AndroidHealthClinic

Nieuws Meisje uit Pijnacker pleegt zelfmoord 'om bangalijst'

anyway, ik denk dat dit vrij makkelijk had kunnen voorkomen als er inzage was door de ouders op hun social media.

mijn kinderen krijgen later dus echt geen twitter, FB, hyves, etc zonder dat ik daar inzage in heb. en een proxy lijkt me ook geen slecht idee :P

control-freak parenting => rebellious kids...

Orde is helemaal kwijt in de maatschappij en dat komt mede doordat men steeds losbandiger kan leven.

Generatie 1930 = orde maatschappij
Generatie 1960 = 1/2 orde 1/2 losbandige maatschappij
Generatie 1990 = 1/4 orde 3/4 losbandige 'scheit aan maatschappij"

Generatie 2020 = Totale losbandige maatschappij waarbij normen en waarden uit verleden zijn weggevaagd.

Gaat van ouders op kind en de kans dat de orde hersteld lijkt me miniem.

Orde is helemaal kwijt in de maatschappij en dat komt mede doordat men steeds losbandiger kan leven.

Generatie 1930 = orde maatschappij
Generatie 1960 = 1/2 orde 1/2 losbandige maatschappij
Generatie 1990 = 1/4 orde 3/4 losbandige 'scheit aan maatschappij"

Generatie 2020 = Totale losbandige maatschappij waarbij normen en waarden uit verleden zijn weggevaagd.

Gaat van ouders op kind en de kans dat de orde hersteld lijkt me miniem.

Dit is dan weer bullshit, elke generatie van de afgelopen honderd jaar zei dat door het gedrag van de volgende generatie de normen en waarden uit verleden zijn weggevaagd. Maar kinderen groeien gewoon op.;)

Toch zit er een vorm van waarheid in. Vroeger was echt niet alles beter maar wel over het algemeen, het wij-gevoel is ook bijna helemaal verdwenen. Woorden als trouw bestaan bijna niet meer, trouw aan je bedrijf/partner etc.

Zoals ik sommige gekleed zie willen ze juist op die lijst......

En ja, deze generatie van pubers is ****ed up, vroeger was alles beter.

• Topic Starter Topic Starter
Toch zit er een vorm van waarheid in. Vroeger was echt niet alles beter maar wel over het algemeen, het wij-gevoel is ook bijna helemaal verdwenen. Woorden als trouw bestaan bijna niet meer, trouw aan je bedrijf/partner etc.

Maar wel over het algemeen? Ja heerlijk, een laag welvaartsniveau, maar wel trouw aan je bedrijf. Waarom zou je trouw aan je bedrijf zijn? En trouw aan je partner hoeft ook helemaal niet zo te zijn, behalve dat er nu meer scheidingen zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat er minder vreemd werd gegaan. Dat er minder werd gescheiden kwam gewoon doordat dat 'not done' was, maar misschien betekende dat juist dat mensen jaren ongelukkig getrouwd waren. Het is gewoon een soort van misplaatste nostalgie. Het 'wij' gevoel is verdwenen, is ook een inhoudsloze uitspraak. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat er nog net zoveel sociale bindingen zijn als in de jaren '70. Je hebt gelijk dat er wel wat minder hechte gemeenschappen zijn zoals in Volendam, omdat er steeds meer mensen in grote steden wonen. Maar daar moet ik persoonlijk ook niet aan denken.

Bovendien zijn normen en waarden in constante flux, maar je doet mij geen plezier om terug te gaan naar de verstikkende gristelijke normen en waarden. Als je je kind gewoon normaal opvoed, dan zal hij/zij ook met een normale kijk in de wereld staan en is er geen probleem (simpel gezegd).

Juist door de media weet nu iedereen van die banga-lijstjes af... Al had de Media
zijn bek gehouden had 95% niet geweten wat zo'n lijstje inhoud.

Bovendien zijn normen en waarden in constante flux, maar je doet mij geen plezier om terug te gaan naar de verstikkende gristelijke normen en waarden. Als je je kind gewoon normaal opvoed, dan zal hij/zij ook met een normale kijk in de wereld staan en is er geen probleem (simpel gezegd).

+1

Waarden evolueren, dat is scary voor conservatieven, en die noemen het devolueren omdat ze enkel uit hun eigen vastgeroeste geïdealiseerde standpunt kijken.

Change(of chaos) management is steeds belangrijker aan het worden.

Laatst bewerkt:

Trouw aan je bedrijf? Als je niet op tijd zorgt dat je bijscholing hebt en wat sollicitaties achter de hand hebt zit je thuis zodra je ze zonder pardon niet meer nodig hebben omdat je contract al 2 keer is verlengd.

Trouw aan partner zal niet anders als vroeger zijn. Misschien liggen de verleidingen meer op de loer omdat vrouwen ook werken en later kinderen krijgen. Het is ook minder taboe geworden je partner te verlaten omdat je een ander hebt. Misschien wordt er juist wel minder schone schijn gespeeld.

• Topic Starter Topic Starter
control-freak parenting => rebellious kids...

het is niet zo dat ik op elk akkefietje zou acteren. ik ben ook jong geweest en ben het nog steeds.
maar dat je wel kunt acteren als er zoiets dergelijks gebeurd. iets wat grensoverschrijdend is.

ouders hebben dezer dagen geen idee wat er speelt in het leven van hun kind. niet dat ze controle freaks moeten zijn maar wat meer oplettendheid mag van mij wel.

edit:
toezicht hebben is iets anders dan controle freak zijn

Ik zat op mijn 10de ook op paardrijden, wat is daar erg aan?

Omdat het je clitoris stimuleert. :)
:roflol:

Mee eens met dat de generatie echt verkloot is lol. Zie het ook bij mijn neefje en nichtje van 13 en 15 die de hele avond bij een verjaardag op dat mobieltje zitten. De ouders zeggen nog op een humoristische wijze "gezellig he die kinderen?" maarja, het is eigenlijk gewoon triest :p.

Daarom moet je alle vrouwen ook standaard als h**ren behandelen, dan is er geen onderscheid of lijstje en voelt geen enkele zich buitengesloten.

jongen die ik ken had getweet:

even mn bangalijst update: er is er een vanaf gevallen.

hij moest naar politieburea, na 6 uur mocht ie gaan en moest ie zijn excuus aanbieden

Terug
Naar boven