Fitness Seller

Melk en eieren, vermijden of juist eten?

• Topic Starter Topic Starter
Voornamelijk lactose of een andere component in melk wat bij veel mensen voor verdikking van de huid zorgt. Natuurlijk niet bij iedereen, maar wil je graag een (papier)dunne huid en meer vasculariteit schrap dan eens zoveel mogelijk van de directe zuivel*.

Zal dit wel onthouden en testen in mn volgende cut! Thanks voor de broscience :thumb:

In principe ligt het ook wel wat ingewikkelder dan "melk is goed" of "melk is slecht" (zo ook voor eieren). Koeien krijgen vanalles in hun eten gegooid (antibiotica, hormonen, etc) om ziektes tegen te gaan/te voorkomen en méér melk te produceren... dat komt natuurlijk ook in die melk terecht, wat het niet bepaald een 'gezond' product maakt.
Kijk je puur naar E/K/V, dan kán het natuurlijk wel weer een goed (en vooral makkelijk weg te drinken) product zijn, als je darmen er geen last van ondervinden.

Hetzelfde geldt voor eieren afkomstig van bvb. legbatterijen.

Zijn zat mensen die hormonen en antibiotica gebruiken:D Worden ze ook groot van ;)

Serieus: lijkt me dat dit getest wordt en zeker niet schadelijk is..

Eet ongeveer de helft van mn eieren uit de winkel, de andere helft van de kippen van mn buren, die krijgen het zelf niet op :) Geloof ook niet dat daar heel veel verschil in zal zitten.

Ik eet 8 eieren per dag en leef ook nog.

Zal dit wel onthouden en testen in mn volgende cut! Thanks voor de broscience :thumb:

Zijn zat mensen die hormonen en antibiotica gebruiken:D Worden ze ook groot van ;)

Serieus: lijkt me dat dit getest wordt en zeker niet schadelijk is..

Eet ongeveer de helft van mn eieren uit de winkel, de andere helft van de kippen van mn buren, die krijgen het zelf niet op :) Geloof ook niet dat daar heel veel verschil in zal zitten.

Wauw... :rolleyes:
Moet je ook niks vragen hé als je doet wat jij denkt/geloofd.

Ik eet 6 eieren per dag (42 per week). En ik drink een liter volle melk per dag, en ik vreet een halve kilo kwark per dag.

Je kan binnen een gebalanceerd en gevarieerd schema zo veel eieren eten als je wilt.

Eieren en volle melk zijn beide de twee meest complete voedingsproducten ter wereld lol, zou je juist veel van moeten eten.

+1000 voor jou eet ook 6 eieren p.dag . en in het weekend nog eens 2x4 gebakken met ui champions paprika etc

Zou niet elke dag eieren gaan wegvreten, allergie ligt op de loer. Eet zelf 4x3 eieren per week, ene keer gebakken de andere keer gekookt etc.

Melk en eieren passen prima in een gezond voedingspatroon. Dat wil niet zeggen dat meer ook beter is.
Gegevens over de effecten van een hoge consumptie (6 eieren en 1,5 kg zuivelproducten per dag) zijn bovendien grotendeels onbekend. In grote cohorten wordt dit niet apart geanalyseerd en ook in experimenten blijft de consumptie lager. Conclusie: we weten het niet.

De redenatie dat een hoge consumptie geen problemen geeft omdat een "normale" consumptie dat ook niet doet blijft in mijn ogen gevaarlijk om een advies op te baseren.

Maar de vraag was ook of het eten van de dooier nou wel of niet kan bij deze hoeveelheid?

"Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik eet nu 4 eieren per dag. Sinds ik daarmee begonnen ben (in combinatie met zwaarder trainen) is mijn cholesterol gedaald van 7,9 naar 3,9... dus ja.. ik pak mijn eitjes wel!"

Als je niet de hele dag op je reet zit en niets doet icm slechte voeding gaat het geen reet uitmaken.

Je lichaam reguleert de hoeveelheid cholesterol in je bloed gewoon zelf, een verlaging van je totale cholesterol door bijvoorbeeld een grotere inname van meervoudig onverzadigd vet is maar tijdelijk, op dat moment vergroot de lichaam gewoon de synthese in de lever om deze verlaging te compenseren, en na een tijdje zijn je waardes weer terug bij af. Zou het cholesterol uit voeding allemaal in de bloedbaan komen dan is ook dit effect tijdelijk, zelfs als cholesterol uit voeding een stijging van bloedcholesterol zou veroorzaken, dan zou je lichaam gewoon de terugvoer naar de lever een tandje bijschakelen.

En dit staat allemaal ook nog is compleet los van atherosclerose, want de totale cholesterol in de bloedbaan is op zichzelf geen relevante factor, cholesterol (of LDL for that matter) kan niet zomaar binden.

Aandacht besteden aan de hoeveelheid cholesterol die je binnenkrijgt via voeding is complete tijdverspilling, is een non-issue. Als je die factor wegstreept, hou je een voedingsproduct over dat extreem voedingsrijk is.

Laatst bewerkt:
Me huisarts kon het bijna niet geloven dat me 'slechte' cholesterol waarde 1.8 was (super laag), terwijl ik 4 eieren, 200g roodvlees en 200g kip eet per dag. Meat en eggs for the win!
PS: me ratio was 2 :D

• Topic Starter Topic Starter
Wauw... :rolleyes:
Moet je ook niks vragen hé als je doet wat jij denkt/geloofd.

Was puur gericht op het feit dat het me apart lijkt als het niet zo is, waarmee ik niet aangeef dat het ook zo is.. Heb op dat gebied weinig ervaring dus heeft me btw wel het idee gegeven me erin te verdiepen wat die dieren nou eigenlijk allemaal toegediend krijgen;)

Ik eet 6 eieren per dag (42 per week). En ik drink een liter volle melk per dag, en ik vreet een halve kilo kwark per dag.

Je kan binnen een gebalanceerd en gevarieerd schema zo veel eieren eten als je wilt.

Eieren en volle melk zijn beide de twee meest complete voedingsproducten ter wereld lol, zou je juist veel van moeten eten.

Dat deze man het eet en nog leeft wil niet zeggen dat het gezond is. Ga eens wat googlen en bekijk ook websites zoals alanaragon.com, ergogenics.org en PubMed.

Alles met mate. Probeer gwn zoveel mogelijk je dagelijkse macronutrienten en micro nutriënten te behalen en dan komt het wel goed.

Als je even van het forum weggeweest bent om vervolgens waar te nemen hoe sommigen hun kreten zijn geëvolueerd vraag ik mij af waarom niemand michieln gas terug deed geven. Er is hier een heel raar geloof op dit forum ontstaan dat schreeuwerig, agressief en zonder tegenspraak duldend verkondigd wordt.

Als je even van het forum weggeweest bent om vervolgens waar te nemen hoe sommigen hun kreten zijn geëvolueerd vraag ik mij af waarom niemand michieln gas terug deed geven. Er is hier een heel raar geloof op dit forum ontstaan dat schreeuwerig, agressief en zonder tegenspraak duldend verkondigd wordt.

Dat ligt niet aan dit topic, het forun of aan de leden in dit topic natuurlijk. Dat ligt aan Michieln die toch vrij snel tegengas kreeg maar daar duidelijk amper voor openstaat.

Terug
Naar boven