XXL Nutrition

Meer sporten meer eten (eiwitten)?

turkisch42

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
93kg
Vetpercentage
24%
Beste mensen,

Ik doe aan 3 sporten en dat zijn:
-Fitness
-Kickbox
-Zaalvoetbal

Maandag: Fitness + kickbox
Dinsdag: Fitness + kickbox
Woensdag: Fitness
Donderdag: Fitness
Vrijdag: Fitness
Zaterdag: Rustdag
Zondag: Zaalvoetbal

Nou is mijn vraag,

Ik wil mijn vetpercentage verminderen en ik doe ook mijn best ervoor, maar moet ik nou veel meer eten? En zo ja hoeveel?

Wat ik eet is:

1 maaltijd: Eiwittenshake + magere kwark
2 maaltijd: 2x bruin brood + 4x eieren (2 met dooier)
3 maaltijd: 300gr kipfilet
4 maaltijd: 4x eieren (2 met dooier)
5 maaltijd: Eiwittenshake + magere kwark
6 maaltijd: Noten 30-50gr

Die eiwittenshake bij maaltijd 5 is dan zegmaar na het trainen.

Wat kan ik er nog aan verbeteren?

Thanxxalll

Als ik dit zo zie zit je volgens mij super laag in kcal, helemaal als je zo veel sport... Reken eens uit hoeveel kcal dit is en wat de ekv verhoudingen zijn

• Topic Starter Topic Starter
Als ik dit zo zie zit je volgens mij super laag in kcal, helemaal als je zo veel sport... Reken eens uit hoeveel kcal dit is en wat de ekv verhoudingen zijn

Het is wel laag in kcal, maar het gaat toch om hoeveel eiwitten je binnen krijgt ?

Dus als je genoeg eiwit binnen krijgt is het goed ? Nee dat kan niet je moet voldoende KCal binnenkrijgen voor je energie. De eiwitten zijn voornaamlijk voor je spierherstel. Het kan niet zijn dat als je 5000 cal binnenkrijgt en 200 eiwitten net zogoed is als 2000 kcal en ook 200 eiwitten.

Dus als je genoeg eiwit binnen krijgt is het goed ? Nee dat kan niet je moet voldoende KCal binnenkrijgen voor je energie. De eiwitten zijn voornaamlijk voor je spierherstel. Het kan niet zijn dat als je 5000 cal binnenkrijgt en 200 eiwitten net zogoed is als 2000 kcal en ook 200 eiwitten.

hmm... wat zou ik er eventueel bij kunnen doen?
iemand enig idee?

wat dacht je van rijst en pasta ?

Zit er ook groente en fruit in je schema? + Niet alleen aan eiwitten denken, maar ook aan je carbs (waar, denk ik, je wel wat hoger in mag zitten) en vetten. Dus misschien oats bij je kwark, extra broodjes of meer rijst en pasta ;)

Man man man man man man

Eiwit is NIET alles wat je moet hebben. Als je alleen eiwit zou eten zou je binnen 2 weken de pijp uit gaan.

Carbs en vetten zijn even belangrijk, lees de sticky's even aub

Neem voor en na het trainen carbs. Oja in een cut werkt groente beter dan fruit, ivm de suikers. Verder moet je je kcal behoefte berekenen en er 500 onder zitten. Aan de hand daarvan je macronutriënten berekenen. In een cut preffereer ik Eiwit/kh/vet 50/30/20

Neem voor en na het trainen carbs. Oja in een cut werkt groente beter dan fruit, ivm de suikers. Verder moet je je kcal behoefte berekenen en er 500 onder zitten. Aan de hand daarvan je macronutriënten berekenen. In een cut preffereer ik Eiwit/kh/vet 50/30/20

Ik dacht zelf eigenlijk aan 60/20/20 ?
of aan een 50/20/30

Ik gebruik altijd 50/30/20. Heb ook anderen gebruikt maar vond deze macro's wel het fijnst. Maar het is bij iedereen uitproberen hè.

Uhmm ja ik heb mijn voedingschema verandert

Ochtend:
Magere kwark+2 schepjes whey isolate

Middag:
4 bruin brood
3/4x ei

Tussendoor:
Fruit

Na trainen:
2 schepjes whey isolate
Magnificent

Avond:
200gr kip
30/40gr nootjes

Voor het slapen:
Magere kwark

Ik denk dat dit beter is, omdat ik meer carbs heb bij gevoegd en meer eiwitten.
Dus ik zit ong 40/40/20 :)

Ik dacht zelf eigenlijk aan 60/20/20 ?
of aan een 50/20/30

Je hoeft niet naar die verhouding te kijken, want verhoudingen als je bv 3000+ kcal eet zouden er voor zorgen dat je in die huidige verhoudingen (50/20/30) bijna 400gr eiwit zou moeten eten. Wat belachelijk is natuurlijk.

Beter volg je dit; 1.6-2.5gr eiwit per kg lichaamsgewicht, 1gr vet per kg lichaamsgewicht en de rest koolhydraten.

Je hebt 2 boterhammen toegevoegd, dat is 10 gram carbs extra ofzo? Vreet eens normale maaltijden.

Ik heb vandaag 229gr eiwit, 284gr kh en 80 gr vet en dat komt uit op ong 3000kcal
Is dat niet een beetje teveel van het goede?

---------- Toegevoegd om 20:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:42 ----------

Owh yeah babyy donderdag kickbox erbij :)

Ik heb vandaag 229gr eiwit, 284gr kh en 80 gr vet en dat komt uit op ong 3000kcal
Is dat niet een beetje teveel van het goede?

---------- Toegevoegd om 20:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:42 ----------

Owh yeah babyy donderdag kickbox erbij :)

Klinkt als een prima dag, je zit hoog in je eiwit voor je gewicht, heb je al een berekening gemaakt van je macros? staat vast in een van de sticky's. Met zon hoog inspanningsniveau kan je je meer permitteren, hier wordt dan met je basisbehoefte ook rekening mee gehouden door een activiteitfactor. Even goed rekenen en dan daar je voeding op aanpassen! Iets meer (koolhydraten) op trainingsdagen, en iets minder op rustdagen dan eet je naar wat je verbruikt.

Klinkt als een prima dag, je zit hoog in je eiwit voor je gewicht, heb je al een berekening gemaakt van je macros? staat vast in een van de sticky's. Met zon hoog inspanningsniveau kan je je meer permitteren, hier wordt dan met je basisbehoefte ook rekening mee gehouden door een activiteitfactor. Even goed rekenen en dan daar je voeding op aanpassen! Iets meer (koolhydraten) op trainingsdagen, en iets minder op rustdagen dan eet je naar wat je verbruikt.

Ja dat is een beetje onduidelijk er staat dat ik 3300 kcal nodig heb terwijl dat (soms) niet genoeg is.
200gr eiwitten
95gr vet
400gr kh
??

Hoog in eiwitten??? Hij weegt 93kg, wat wil zeggen dat hij ongeveer 2,5gr eiwit per kg lichaamsgewicht binnenkrijgt, dat is niet zo hoog hoor, ik vind 2,5gr per kg lichaamsgewicht nog kunnen, boven de 3 gram vind ik pas teveel...

Ik ga binnenkort nog hoger in me eiwitten ik vind het ook wel weinig.
En er komt een tijd dat ik heel vaak ga trainen dus meer eiwitten moet binnen krijgen.
Binnenkort 6dagen kickboksen en 4 a 5 dagen fitnessen.
Ik denk wel dat ik op de 3,5/4gr per lichaamsgewicht ga doen vind iemand dat een goed idee?

Terug
Naar boven