Als ik minder dan 8uur slaap ben ik niks waard volgende dag.
Gruwelijk moe direct
Ooit een siësta geprobeerd?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als ik minder dan 8uur slaap ben ik niks waard volgende dag.
Gruwelijk moe direct
vermoeidheid door krachttraining heeft niets met conditie te maken. zelfs al heb je een uitstekende conditie, toch ben je kapot na een serieuse krachttraining. als je niet moe bent wil het zeggen dat je niet goed getraind hebt. waarschijnlijk heb je nooit eens serieuse krachttraining gedaan. kom maar is 8 sets squatten met mij. mijn benen zijn daar kapotter van dan een loopje van 15 km. ik loop al lang niet meer maar die 15 km trainingsloopjes werden toch vlugger dan 12km per uur gelopen.
Wie van diegene die hier gewrichtsproblemen ervaart heeft hier ooit middelen tegen genomen, en welke. En werkten ze of niet?
Wil zelf joint-v van sportspharma proberen, en niet direct zo'n duur geval als osteobolin-c of osteosport![]()
Valt op dat veel mensen hier schouder klachten hebben. Zo zie je maar weer dat een oefening goed uitvoeren belangrijker is dan te veel gewicht pakken.
Ik denk dat met dit soort bewegingen sommigen maximale ROM verwarren met optimale ROM. MROM onder een zware belasting kan problemen geven.
En zoals vaker aangegeven, wat is correct?
In het kader van een wetenschappelijk werk omtrent krachttraining ben ik op zoek naar de meest voorkomende problemen bij krachttrainers. Met welke problemen stuggelen jullie waar jullie nog geen antwoord op gevonden hebben?
ik heb het idee dat het het grootste deel van de schouderklachten meer een volume probleem zijn dan dat het met gewicht/uitvoering te maken heeft.
Tel gewoon eens in een gemiddeld schema na hoeveel werk de schouder (en dan mn de voorkant) te doen heeft.
Ik neem hiervoor glucosamine.
Duurt een maand eerdat je merkt dat het werkt.
Had in het verleden het spul na een maand al weg geflikkerd, totdat iemand me vertelde dat het pas na een maand of 2 pas merkbaar is.
Glucosamine hersteld geen gewrichtsprobleem, maar remt de afbraak ervan.
+1
Neem ik zelf ook dagelijks, zeker na een langere periode merk ik verschil. Voorheen nam ik het alleen als ik er last van kreeg. En merkte geen significant verschil, nu ik het gewoon dagelijks neem, veel minder last.
Blessures heb ik nooit last van, wel ben ik vaak heel moe, dit compenseer ik door cafeinegebruik, soms probeer ik een dag zonder en dan val ik vaak bijna in slaap. Ik eet verder gewoon gezond dus daar kan het niet aan liggen.
Dit is in mijn optiek ook een van de hoofdoorzaken van schouderproblemen als direct gevolg van trainen. Vooral frontraise en varianten kunnen vrijwel uit elke schema zonder pardon worden geschrapt aangezien er genoeg gedaan wordt aan voorkant. Helemaal belachelijk is het mijns inziens als er een vlakke achterkant schouder is. Zelfde zie je ook bij mensen die gek zijn op borst, iets dat relatief gezien een kleine spiergroep is maar net zo wordt aangepakt als rug of benen. Maar goed.
Even samenvatten. Tot dusver dus hoofdzakelijk:
- gewrichtspijnen/problemen
- vermoeidheid
Zijn er ook problemen van andere aard? bvb. met betrekking tot:
- sociaal leven (krachttraining neemt teveel tijd in beslag? onbegrip? afgunst?)
- praktische overwegingen mbt voedselbereiding
- verkeerd advies? te verscheiden advies (iedereen zegt iets anders)
- psychische overwegingen. Waar stop je? Wanneer ben je genoeg gegroeid? Of wil je steeds meer?
- ...