Fitness Seller

Meest voorkomende problemen bij krachtsporters

leeroi

Cool Novice
Waardering
0
In het kader van een wetenschappelijk werk omtrent krachttraining ben ik op zoek naar de meest voorkomende problemen bij krachttrainers. Met welke problemen stuggelen jullie waar jullie nog geen antwoord op gevonden hebben?

pijn in schoudergewricht bij bandrukken en al maanden pijn in elleboog gewricht, beide rechts.

Vaak oververmoeid, leeftijd speelt ook een rol denk ik.
Weet dat er voorbeelden zijn van die er geen problemen mee hebben maar in mijn geval is het anders en ik zit niet aan de roids

Denk dat AAS de uitkomst zou bieden maar heb zo een kort lontje dat ik dat gewoon niet aandurf.

Pols en tijdje terug zeurde schouder ook wel even.

In het kader van een wetenschappelijk werk omtrent krachttraining ben ik op zoek naar de meest voorkomende problemen bij krachttrainers. Met welke problemen stuggelen jullie waar jullie nog geen antwoord op gevonden hebben?

knakkende gewrichten. Schouders ect.

Schouder, het ergste wat er is.

Spier- en peesscheuren. Zeker bij AAS gebruikers. Last gewrichten ook door zware belasting en herhaalde bewegingen. Moeilijk te vermijden allemaal als je op kracht traint. Ikzelf heb mijn trainingen dan ook aangepast en train met licht gewicht en meerdere herhalingen.

Laatst bewerkt:
Ik doe nu sinds een maand of 3 geen rear lat pull downs en geen rear military presses meer. (doe nu de front versie) Heb nu zero last van mijn schouders, echt wonderbaarlijk na al die tijd.

Had ergens gelezen dat die oefeningen heel onnatuurlijk zijn en slecht zijn voor je schouders, ben ik nu echt blij. Voorheen altijd last van schouders, ook bij bench pressing etc. Dus wist totaal niet door welke oefening het kwam of wat uberhaupt de oorzaak was.

Vermoeidheid.

ben aan het eind van de dag vaak echt helemaal kapot.

blessures oid totaal geen last van (gelukkig ook maar)

Soms wat lichte blessures, sukkel al een tijdje met wat pijn aan de rechterelleboog. Voel het alleen maar bij triceps extensions maar kan ze daardoor wel niet zo goed meer doen :(.

Voor de rest, niet veel eigenlijk. Spierpijn hoort erbij. Moeite met uit mijn bed te komen mss :p

Denk dat blessures aan de schouders en knieen het meest voorkomen.

Blessures heb ik nooit last van, wel ben ik vaak heel moe, dit compenseer ik door cafeinegebruik, soms probeer ik een dag zonder en dan val ik vaak bijna in slaap. Ik eet verder gewoon gezond dus daar kan het niet aan liggen.

Knie en schouder, maar weet de oorzaak wel :)

ik doe strongman en krachtraining heb zelf heel vaak hoofdpijn

Waar ik allemaal last heb van gehad:
-schouders
-linker elleboog
-knieen
-polsen
-onderarmen
-aanhechtingen in armen
-linker hamstring
-tussen me ribben / rug

Momenteel alleen last van mijn linker onderarm, voor de rest ben ik gelukkig blessurevrij :)

onderrug vooral , knie en puntje bij me ellebogen erg k*t

Ik doe nu sinds een maand of 3 geen rear lat pull downs en geen rear military presses meer. (doe nu de front versie) Heb nu zero last van mijn schouders, echt wonderbaarlijk na al die tijd.

Had ergens gelezen dat die oefeningen heel onnatuurlijk zijn en slecht zijn voor je schouders, ben ik nu echt blij. Voorheen altijd last van schouders, ook bij bench pressing etc. Dus wist totaal niet door welke oefening het kwam of wat uberhaupt de oorzaak was.

Oefeningen achter het hoofd kan de slijmbeurzen bij infra-en supraspinatus afknellen. Zoiets hoorde ik van een fysiotherapeut.:)

Onmiddelijk last van mn knieen als ik ze niet netjes in de goede richting buig en er te grote krachten uit het vlak optreden.

Verder (nog) geen blessures gehad.

Schouders en rechterpols.

Terug
Naar boven