan kopen dan toen zou ik er niet te veel zever om maken

das probleem net, dat kan ik niet

laptop was 640gb, 4gb werkgeheugen, 18inch, ... verdere specs ken ik niet van buiten maar ik kan echt niet voor 500euro een betere laptop kopen..

Het is 279 euro minder en ik denk dat je beter het geld kan pakken. Je kan ook blijven doorgaan natuurlijk maar alhoewel je recht hebt op garantie gedurende de technische levensduur van een apparaat is het vaak knap lastig om volledige garantie te krijgen.

Rekening houdend met afschrijving is 500 euro nog best netjes en als je 100 euro bijlapt heb je een Core I3-laptop die op zeker sneller is dan je huidige Medionbak. Nog iets meer er bij en je hebt een I5-laptop die zelfs de meeste desktops er uit trekt.

das probleem net, dat kan ik niet

laptop was 640gb, 4gb werkgeheugen, 18inch, ... verdere specs ken ik niet van buiten maar ik kan echt niet voor 500euro een betere laptop kopen..

18 inch zal je niet vinden voor die prijsklasse nee. Neem gewoon een 15,6 inch, voor 500/600 euro heb je al betere specs dan die je nu had. Goeie Sony heb je voor 649, Samsung goed merk. Toshiba ook.

@EricR, er zijn ook al laptops van Acer rond die prijsklasse met een I5.

bedankt voor jullie antwoorden, heb mezelf snel lid gemaakt bij test-aankoop, zij zeiden dat medion in hun recht was maar dat ze er wel wat veel vanaf hielden zeker omdat ik 1j zonder laptop zat en dan hun afschrijvingswaarde ook doorliep.. ik moet aangetekend schrijven, naar hun verwijzen, nieuw bedrag voorstellen (ze stelden de helft van het verschil voor) en zeggen dat ze binnen 7dagen moeten antwoorden, anders mag ik bellen naar test aankoop en bemiddelen zij verder :fire:

18 inch zal je niet vinden voor die prijsklasse nee. Neem gewoon een 15,6 inch, voor 500/600 euro heb je al betere specs dan die je nu had. Goeie Sony heb je voor 649, Samsung goed merk. Toshiba ook.

@EricR, er zijn ook al laptops van Acer rond die prijsklasse met een I5.

Alleen zou ik geen Acer willen als ik dan toch in die prijsklasse shop.

http://ireland.dell.com/nl/nl/thuis...nldhs1&~oid=nl~nl~212131~studio-1747_n0074902~~

Core I3, 17inch LED-scherm, 320Gb, 4Gb, Ati 5650.

Is de Studiolijn en die ziet er een stuk strakker uit dan de Inspirons.

15 Inch wordt natuurlijk een ander verhaal, dan kan je goedkoper instappen maar heb je meestal een minder videochip.

Heb zelf een Ati 5470 gekozen en een 15 inch Dell Studio maar wel een Core I5 en 500 Gb Hd.

wat denken jullie hiervan? [Link niet meer beschikbaar] mss dat ik dan deze best kan vragen (eisen) als vervanger? dat doen ze mss nog wel..

Alleen zou ik geen Acer willen als ik dan toch in die prijsklasse shop.

http://ireland.dell.com/nl/nl/thuis...nldhs1&~oid=nl~nl~212131~studio-1747_n0074902~~

Core I3, 17inch LED-scherm, 320Gb, 4Gb, Ati 5650.

Is de Studiolijn en die ziet er een stuk strakker uit dan de Inspirons.

15 Inch wordt natuurlijk een ander verhaal, dan kan je goedkoper instappen maar heb je meestal een minder videochip.

Heb zelf een Ati 5470 gekozen en een 15 inch Dell Studio maar wel een Core I5 en 500 Gb Hd.

