AndroidHealthClinic

Melk en eieren, vermijden of juist eten?

1 ei per 10kg lichaamsgewicht maar niet meer dan 3 eigeel. Moet een beetje om het cholesterol denken . 100gr havermout met amandelen en rozijnen, een stukje fruit en amino's.
reactie op de fb van body en fit, op de vraag hoeveel eiwitten bij een ontbijt

and the myth lives on:)

• Topic Starter Topic Starter
Kom maar door met die bronnen..

Geen enkel zichzelfrespecterende bodybuilder (nu overdrijf ik een beetje) drinkt liters melk per dag. De meeste maken hun shakes met water en vullen hun macro's met andere voedingsmiddelen dan de in mijn ogen inferieure melk..

Vanwaar de de negativiteit over melk? Vanuit het oogpunt dat de macro's betere soorten eiwit carbs en vetten kunnen bevatten? Aan je log te zien heb je best wat ervaring dus ben benieuwd naar de reden ;)

Melk en eieren zijn gewoon goede producten, hier is genoeg informatie over te vinden op google.
Persoonlijk eet ik eieren op low carb dagen en melk op trainingsdagen bij mijn oats.
Shakes zijn prima te doen met water en kan ik die macro's opvullen met wat anders.

Ik eet 6 eieren per dag (42 per week). En ik drink een liter volle melk per dag, en ik vreet een halve kilo kwark per dag.

Ik rook een pak sigaretten per dag, en ik leef nog, dus roken is goed voor de gezondheid. Jij was toch tegen br0 science michiel? :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dit soort domme opmerkingen, only on dbb

Je hebt er zelf een behoorlijk aandeel in.
Mijn stelling is inhoudelijk even belachelijk als die van jou; alleen besef ik wel dat die fout is (en als grap bedoeld is).

Ik heb trouwens niks tegen eieren of melk hoor... :D

Je hebt er zelf een behoorlijk aandeel in.
Mijn stelling is inhoudelijk even belachelijk als die van jou; alleen besef ik wel dat die fout is (en als grap bedoeld is).

Ik heb trouwens niks tegen eieren of melk hoor... :D
Nee, ik zei het met een air van als ik iets zeg of doe dan is dat goed en klopt het, kan het

:trollface:

brood, brinta, rijst, kip, avondeten

1,5 liter melk en melkproducten, dat is niet echt gevarieerd eten hé:D:D:D

Zoveel melk kan volgens mij niet gezond zijn hoor, ook niet voor je luchtwegen...

Veel mensen hebben last van ophopende slijmen, enerzijds wel respect dat je zoveel weg kunt duwen naar binnen, seems like hardcore hahaha

1,5 liter melk en melkproducten, dat is niet echt gevarieerd eten hé:D:D:D

Zoveel melk kan volgens mij niet gezond zijn hoor, ook niet voor je luchtwegen...

Veel mensen hebben last van ophopende slijmen, wel respect dat je zoveel weg duwt naar binnen hahaha
1 liter, geen anderhalf

en heb wel is op 2 liter + kwark gezeten, np, nergens last van

Iedereen moet gewoon voor zichzelf kijken of en hoeveel ie trekt, omdat sommigen bij een bepaalde hoeveelheid last krijgen hoeven anderen zich daardoor niet tegen te laten houden lol

En geloof het of niet maar ik krijg alle vitamines en mineralen binnen, zonder groente of fruit te eten en zonder multi te nemen.. Eieren+melk+vlees (+vitamine C tabletje) = all a brother needs

1 liter, geen anderhalf

en heb wel is op 2 liter + kwark gezeten, np, nergens last van

Iedereen moet gewoon voor zichzelf kijken of en hoeveel ie trekt, omdat sommigen bij een bepaalde hoeveelheid last krijgen hoeven anderen zich daardoor niet tegen te laten houden lol

En geloof het of niet maar ik krijg alle vitamines en mineralen binnen, zonder groente of fruit te eten en zonder multi te nemen.. Eieren+melk+vlees (+vitamine C tabletje) = all a brother needs

Ik zei 1,5 liter omdat kwark ook van melk wordt gemaakt hé:D

By the way, ik geloof zeker wel dat je aan al je vitaminen en mineralen komt maar te eenzijdig eten lijkt mij gewoon niet echt verstandig op de lange termijn (no offence trouwens).

