Cyan
Huge Freak
- Waardering
- 9
Denk je nu echt dat je zomaar willekeurig wat kan intikken, en dat er dan mensen het met je eens gaan zijn?
Waar slaat dit nou op ? Ik geef mijn mening net zoals talloze anderen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Denk je nu echt dat je zomaar willekeurig wat kan intikken, en dat er dan mensen het met je eens gaan zijn?
Zijn eerste bewering klopt, hoe groot is dit onderzoek nou? Marokkanen in Rotterdam tussen de leeftijd 18 en 24, een paar duizend hooguit, misschien 1% van de totale populatie Marokkanen.
) voor de rest van de populatie is, okee, akkoord. Je hebt al enige nuance toegevoegd zie ik, maar over de correlatie tussen de variabelen etniciteit en criminaliteit is nu juist net geen twijfel, dit is de essentie van het onderzoek. Echter, staat dit niet noodzakelijk gelijk aan een oorzakelijk verband. Alsware men crimineel zou zijn OMDAT men allochtoon is. Nee, aangezien de correlatie vermoedelijk eveneens aanwezig is met werkgelegenheid, status, armoede, maatschappelijke kansen. Deze variabelen zijn meer aannemelijk aan te merken als causaal verband houdend met criminaliteit.
Of heb je reden om dit onderzoek in twijfel te trekken?
Waar slaat dit nou op ? Ik geef mijn mening net zoals talloze anderen.
Ik bedoelde te zeggen dat je vanuit dit onderzoek niks inhoudelijks kan zeggen.

Ik zou wel hetzelfde kunnen zeggen. Ik verwacht hier geen reacties alsware men volleerde statistici, maar een onderzoek waarderen op zijn conclusies mag toch wel gevraagd worden.
De cijfers zijn, alhoewel weinig verbazend, zeker schokkend. Let wel dat ik zelf jarenlang in wellicht de grootste Marokkanenwijk in Rotterdam heb gewoond. Je hoeft mij niets wijs te maken.
Tsja. Dat het statistisch misschien niet helemaal significant (Zeg ik goed toch, na m'n 2 blokken statistiek gehad te hebben?) voor de rest van de populatie is, okee, akkoord.
Maar je moet toch ergens vanuit gaan. Feit is dus gewoon dat in ieder geval in Rotterdam dit aan de gang is. Waarom zou het in andere steden niet zijn? Omdat dit toevallig een uitschieter zou zijn? Ik zou niet inzien waarom dat zou zijn..
Zijn eerste bewering klopt, hoe groot is dit onderzoek nou? Marokkanen in Rotterdam tussen de leeftijd 18 en 24, een paar duizend hooguit, misschien 1% van de totale populatie Marokkanen.

Dan kunnen wij onze ervaringen delen, of zouden wij in ieder geval die mogelijkheid hebben.
Criminologie is een vak apart, om de achtergrond en aard van deze delicten te onderzoeken en de oorzaken die hieraan verbonden zijn vast te leggen is helaas te veel werk. De kosten van het individueel evalueren en analyseren van elke (etnische) delinquent zijn te hoog, en zal de belastingbetaler zoals jij en ik niet op prijs stellen. Althans als ik voor mijzelf mag spreken; ik wil er geen cent meer aan besteden. Wat mij betreft mogen ze dat onderzoek achterwege laten want ik wil er niet voor betalen.
Armoede zal denk ik niet het probleem zijn, als ik marokkanen zie lopen dan zijn ze erg goed (lees: duur) gekleed en besturen ze een redelijk dure auto of scooter.
Al dan wel of niet eerlijk verkregen, het feit blijft dat ze het geld niet nodig hebben, Armoede argument afgewezen.
Maatschappelijke kans zal denk ik ook niet aan de orde zijn, ze hebben immers zelf invloed op hun maatschappelijke status. Er zijn zelfs bedrijven (voornamelijk overheidsinstellingen) die persee een voorkeur geven aan allochtonen. Werkgelegenheid en maatschappelijke status? er zijn volop kansen, als je zelf maar wil!
Herbereken je schatting, volgens mij niet helemaal juist
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam#Demografie
Inderdaad dat dit onderzoek veelzeggend is, en aannemelijk dat het niet heel erg ver afwijkt in andere grote steden. Maar let wel, het betreft een relatief kleine leeftijdsgroep! Het nieuwsbericht over het onderzoek zwijgt over de cijfers van deze bevolkingsgroep als geheel. De reden hiervoor zal ik in het midden laten.
Dus waar moet men nu van uitgaan exact? Valt te verwachten dat dit soort nieuws het in de hoofden van Nederlanders het verder verpest voor andere Marokkanen die wél belangrijk zijn voor Nederland, en daarom probeer ik te benadrukken dit onderzoek in het juiste licht te zien.

