Fitness Seller

Meest voorkomende problemen bij krachtsporters

Pijn onderarmen tijdens biceps niet het spier maar het bot zelfs en dit alleen bij zware gewichten.

Zelf heb ik gelukkig weinig last van pijn, maar ik als ik echt zware gewichten pak, bouw ik per set langzaam op. Liever dan wat krachtverlies door 'verspilde reps' dan een onverwachte overbelasting. Door langzame opbouw voel ik beter waar mijn maximum ligt voor belasting van spieren en gewrichten.
Zwakke plekken zijn bij mij schouders (gewricht) en elleboog (aanhechting pees)

Schouder & pols

& misschien ook knie (maar dat is omdat ik altijd al wat sukkelde met mijn knie)

Onderrug, schouders en pols!

Schouders, en last van in een knik blijvende ellebogen bij het benchen...
maar beetje creatine doet af en toe wonderen daarvoor.

dit heb ik ook altijd met die oefening gewoon eruit fl*kkeren.

Er zit niet veel anders op he :(. Heb het altijd een van de beste massabouwers voor triceps gevonden, helaas ga ik een andere moeten zoeken idd.

Polsen heb ik af en toe ook wel last van btw. En heel soms een blessure in de schouder/borststreek maar het is al lang geleden dat ik die blessure nog gehad heb :). Onderrug was vroeger ook lastig maar dat is met wat verstandiger trainen opgelost.

Laatst bewerkt:
Linkerknie kraakt nog steeds ondanks al 1 jaar geen knie meer gebruikt te hebben in oefeningen.

Vaak last van gewrichten algemeen.

Schouders en af en toe de onderrug.

Mensen die hier vermoeid zijn door krachttraining moeten echt iets aan der conditie gaan doen!

Linker schouder, max benchen kan ik nu al niet meer. Zit ook ergens een zenuw beknelt met als gevolg, een tintelende ringvinger en pink. Af en toe met dumbbell press merk ik dat ineens de kracht uit de linker kan weg is. Zwaar klote!

- polsen bij zware dips.
- rug zit vaak vast, maar als er iemand op komt staan voor te kraken is dit ook weer weg :)

Ik doe nu sinds een maand of 3 geen rear lat pull downs en geen rear military presses meer. (doe nu de front versie) Heb nu zero last van mijn schouders, echt wonderbaarlijk na al die tijd.

Had ergens gelezen dat die oefeningen heel onnatuurlijk zijn en slecht zijn voor je schouders, ben ik nu echt blij. Voorheen altijd last van schouders, ook bij bench pressing etc. Dus wist totaal niet door welke oefening het kwam of wat uberhaupt de oorzaak was.

Laat je de stang bij mt niet te laag zakken? Dan krijg je zeker last van je schouders.

Ik moet heel hard opletten wat ik doe met mijn knieën anders heb ik direct weer problemen voor een aantal maanden.
Schouders vallen wel mee, maar heb ik vroeger nog last van gehad.

Pijn onderarmen tijdens biceps niet het spier maar het bot zelfs en dit alleen bij zware gewichten.

Heb dit ook...

Tevens last van vermoeidheid. Hard trainen + studie + sociaal leven vraagt veel van je.. ik moet echt opletten dat ik minimaal 8uur per nacht slaap anders ben ik niks waard. Nu in de vakantietijd slaap ik heerlijk zo'n 9u per nacht en voel me stuk fitter :)

Schouders en knieeen een beetje. Bij de knieeen is het me niet duidelijk wat de oorzaak is. Bij schouders is het duidelijk overbelasting...

Mensen die hier vermoeid zijn door krachttraining moeten echt iets aan der conditie gaan doen!

Bullshit ik heb een topconditie door diverse sporten maar ik merk dat de impact van een zware krachttraining een hele grote impact op je lichaam heeft waar je echt wel even van moet bijkomen, heeft niets met conditie te maken en dat is ook niet iets waar je aan gewend aan zal raken aangezien je met KT steeds zwaarder gaat.

...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Even samenvatten. Tot dusver dus hoofdzakelijk:
- gewrichtspijnen/problemen
- vermoeidheid

Zijn er ook problemen van andere aard? bvb. met betrekking tot:
- sociaal leven (krachttraining neemt teveel tijd in beslag? onbegrip? afgunst?)
- praktische overwegingen mbt voedselbereiding
- verkeerd advies? te verscheiden advies (iedereen zegt iets anders)
- psychische overwegingen. Waar stop je? Wanneer ben je genoeg gegroeid? Of wil je steeds meer?
- ...

Mijn sociaal leven lijdt er wel onder ja, maar is een kwestie van prioriteiten stellen. Het gehele plaatje training, voeding, en rust neemt veel tijd in beslag. Daarentegen is het mn grootste hobby (voor heel veel mensen hier denk ik) en het is een lifestyle, ik zie het dus niet als 'tijd in beslag nemen'.

Terug
Naar boven