Fitness Seller

Aankomen tijdens de cut, wat doe ik verkeerd?

Bezoekers in dit topic

Bijkomen als je wil cutten = te veel eten.

Je kcals niet gokken zo kom je er niet.
 
Ik heb nu ook een schema gemaakt en vandaag een weegschaal gekocht! Ik ga het schema nog wel wat aanpassen.

Vanochtend nuchter gewogen, jawel.. 96 kilo! Wellicht dat het toch met vocht of iets dergelijks te maken had. Ook vandaag m'n vetpercentage laten meten met een huidplooimeter, deze is 19,80%. Dat word dus veel trainen en gezond eten om richting de 12% te gaan!!
 
Ik heb nu ook een schema gemaakt en vandaag een weegschaal gekocht! Ik ga het schema nog wel wat aanpassen.

Vanochtend nuchter gewogen, jawel.. 96 kilo! Wellicht dat het toch met vocht of iets dergelijks te maken had. Ook vandaag m'n vetpercentage laten meten met een huidplooimeter, deze is 19,80%. Dat word dus veel trainen en gezond eten om richting de 12% te gaan!!

Voornamelijk minder kcals eten dan je verbruikt. Met gezond voedsel kan je ook dik worden.
 
Haha nee klopt, ik snap wat je bedoelt. hoeveel procent vet kan je ongeveer per week verliezen?
 
hangt van je gewicht af, ik zou voor een halve kilo per week gaan. Dat zal uitkomen op iets meer dan 1% per twee weken
 
Haha nee klopt, ik snap wat je bedoelt. hoeveel procent vet kan je ongeveer per week verliezen?
In procenten uitrekenen is misschien een leuk weetje en zal jou kunnen motiveren, maar wil je toch aanraden om er niet blind op te staren ;)
Anyway, antwoord op jouw vraag:

7000 kcal energie is gelijk aan 1 kg massa

Jij eet dagelijks ong. 500 kcal onder je onderhoud (ervan uitgaande dat je alles goed doet).
Na 7 dagen heb je een gemiddeld aantal van totaal 3500 kcal aan energie verbruikt uit je lichaamsmassa.
In theorie heb je dan 0,5 kg aan vet verbrand en is je gewicht 95,5.

VVM = 77 kg.
Vetpercentage: (95,5-77) / 95,5 = 19,4%

Je bent dan in een week 0,4% in vet gedaald en als je dit zou doorrekenen zou je uitkomen op 20 weken om 12% te bereiken.

Houd er rekening mee dat dit slechts een berekening is en dat je onderhoud natuurlijk ook omlaag gaat zodra je in lichaamsgewicht daalt.
In de praktijk zou je zomaar sneller je doel kunnen bereiken.
 
Haha dat ik me niet al te veel bezig moet houden met procenten en wegen is dit inderdaad wel zeer motiverend!! Tuurlijk zullen dingen wat moeilijker worden, wellicht een kleine terug val meemaken of stil staan in ontwikkeling, maar na zoveel vragen beantwoord te hebben en zulke statistieken in het vooruitzicht kan ik niet wachten tot ik m'n doel heb bereikt. Ik hoop dat ik eind januari op 12% zit. Vanaf dan wil ik 2 maanden bulken (nog nooit een echte bulkperiode mee gemaakt)), en dan kijken of ik nog wat vet kan verliezen voor de zomer zodat ik alsnog rond de 12% zit.

Dan is mijn 2016/2017 sowieso geslaagd na zoveel jaren te veel vet te hebben gehad.
 
Back
Naar boven