Ziet er opzich niet verkeerd uit nee. Acer zou ik zelf ook niet aanraden, 50/100 euro meer en je hebt een beter merk + 2 jaar garantie (Sony, Asus, Samsung)

Al denk ik dat bij de gene die Steven had, ook geen dendere videokaart in zat. Dus dat is denk ook niet echt een must have, denk dat je dat geld dan beter uit kan geven aan een I5 + 4GB DDR3

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

wat denken jullie hiervan? [Link niet meer beschikbaar] mss dat ik dan deze best kan vragen (eisen) als vervanger? dat doen ze mss nog wel..

Runtime error

Kan niks zien. ff kopieren aub.

Ben zelf totaal geen Dell-liefhebber maar vergelijkenderwijs kwam ik bij Dell qua design en configuratie het beste uit. Voordeel van Dell vind ik vooral dat je zelf voor een gedeelte kan bepalen wat je in je laptop wil hebben, nadeel schijnt wel de garantieafhandeling te zijn waar SteveG nu al problemen mee ondervind bij Medion.

Processor

Intel® Core 2 Duo T6600

* Snelheid: 2,2 GHz
* Front Side Bus(FSB): 800 MHz
* L2 Cache: 2 MB

Beeldscherm

15,6" HD breedbeeld TFT (LED backlight)

* Maximale resolutie: 1366 x 768 pixels (16:9)
* Helderheid: 220 cd/m*
* Contrastratio: 500:1
* Kijkhoek horizontaal: 180°
* Kijkhoek verticaal: 100°
* Reactietijd: 8 ms
* Zichtbare beeldschermdiagonaal: ca. 40 cm
* Non glare

Grafische kaart

Intel® Graphics Media Accelerator 4500M

* Interface: Onboard, gebaseerd op PCI-Express technologie
* Geheugen: Gedeeld geheugen - dynamisch wisselend tussen 8 MB en 384 MB
* Aansluitingen: VGA (D-Sub) out

Geheugen

4 GB intern geheugen

* Geheugenmodules: 2x 2 GB
* 2 geheugenbanken aanwezig, beide geheugenbanken bezet
* Geheugentype: DDR2 PC6400
* Geheugensnelheid: 800 MHz
* Dual Channel mogelijk

Opslagcapaciteit

500 GB harde schijf

* Snelheid: 5400 RPM
* Interface: S-ATA 300 (SATA2)
* Buffergrootte: 8 MB Cache

Optische stations

Dual Layer DVD-ReWriter

* Leesbare media: DVD*R DL, DVD*RW, DVD*R, CD-R, CD-RW, DVD-RAM, DVD-ROM
* Beschrijfbare media: DVD*R DL, DVD*RW, DVD*R, CD-R, CD-RW, DVD-RAM
* Buffergeheugen: 2 MB

Audio

Dolby® Advanced Audio, High Definition Audio (6-kanaals) met 2 geïntegreerde luidsprekers en subwoofer
Connectiviteit

* Draadloos netwerkkaart
o Ondersteunde standaarden: 802.11b / g / n
o Overdrachtsnelheden: 11-300 Mbit / sec.
o Beveiligingsprotocol: WEP / WPA-PSK / WPA2
o WEP encryptie: 64 / 128 bits
* Netwerkkaart
o 10 / 100 Mbit Fast Ethernet LAN poort

Voeding

Li-Ion accu

* 4300 mAh
* 10,8 V

Ontwerp

* Kleur: zwart/zilver
* Beeldscherm: 15,6" HD breedbeeld TFT, 1366 x 768 pixels, WXGA
* Afmetingen: ca. 385 x 275 x 33 mm (B x D x H)
* Gewicht: ca. 2,35 kg
* Luidsprekers: twee geïntegreerde stereo luidsprekers en subwoofer
* Toetsenbord: AZERTY, touchpad (2-knops), apart numeriek gedeelte
* Cardreader: SD / MMC / MS / MS Pro aansluiting
* Extra: 1.3 megapixel webcam
* Extra: high glossy design

