XXL Nutrition

Meest voorkomende problemen bij krachtsporters

Zelf heb ik gelukkig weinig last van pijn, maar ik als ik echt zware gewichten pak, bouw ik per set langzaam op. Liever dan wat krachtverlies door 'verspilde reps' dan een onverwachte overbelasting. Door langzame opbouw voel ik beter waar mijn maximum ligt voor belasting van spieren en gewrichten.
Zwakke plekken zijn bij mij schouders (gewricht) en elleboog (aanhechting pees)

+1 liever wat extra reps om goed warm te worden.

Kniegewrichten die kraken

Dat ik niet snel genoeg groot word

Vermoeidheid op nummer 1, op 2 gewrichtspijn.

pezen raken ook vaak geblesseerd hoor

Er zit niet veel anders op he :(. Heb het altijd een van de beste massabouwers voor triceps gevonden, helaas ga ik een andere moeten zoeken idd.

Misschien moet je eens een hybride versie tussen een triceps extention en een pullover proberen. bekijk dit filmpje is.

http://startingstrength.com/index.php/site/platform_the_lying_triceps_extension

heb deze ook een aantal keer geprobeerd en hij geeft een stuk minder druk op de elleboog dan een bijv skullcrushers, overhead extentions.

ellebooggewricht en me polsen :(

kan nu amper push-ups doen met me polsen..

Mensen die niet begrijpen waarom je zo veel eet/ supps uitmaken voor anabolen gewoon onwetendheid in het algemeen leid ngoal eens tot rages van mijn kant

De enige nadelen die ik kan bedenken zijn post-workoutinsomnia en misschien meer striktheid qua voeding, alhoewel dat op zich niet zo slecht is. Van schouderproblemen nog geen last gehad (althans niet door KT), integendeel: lichte military presses en bench presses hebben mijn schouder er weer bovenop geholpen. Vanaf ik voel dat vermoeidheid chronisch de kop begint op te steken, doe ik gewoon een deload of neem ik een weekje vrij. Chronische vermoeidheid is vaak een schreeuw van je centrale zenuwstelsel om rust.

na 8 jaar intensieve KT meniscussen allebei naar de knoppen (bijna operatie nodig), en toch blijven squatten tot 100kg, wil mn benen niet verwaarlozen.. + reeds artrose in 2 nekwervels (C5 en C7), zit wel wat i/d familie (mn ma had er ook last v vanaf haar 45ste), maar door mn intensieve KT is bij mij die artrose natuurlijk veel eerder begonnen
en toch blijven knallen..
kortom: nooit spierproblemen, wel gewrichtsproblemen..

Snel last van slapende armen als ik in bed lig.

Even samenvatten. Tot dusver dus hoofdzakelijk:
- gewrichtspijnen/problemen
- vermoeidheid

Zijn er ook problemen van andere aard? bvb. met betrekking tot:
- sociaal leven (krachttraining neemt teveel tijd in beslag? onbegrip? afgunst?)
- praktische overwegingen mbt voedselbereiding
- verkeerd advies? te verscheiden advies (iedereen zegt iets anders)
- psychische overwegingen. Waar stop je? Wanneer ben je genoeg gegroeid? Of wil je steeds meer?

Hey; mijn lijstje:

Al gehad:
-linkerelleboog (gevoel van tenniselleboog)
-Voorste schouderkop van linkerkant
-momenteel iets in de zijkant van mijn middenrug
-polsgewrichten die pijn doen aan beide kanten
-en heel veel last aan mijn voeten en enkels (al is dit aangeboren)

m.b.t. tot andere zaken:

-Heel regelmatig heel vermoeid (al komt dit ook door mijn werksituatie en gebrek aan bioritme) Soms heb ik het gevoel dat ik de hele dag door kan slapen en in bed kan blijven; andere keren kan ik kost wat kost niet slapen
-alhoewel ik er helemaal niet indrukwekkend uitzie, krijg ik de hele tijd de dopingvraag van iedereen, alsof de mensen het verwachten van me; probeer eens te daten met een vrouw, dan krijg je het gegarandeerd op je brood; met dan nog het ongeloof erbij als je zegt dat je niet juicet.
-ik word gek van al het verkeerde advies en al de waarschuwingen, blijkbaar moet iedereen me waarschuwen voor mijn rug als ik zo blijf verder doen, als ik dan denk aan alle voetballers, volleyballers, etc met knieproblemen die dat allemaal niet hoeven te horen word ik helemaal gek
-ook een lastige is dat wanneer mensen weten dat je aan krachtsport doet, dat ze je sowieso moeten proberen te overtreffen. Hoeveel uitdagingen krijg je niet te verwerken, sommigen willen armworstelen, anderen willen je verslaan in je eigen sport, zo heb ik nu in september een uitdaging staan van een ex-alcoholicus van 50 die blijft hervallen, die me vroeg wat mijn max "tikt op been" was; toen we eruit waren dat we over de squat aan het praten waren, zei hij dat hij me eruit zou squatten, (let wel hij beloofde dat hij niet zou trainen) Toen ik hem zei dat hij niet wist waarover hij bezig was vroeg hij me of ik wel wist hoeveel 3 zakken bloem wogen. Die shit wordt zo vermoeiend na een eind, als iemand nu vraagt wat voor sport ik doe, dan zeg ik altijd dat ik een beetje ga fitnessen, gewoon om zulke situaties te vermijden

Bijzonder dat er hier zoveel met vermoeidheid rondlopen. Overtraining?

Bij mezelf: knieën die zeuren wanneer ik op parallel zit. Nu na 3 weken vakantie is het trouwens over. Dus even afwachten of het weer terugkomt.

Bijzonder dat er hier zoveel met vermoeidheid rondlopen.
Half Nederland is moe, is niet gerelateerd aan enkel de sport.
Hoeft lang niet altijd overtraining te zijn. Juist mensen die de hele dag geen **** doen (bv werklozen van het luie type) zijn ook altijd moe..

Als ik minder dan 8uur slaap ben ik niks waard volgende dag.
Gruwelijk moe direct

Last van pols om de zoveeltijd, en kan voorlopig geen bechpress doen omdat ik in het verleden mijn schouder verkeerd heb getraind, en is nu zeer pijnlijk.

Mensen die hier vermoeid zijn door krachttraining moeten echt iets aan der conditie gaan doen!
vermoeidheid door krachttraining heeft niets met conditie te maken. zelfs al heb je een uitstekende conditie, toch ben je kapot na een serieuse krachttraining. als je niet moe bent wil het zeggen dat je niet goed getraind hebt. waarschijnlijk heb je nooit eens serieuse krachttraining gedaan. kom maar is 8 sets squatten met mij. mijn benen zijn daar kapotter van dan een loopje van 15 km. ik loop al lang niet meer maar die 15 km trainingsloopjes werden toch vlugger dan 12km per uur gelopen.

Als ik dit zo train denk ik dat heel veel mensen te eenzijdig trainen en te weinig periodisatie toepassen in hun training. Daarnaast moet je blessures laten behandelen door een goede manueel therapeut en niet omheen blijven trainen.

En het belangrijkste: CORESTABILITY!

(ik spreek uit ervaring:P)

Terug
Naar boven