Fitness Seller

meer cardio?

danoontje2000

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
79kg
Vetpercentage
17%
Hey mensen ik heb deze week ff een weekje rust genomen van de gewichten en ben cardio aan het doen. Ik heb gisteren 35 min gefietst en 30min gejoggt. Normaal zou ik op dinsdag, donderdag en zaterdag gaan. Maar ik ga vandaag en vrijdag misschien ook. Is dit slim of niet? En gister zat ik met het probleem dat ik honger had na mijn cardio training. Wat zou ik dan straks rond 12 uur kunnen eten zodat ik weer op energie ben. Ik heb net al 2 broodjes met appelstroop gehad en een glas melk als ontbijt. Alvast bedankt

Je moet echt de sticky's gaan doorlezen, want je snapt het volgens mij niet helemaal. Zoveel cardio is gewoon overbodig je kan ook gewoon 500 minder kcal eten op een dag dan 500 kcal verbranden en de tijd in krachttraining steken. 2 broodjes met appelstroop slaat nergens op, dit zijn alleen eenvoudige koolhydraten vooral als je ook nog eens witte broodjes hebt. Pak liever wat brinta/havermout met melk en evt. whey als ontbijt zodat je ook nog wat eiwitten binennkrijgt en gezonde koolhydraten.

na de training zou je een appel kunnen nemen, dit is een van de weinige fruitsoorten die snel opneembaar is.
verder snap ik je vraag niet helemaal, maar wat ik zou doen is sowieso weer krachttraining gaan doen en hierbij dan op de rust dagen cardio toevoegen, als dit niet mogelijk is dan een korte cardio sessie na de training. wat ik doe op mijn cardio dagen is :

een hit training van 12 minuten gevolgd door 20-30 minuten low intensity cardio (loopband ongeveer 6km/h met een helling.

na de training zou je een appel kunnen nemen, dit is een van de weinige fruitsoorten die snel opneembaar is. verder snap ik je vraag niet helemaal, maar wat ik zou doen is sowieso weer krachttraining gaan doen en hierbij dan op de rust dagen cardio toevoegen, als dit niet mogelijk is dan een korte cardio sessie na de training. wat ik doe op mijn cardio dagen is : een hit training van 12 minuten gevolgd door 20-30 minuten low intensity cardio (loopband ongeveer 6km/h met een helling.
En hoe verdeel je die HIIT 12min?

• Topic Starter Topic Starter
na de training zou je een appel kunnen nemen, dit is een van de weinige fruitsoorten die snel opneembaar is.
verder snap ik je vraag niet helemaal, maar wat ik zou doen is sowieso weer krachttraining gaan doen en hierbij dan op de rust dagen cardio toevoegen, als dit niet mogelijk is dan een korte cardio sessie na de training. wat ik doe op mijn cardio dagen is :

een hit training van 12 minuten gevolgd door 20-30 minuten low intensity cardio (loopband ongeveer 6km/h met een helling.

De reden waarom ik rust heb genomen deze week is omdat ik al anderhalve week lang last heb van mijn linkerelleboog bij het strekken en na het inspannen. Waarschijnlijk overbelast

De reden waarom ik rust heb genomen deze week is omdat ik al anderhalve week lang last heb van mijn linkerelleboog bij het strekken en na het inspannen. Waarschijnlijk overbelast

Weet niet wat je trainingsschema is, zat zelf op een 4 daagse split, nu ub/lb moet zeggend dat ik sindsdien minder last heb van mijn gewrichten.

Keertje last van je gewrichten kan, miss meer op je houding letten en lager gewicht pakken.

Hey mensen ik heb deze week ff een weekje rust genomen van de gewichten en ben cardio aan het doen. Ik heb gisteren 35 min gefietst en 30min gejoggt. Normaal zou ik op dinsdag, donderdag en zaterdag gaan. Maar ik ga vandaag en vrijdag misschien ook. Is dit slim of niet? En gister zat ik met het probleem dat ik honger had na mijn cardio training. Wat zou ik dan straks rond 12 uur kunnen eten zodat ik weer op energie ben. Ik heb net al 2 broodjes met appelstroop gehad en een glas melk als ontbijt. Alvast bedankt
Dat je honger hebt na je cardio lijkt me logisch, cardio stimuleert je metabolisme. Het is lastig om te zeggen of het slim is om twee dagen extra cardio doen, zonder dat ik je doelen ken. Maar 3 per week cardio is meestal wel voldoende. Hangt er ook vanaf hoe snel je herstelt. Als je geen verzuurde spieren hebt of spierpijn zou je de twee dagen extra cardio kunnen doen, dat moet jezelf aanvoelen. Zorg dat wel dat je ervoor zorgt dat je spieren geen gaat verbranden dus vantevoren wat BCAA/Aminos/Eiwitshake. Zal niet heel snel gebeuren, maar better safe than sorry zeg ik altijd. Of pak als je honger hebt een eiwitshake, dat vult ook wel behoorlijk.

Laatst bewerkt:
Wit brood moet je sowieso van afblijven naar mijn mening , en de meeste appelstroop zit bomvol suikers.

Max 20 min cardio per dag is wel zat,en gewoon verder letten op je eten.

wit brood kei goed voor duursporters maat

Uur cardio val je imo onder de duursporters. Die hebben carbs nodig.

Uur cardio val je imo onder de duursporters. Die hebben carbs nodig.

met duursport vbrbrand je ook vet als de carbs op zijn :). maar wat is de vraag wil die groter worden en vraagt hij zich af waarom het niet gaat ? als je groter wilt worden en je gaat meer cardio doen lijkt mij niet zo verstandig beetje contraproduktief soieso je voeding even nakijken appelstroop witbrood en een glas melk klinkt nou niet echt als een uitgebalanceerde maaltijd als je groter wilt worden. oh als je honger hebt kan je ook banaan eten ook voor na het na bed gaan zit een stof in dat je slaperig maakt.

Waar zie je eigenlijk een duursporter in dit topic? of snap ik het niet? Meeste appelstroop bevat zo'n 50 gram suiker per 100 gram appelstroop..en dat is echt heel veel..net zoveel als nutella denk ik.
Dude ga eens niet off-topic.

Jij zegt dat het niet goed is.... ik zeg, jawel voor duursporters... heb nergens gezegd dat ik zei dat die gast een duursporter is. Dat maak jij ervan. Dus ga eens niet off-topic ja.

Dude ga eens niet off-topic.

Jij zegt dat het niet goed is.... ik zeg, jawel voor duursporters... heb nergens gezegd dat ik zei dat die gast een duursporter is. Dat maak jij ervan. Dus ga eens niet off-topic ja.

Dat ergens carbs in zitten, maakt het niet per se "goed" voor een duursporter. Je hebt als duursporter met name baat bij het aanvullen van je glycogeenvoorraad, dat doet je idealiter met complexe carbs. Zijn honderden discussies geweest over (ook op dbb), maar het is een feit dat snelle carbs minder gezond zijn dan complexe, period. Zoranos heeft wel degelijk een punt.

OT: lees idd sticky's door. Je moet uitgaan van je TDEE en daar 500 Kcal +- onder zitten. Is veel info over te vinden hier op dbb

Terug
Naar boven