Aansluitingen

* Algemeen
o 4x USB 2.0, USB-apparatuur (bijv. printer of scanner)
o 1x ExpressCard/54, uitbreidingsslot voor diverse doeleinden (bijv. mobiel internet, TV, FireWire capturing)
o 1x LAN (RJ45), netwerkaansluiting
o 1x Kensington slot, voor beveiliging tegen diefstal
o 4-in-1 cardreader (SD / MMC / MS / MS Pro)
* Audio*
o 1x Line in, microfoonaansluiting
o 1x Line out, geluidsaansluiting
* Video
o 1x VGA (D-Sub) out, monitoraansluiting

* 6-kanaals analoge audio mogelijk.

Is Acer niet zo goed?

ok thx, ik weet genoeg :)

Dat kan beter, ook bij Dell.

http://configure2.euro.dell.com/del...nl&m_30=321942&oc=N0055802&rbc=N0055802&s=dhs

Onderdelen
INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Office Starter 2010 - Nederlands
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Geen Accidental Damage-support
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
3.072 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Black chainlink
Accessoires
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Dutch Documentation
N0655802
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Studio 1558 Order - Netherlands
Geen draagtas [inbegrepen in de prijs]
Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Wisselstroomadapter van 90 W
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Wireless Label CI3
Datasafe Local 2.0 BasicCompatibiliteits

€ 549,-en dat is de Studioline.

Astu

Zacht gezegt niet nee.

Het is een groot merk, dus verkoopt automatisch meer laptops. Maar kwa kwaliteit en service van Acer is gewoon slecht vergeleken de iets duurdere merken.

Dus stel je kan een laptop kopen met dezelfde inhoud.
Acer kost 450
Asus kost 500 - Zou ik die Asus zeker kiezen. Op dit moment 1 van de betere merken die er zijn + standaard 2 jaar wereldwijde garantie (Verschilt per model)

Als het prijsverschil bijv. 100 of hoger zou zijn. Is het niet de moeite waard (IMO)

Edit: Die van EricR, is een hele goeie voor dat geld!. Enige minpunt is geen Wifi N

Astu

Zacht gezegt niet nee.

Het is een groot merk, dus verkoopt automatisch meer laptops. Maar kwa kwaliteit en service van Acer is gewoon slecht vergeleken de iets duurdere merken.

Dus stel je kan een laptop kopen met dezelfde inhoud.
Acer kost 450
Asus kost 500 - Zou ik die Asus zeker kiezen. Op dit moment 1 van de betere merken die er zijn + standaard 2 jaar wereldwijde garantie (Verschilt per model)

Als het prijsverschil bijv. 100 of hoger zou zijn. Is het niet de moeite waard (IMO)

Edit: Die van EricR, is een hele goeie voor dat geld!. Enige minpunt is geen Wifi N

Wifi N kost 15 euro meer. Dat is dan het voordeel van Dell, aanpasbaar op vrij veel punten. Betere processor kan je beter gelijk een duurder model kiezen maar op andere punten kan je vrij veel aanpassen. Als je voor I5 wil gaan kan je dus beter instappen bij een duurder model. Komt ook met meer extra's, ook al is dat vaak op softwaregebied en zal je dat niet snel gebruiken. Heb zelf een gratis upgrade naar 500 Gb in mijn config en nu loopt er een actie voor halve prijs designcovers.

Heb ook geen goede ervaring met de Medion garantie. Toen m'n videokaart van m'n bijna 3 jaar oude pc het begaf zijn ze langs gekomen en hebben ze hem vervangen, maar wel met 1 die al gebruikt was (was zeker niet nieuw want was hetzelfde model van bijna 3 jaar geleden en zat zelfs onder het stof). Resultaat: slechts 2 maand later was ook die videokaart stuk maar dan was m'n garantie natuurlijk al verlopen. :rolleyes:

kaart dit aan bij testaankoop

Terug
Naar boven