Je hebt ook wel gelijk dat het een relatief kleine leeftijdsgroep is. Maar dat geeft toch aan dat er iets goed verpest is. Stel het misdaadcijfer ligt bij de ouderen velen malen lager, dan is er hier dus iets fout gegaan. En we kunnen verwachten dat kinderen van criminelen ook de criminele kant op gaan. (Is een aanname van me, daar heb ik geen concrete cijfers maar, maar klinkt erg aannemelijk.) Mocht dat cijfer dus net zo hoog liggen, welke conclusie kunnen we dan trekken? Marokkanen (of het overgrote deel van de Marokkanen) zijn niet geschikt om aan de Nederlandse maatschappij deel te nemen?
Nee idd, je kan niks inhoudelijks zeggen. Het bestuur van de stad Rotterdamn moet dit artikel louter op de vorm en de layout beoordelen.![]()

Alé dan, construeer dan eens een betrouwbare en valide theorie zonder te vervallen in een speculatief crap.
Op basis van 1 simpele correlatie.![]()
Je begrijpt niet eens de termen die je gebruikt, want je zet ze de helft van de tijd in een foute context. Ook trek je vreemde conclusies en ontken je het probleem bij een bepaalde groep die hier heel specifiek omschreven wordt en die net zo specifiek kan geviseerd worden. Omdat het gros dit hier niet doorheeft kom je er hier mee weg, maar ik ga er met jou geen verdere discussie over voeren. This is pointless.
Dan kunnen wij onze ervaringen delen, of zouden wij in ieder geval die mogelijkheid hebben.
Criminologie is een vak apart, om de achtergrond en aard van deze delicten te onderzoeken en de oorzaken die hieraan verbonden zijn vast te leggen is helaas te veel werk. De kosten van het individueel evalueren en analyseren van elke (etnische) delinquent zijn te hoog, en zal de belastingbetaler zoals jij en ik niet op prijs stellen. Althans als ik voor mijzelf mag spreken; ik wil er geen cent meer aan besteden. Wat mij betreft mogen ze dat onderzoek achterwege laten want ik wil er niet voor betalen.
Armoede zal denk ik niet het probleem zijn, als ik marokkanen zie lopen dan zijn ze erg goed (lees: duur) gekleed en besturen ze een redelijk dure auto of scooter.
Al dan wel of niet eerlijk verkregen, het feit blijft dat ze het geld niet nodig hebben, Armoede argument afgewezen.
Maatschappelijke kans zal denk ik ook niet aan de orde zijn, ze hebben immers zelf invloed op hun maatschappelijke status. Er zijn zelfs bedrijven (voornamelijk overheidsinstellingen) die persee een voorkeur geven aan allochtonen. Werkgelegenheid en maatschappelijke status? er zijn volop kansen, als je zelf maar wil!
Geen cent willen geven aan onderzoek (1ste alinea) en dan ga je even 'aan zelf-onderzoek doen die wrsch vol zit met biasses(2de alinea)![]()