Ligt eraan hoe je eenzijdig uitlegt.

Eenzijdig als in, te beperkt waardoor je bepaalde stoffen niet binnenkrijgt, is het niet verstandig nee.
Eenzijdig als in, beperkt aantal producten die wel in alles voorzien wat je nodig hebt, kan prima.

Mooi topic dit!
Eet zelf 4-6 eieren per dag en drink 1 liter volle melk, +300 ml voor in de shake.
Ondervind zelf ook weinig problemen met melk en vind het wel handig als ik weg ben met vrienden ofzo, pak melk mee en klaar :)

Vanwaar de de negativiteit over melk? Vanuit het oogpunt dat de macro's betere soorten eiwit carbs en vetten kunnen bevatten? Aan je log te zien heb je best wat ervaring dus ben benieuwd naar de reden ;)
Voornamelijk lactose of een andere component in melk wat bij veel mensen voor verdikking van de huid zorgt. Natuurlijk niet bij iedereen, maar wil je graag een (papier)dunne huid en meer vasculariteit schrap dan eens zoveel mogelijk van de directe zuivel*.

* Ik weet namelijk ook wel dat whey/casseine nog wel wat aan lactose bevatten.

Nogmaals dit geldt niet voor iedereen, maar geloof dat er veel bodybuilders/fitnessers hier baat bij kunnen hebben. Ben je aan het bulken en geef je niet veel om een wat softere look en beschouw bovenstaande als niet gelezen. Ga je cutten of wil je droger worden..zuivel eruit! ;)

Uiteraard geldt wel waar je kcals schrapt van melk dat je deze wel weer aanvult met iets anders, want anders val je natuurlijk uberhaupt af door een tekort aan kcals ;):rolleyes:

*Let op, bevat bro-science*

Eet er 6-8 per dag.
Plus 1 - 2 liter volle melk per dag
En 500gr kwark per dag (mager)

No problems jeff

Gast

not sure if srs

ik heb het hier puur over de hypothetische fase dat je puur op 1 product zou leven, dan zou volle melk een goede keus zijn omdat het zo compleet is (relatief gezien), zelfde geldt voor eieren.

Je opmerking over lactose slaat echt kant nog wal lol, ik zeg op dit moment dat objectief gezien volle melk een van de betere keuzes zou zijn als je puur op 1 product zou moeten leven

IMO zou iedereen aan de volle melk moeten en als je niet tegen lactose kan, aan de vette kaas + roomboter.

Niks troep voor baby's, een van de beste producten dat er is, zo niet de beste

:roflol:

Heb jaren (en jaren) terug het GOMAD diet gedaan, weet niet of je het kent? Vochtretentie/bloat ondanks dat ik aan zoveel water per dag zat, stoelgangproblemen, lethargie, ...,

Melk is niet slecht als je ertegen kunt, maar het is niet heilig en zo kom jij wel over. Als je serieus genomen wil worden met deze dairy-crusade moet je met bronnen komen en dan niet met rattenstudies. Dat kan iedereen, kijk:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16710848

http://www.darujps.com/content/20/1/68

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3034100/

Ta da, galactose is het product van de duivel. :roflol:

:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

jezus

classic dbb

wijs even aan waar ik zeg dat puur leven op volle melk goed voor je is.

In principe ligt het ook wel wat ingewikkelder dan "melk is goed" of "melk is slecht" (zo ook voor eieren). Koeien krijgen vanalles in hun eten gegooid (antibiotica, hormonen, etc) om ziektes tegen te gaan/te voorkomen en méér melk te produceren... dat komt natuurlijk ook in die melk terecht, wat het niet bepaald een 'gezond' product maakt.
Kijk je puur naar E/K/V, dan kán het natuurlijk wel weer een goed (en vooral makkelijk weg te drinken) product zijn, als je darmen er geen last van ondervinden.

Hetzelfde geldt voor eieren afkomstig van bvb. legbatterijen.

Alles draait altijd om meer en meer, veelal ten koste van de kwaliteit.

Persoonlijk beperk ik melk tot een minimum en eet ik enkel eieren van m'n eigen kippen. :)

Terug
Naar boven