Fitness Seller

Melk is slecht voor elk!?

Volle melk vind ik echt lekker.. :meal:

Heb je een goede bron naar dat hele 'slijmlaag' gebeuren toevallig? Dat er meer slijm in je maag vormt ben ik van op de hoogte, maar in je darmen? En in hoeverre dat überhaupt de opname zou verslechteren.

Bron please.

citaat:

Ook al heb je geen lactose-intolerantie: je darmen zijn niet gebouwd op het verwerken van zuivel. Ik heb hier eerder een blog over geschreven: Joris Driepinter heeft flinke botontkalking en een snotneus. Door de vorming van de slijmlaag in je darmen is de kans groot dat je onvoldoende bouwstoffen opneemt in je bloed.

Bron

Dat is geen bron dat is een blog van een panische paleo-huisvrouw (ofzo, idk) met een commerciele bias die even gegoogled heeft naar willekeurige correlaties en ziektebeelden die maar een klein percentage van de bevolking zou beslaan en een nog veel kleiner percentage complicaties bij krijgt. En daarbij zijn sommige claims daarop echt ronduit onmogelijk.

Doe waar je je goed bij voelt en vul het plaatje voor jezelf aan...

Als je maar lang genoeg zoekt en draait kun je van alle producten wel iets vinden dat er niet goed aan is. Maar door die mediamanipulatie van grote commerciële bedrijven moet je heenprikken. Eigenlijk zou het strafbaar moeten zijn om mensen op het verkeerde been te zetten.

citaat:

Ook al heb je geen lactose-intolerantie: je darmen zijn niet gebouwd op het verwerken van zuivel. Ik heb hier eerder een blog over geschreven: Joris Driepinter heeft flinke botontkalking en een snotneus. Door de vorming van de slijmlaag in je darmen is de kans groot dat je onvoldoende bouwstoffen opneemt in je bloed.

Bron

Borstvoeding is het eerste wat we drinken als we geboren worden dus dat onze darmen geen melk aankunnen lijkt me sterk.

Edit; ik las net in een "wetenschappelijk" artikel dat de mens, eens hij twee jaar is, stopt met het produceren van enzymen die nodig zijn om zuivel te verteren. Misschien is er dan toch iets van aan. Er is een zeer bekende arts van Harvard die volledig tegen melk is. Ben onvoldoende op de hoogte van deze materie dus zou graag meer duidelijkheid krijgen. Want ik drink minstens 15 liter per maand.

Laatst bewerkt:
Borstvoeding is het eerste wat we drinken als we geboren worden dus dat onze darmen geen melk aankunnen lijkt me sterk.

Edit; ik las net in een "wetenschappelijk" artikel dat de mens, eens hij twee jaar is, stopt met het produceren van enzymen die nodig zijn om zuivel te verteren. Misschien is er dan toch iets van aan. Er is een zeer bekende arts van Harvard die volledig tegen melk is. Ben onvoldoende op de hoogte van deze materie dus zou graag meer duidelijkheid krijgen. Want ik drink minstens 15 liter per maand.
Lactase productie, niet perse bij 2 jaar maar na een paar jaar ja.. bij mensen die daar genetisch niet de aanleg voor hebben omdat hun voorouders geen melkvee hielden. Dan nog hoeft het niet volledig te stoppen maar minderd het. En melk allergie en andere dingen zoals bot ontkalking waardoor melk slecht zou zijn is weer heel anders.

Er zijn wel meer bekende artsen/doktoren die niet serieus genomen moeten worden, vaak zijn ze daarom juist bekend. :D

Als jij geen klachten hebt zoals misselijkheid diaree enzo al snel na het drinken van melk dan maak je genoeg lactase aan voor de hoeveelheid die je drinkt. En dan zou je dat met de aanleiding waar jij het nu over hebt dus al sinds je geen baby meer bent hebben, dat valt wel op toch? Volgens mij kunnen de meeste Nederlanders gewoon melk verteren, de een misschien wat meer dan de ander.

Lactase productie, niet perse bij 2 jaar maar na een paar jaar ja.. bij mensen die daar genetisch niet de aanleg voor hebben omdat hun voorouders geen melkvee hielden. Dan nog hoeft het niet volledig te stoppen maar minderd het. En melk allergie en andere dingen zoals bot ontkalking waardoor melk slecht zou zijn is weer heel anders.

Er zijn wel meer bekende artsen/doktoren die niet serieus genomen moeten worden, vaak zijn ze daarom juist bekend. :D

Als jij geen klachten hebt zoals misselijkheid diaree enzo al snel na het drinken van melk dan maak je genoeg lactase aan voor de hoeveelheid die je drinkt. En dan zou je dat met de aanleiding waar jij het nu over hebt dus al sinds je geen baby meer bent hebben, dat valt wel op toch? Volgens mij kunnen de meeste Nederlanders gewoon melk verteren, de een misschien wat meer dan de ander.

Thanks voor de kanttekening. Ik heb inderdaad periodes gekend dat ik niks anders dan zuivelproducten at (of zo goed als). Nooit enig probleem gekend. Ik at geen charcuterie, enkel kazen: kaas kaas kaas en nog eens kaas. En melk. soms 2 liter per dag. Nooit enig probleem gehad. Behalve dat ik merkte dat ik meer onderhuids vet opsloeg, maar ja, dat zal wel door het hoog aantal calorieen geweest zijn.
Nu eet ik af en toe een beetje kaas, en drink een scheutje melk in de koffie, en een groot glas melk per dag. Wel eet ik absurd veel vlees, wat me toch ook wel verontrust.

ik drink melk elke dag al jaren en ik heb geen problemen met mijn gezond

Heb me ondertussen toch wel redelijk geinformeerd en moet vaststellen dat er geen ernstig wetenschappelijk bewijs is dat melk op zich slecht zou zijn voor de gezondheid.

Kan niet zonder melk

Blijf toch lekker m'n 1,5 liter melk per dag drinken :D

Tenzij ik ga cutten dan gooi ik er mss wat uit

Als je door melk minder eiwitten zou opnemen door een slijmlaag, zou dat toch ook voor je andere voedingsstoffen zo zijn? Dus als je eten in de goede verhouding is zal wel van alles evenveel worden 'tegengehouden' door die slijmlaag zeker? :p
Achjah, mij boeit het ni, drink elke ochtend halve liter melk en 's avonds halve kilo kwark. Nergens last van buiten mss een beetje uitslag (wat amper weggaat als ik de zuivel eruit laat)

in mijn ervaring werkt melk goed nog nooit last van gehad...
kan voor iedereen verschillen dus als jij er last van hebt moet je er mee stoppen

dit onderzoek is gesponsord door Coca-Cola company. Door melk een negatief drink advies te geven, proberen ze cola te promoten

Kerel doe eens normaal, dat artikel zit vol met betrouwbare bronnen dus stop met belachelijk te doen.

---------- Toegevoegd om 01:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:25 ----------

En degene die het gepubliceerd heeft is iemand die een forum (en informatie) heeft over bepaalde ziekten waarbij melk inderdaad niet gezond is.

Ja en dan?

Hij zet er wel betrouwbare bronnen bij, daar kijk ik naar...

---------- Toegevoegd om 01:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:26 ----------

Melk is prima, dat artikel is echter vrij slecht geschreven.

Heb jij een beter artikel dan?

---------- Toegevoegd om 01:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:27 ----------

Ja gezond in beperkte hoeveelheden, betekent geen liters melk of kwark hé :D

Terug
Naar boven