AndroidHealthClinic

Meer hh bij optrekken? Zo???

ben al tijdje op zoek naar site waar ik chinning bar kan bestellen.
Heb er eentje gevonden, in nederland, maar verzendkosten zijn 40euro!
en afhalen zal niet gaan...

• Topic Starter Topic Starter
Train nu met een echte dubbelsplit. Hiervoor had ik een hyperingewikkeld full-body achtig schema waar ik echter maar 1x per 8 dagen me ging optrekken ivm indeling : niet trainen - gemiddeld aantal reps - laag aantal reps - veel reps

Nu train ik dus elke 4 dagen alles overnieuw.. zit me af te vragen of ik naar een driesplit zal gaan.
An sich zou ik nu dat optrekken er uit moeten gooien omdat ik nu per 2 wkn wissel van hoog aantal hh en dan weer 2 wkn een laag aantal hh. Dit optrekken past niet in een schema met veel hh.. voor vandaag bijv gewichten genomen waar ik 22hh mee wilde doen. Loopt af naar 18.
Andere schema liep zo: 12-10-8 . Moet in de loop van een aantal maanden terugzakken naar zoiets als 6 of 5 hh, miss wel 4hh (8-6-4) versus 16-14-12 oid.

Ik vraag me nou af he........

Als ik nou op de rug dag als laatste oefening ga chinnen en 3 setjes doe, maakt het dan uit dat ik dat met heel veel herhalingen kan? Is dat wel in mijn voordeel? En dan bedoel ik 20 25 herhalingen.......

mogitu zei:
optrekken is wezenlijk anders, trust me.
je traint je chin capaciteiten niet sterk met pulldowns.zo simpel is t niet voor goeie chin kracht zul je de chin moeten oefenen.

klopt! Ik doe vrijwel nooit chins (gewoonweg omdat het niet goed aanvoelt bij mij). Ik heb met een lichaamsgewicht van 90kg moeite met chinnen, terwijl ik vrij strict 120 kg kan pulldownen.

Gekke Gijs zei:
Ik vraag me nou af he........

Als ik nou op de rug dag als laatste oefening ga chinnen en 3 setjes doe, maakt het dan uit dat ik dat met heel veel herhalingen kan? Is dat wel in mijn voordeel? En dan bedoel ik 20 25 herhalingen.......

dan kan je beter gewicht toevoegen, 25 reps per set is wel veel.

Terug
Naar boven