XXL Nutrition

Melk in je proteïneshake, pre of post-workout?

SmokedOver

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
73kg
Vetpercentage
8%
Na de training neem ik altijd 30 gram whey, met 500 ml halfvolle melk.

Ik heb gehoord dat het met melk trager opneemt, dus zou het niet beter zijn om het voor de training te nemen?

onzin

ach, dat moet je inderdaad niet zo zwaar nemen. Ik gebruik vaak magere melk en banaan in mijn post workout shake. No problem.

Dat is een fabel inderdaad, de opname van je whey is zeker niet minder.

Dat is een fabel inderdaad, de opname van je whey is zeker niet minder.

Bron?

Voor zover wat ik weet heeft het ook met de dikte van de shake te maken..
Met melk wordt de shake dikker en wordt het minder snel opgenomen..

Alles wat je samen met wei neemt zal de passersnelheid beinvloeden, maar de uiteindelijke snelheid van het passeren is ook afhankelijk van de hoeveelheid

- een klein beetje caseine (zoals bv in 30gr wei poeder gemengd met 2.5dl melk) zal weinig effect hebben. Als je shake voor de helf uit caseine bestaat is dit effect wel groot

en de dikte van een shake

- Een wei shake die net zo dik is als kwark doet er langer over dan een weishake die net zo dun is als water

Volgens mij geen verschil qua opname (water is natuurlijk wel erg zuiver).
In magere melk zitten natuurlijk wel suikers, in water niet.
Ik zal zeggen: hangt af van je sportdieet.

Boeie jongen. zoals kai greene ook zegt dat mensen veelsteveel bezig zijn met factoren die er niet tot nauwelijks toedoen.

Boeie jongen. zoals kai greene ook zegt dat mensen veelsteveel bezig zijn met factoren die er niet tot nauwelijks toedoen.

Dit.

Je moet de spier zowieso 48 uur voeden met eiwitten na het trainen. Die ene shake is een goede start, but you have to look at the bigger picture.

Ok in het Nederlands probeer... Ik sport nu 4 keer in de week. Ik neem een protien drink VOOR en NA mijn training. Elke drink is 250ml water mixed met de whey. (Ik heb de sample box van 15 verschilende smaaken whey protien een portie drinks.)
Ik vind em nog steed moeilijk om te drinken maar ik merk wel wat gebuurt als ik die niet drinkt.

is geen onzin, vetten vertragen idd de opname van eiwit.
of je het gaat merken dat is een tweede..

zuivel voor training is sowieso geen goed idee, ik word er suf van als ik dat doe

gewoon een shake voor de training en een maaltijd er na. toch?

nou, shake(+banaan) voor de training zodat de eiwitten direct beschikbaar zijn. en een maaltijd na je training omdat je lichaam dan van alles nodig heeft.
heb er verder geen bron maar dat is wat ik overal hoor.

'direct beschikbaar' en dan een banaan nemen, ook carbs vertragen opname. Whey is overrated, komt alleen tot zijn recht na een lange periode zonder voeding, je lichaam word echt niet katabool na 3 uur zonder voeding. Zolang je maar genoeg eiwitten binnen krijgt, of dit nu in 3,4 of 6 maaltijden is. Waarom whey pakken voor de opname en dit alsnog combineren met vetten en carbs? Ben je zo overtuigd dat het je extra kg's gaat opleveren pak t dan op water..

Bron?

Voor zover wat ik weet heeft het ook met de dikte van de shake te maken..
Met melk wordt de shake dikker en wordt het minder snel opgenomen..

Caseine gaat in een zure omgeving vlokken waardoor je een dikkere brij krijgt (zoek eens op hoe ze kaas maken). Die dikkere brei passeert idd de maag trager waardoor de opname in de darm later begint en door de gelijdelijkere aanvoer trager (maar wel gelijkmatiger) is.

Vraag is alleen of als je naar de totale hoeveelheid eiwit kijkt die in een gemiddeld melk+wei shake zit, de caseïne fractie wel zodanig is dat deze het totale passageproces significant beïnvloed.

Wat het citaat gedeelte aangaat, volgende keer wel aan bronvermelding doen zodat alles leesbaar is http://forum.dutchbodybuilding.com/...-langzamer-i-c-m-caseinaat-90702/#post1604430

---------- Post toegevoegd Sat 15 Sep 2012 om 14:07 ----------

Na de training neem ik altijd 30 gram whey, met 500 ml halfvolle melk.

Ik heb gehoord dat het met melk trager opneemt, dus zou het niet beter zijn om het voor de training te nemen?

Imo ben je altijd beter af met eiwit voor de training ipv erna. Liefst voor en na, maar als je moet kiezen dan liever voor.

Laatst bewerkt:
'direct beschikbaar' en dan een banaan nemen, ook carbs vertragen opname. Whey is overrated, komt alleen tot zijn recht na een lange periode zonder voeding, je lichaam word echt niet katabool na 3 uur zonder voeding. Zolang je maar genoeg eiwitten binnen krijgt, of dit nu in 3,4 of 6 maaltijden is. Waarom whey pakken voor de opname en dit alsnog combineren met vetten en carbs? Ben je zo overtuigd dat het je extra kg's gaat opleveren pak t dan op water..

eigenlijk zeg je ook dat whey niet nodig is rond de training als je normaal eet?

Terug
Naar boven