Fitness Seller

Melk is slecht voor elk!?

Melk blijft, net zoals voeding en gezondheid in geheel, een controversieel onderwerp. Omdat het beeld elke zoveel jaar weer veranderd luister ik niet al te veel meer naar onderzoeken, mits alle wetenschappers het met elkaar eens zijn. Zolang er meerdere meningen blijven over één product, houd ik me er niet zo veel mee bezig. Ik probeer gewoon 'normaal' te eten. Daar mee bedoel ik: niet te veel van één bepaald product, maar het ook niet helemaal schrappen van de menukaart.
Ik luister gewoon altijd naar mijn lichaam. Als ik van melk bijvoorbeeld maagkramp krijg, dan zoek ik een alternatief. Maar niet als één of ander onderzoek dit of dat heeft 'bewezen'.

Zou zo maar eens kunnen dat o.a. door de melk (slijmlaag in de darmen) de rest van je voeding niet goed wordt opgenomen en je daardoor slechts 56 kg weegt.

Misschien nog beter naar je lichaam luisteren en je avatar over een tijdje wijzigen in 'gespierd'...

indien je lactose verdraagt, zou ik niet weten waarom melk ongezond zou zijn.

Melk is gewoon k*t krijg altijd puisten van sinds ik gestopt met zuivel bijna niks meer en voel me er ook echt niet beter door.

Zou je hierbij ook rekening moeten houden met croma bakboter omdat hier kleine melkbestandsdelen inzitten?

Zou zo maar eens kunnen dat o.a. door de melk (slijmlaag in de darmen) de rest van je voeding niet goed wordt opgenomen en je daardoor slechts 56 kg weegt.

Misschien nog beter naar je lichaam luisteren en je avatar over een tijdje wijzigen in 'gespierd'...

Wat is er mis met jou? Ik drink bijna geen melk.

Melk wordt door de industrie gepromoot als gezond voor iedereen. Terwijl heel veel mensen in meer of mindere mate lactose intolerant zijn. Net zoals granen (gluten). Dan moeten ze yoghurtjes eten omdat ze opgezwollen zijn...

Melk is vies, maar lijkt mij niet ongezond. Half NL drinkt het, en toch zijn wij lang en wordt zo'n 80% van de bevolking ouder dan 65 jaar. OT, wat is jouw definitie van gezond? Vroegah waren 30ers halve goden, waren wij kleiner van lichaam en geest, en was er geen sprake van overbevolking. Nu zijn wij lang, halen velen de 65..Het enige is dat veel mensen kampen met allerlei lichamelijke en psychische kwalen. Dat dan weer wel..Vroeger werd je been geamputeerd als je teen half weg was gerot door een ingegroeide teennagel, werd je in een dolhuis gestopt als je blind was of werd je brand gestoken als je werd beticht van hekserij. En melk wordt toch ook verwerkt in heel veel verschillende producten? Dus je zou kunnen stellen dat meer dan de helft van de nederlandse bevoking restanten van melk binnen krijgt...

Och, dat is een drogreden. Met de wetenschap in de kinder schoenen en al die lui die zo keihard hun best op school doen, worden zaken gewoon vanuit meerdere perspectieven bekeken.

Dat bedoelde ik ook met mijn zin. Niks is goed, niks is slecht, door dus de meerdere perspectieven ;)

Moet ik alles voor je voorkauwen?:rolleyes:

Nee... Ook doorslikken en uitkakken :D

Dan ben ik een tweede jou. Waar is jouw behoefte aan het maken van onderscheid?

Er zijn ook genoeg claims dat de calcium uit melk niet wordt opgenomen door het lichaam, dat beargumenteren ze door te kijken naar de gezondheid van de botten in landen waar geen melk wordt gedronken. daar zijn de botten even sterk als in melkdrinkende landen

Alle zuivel een keer voor een maand geschrapt. Wat denk je....minder slijm in keel en neus gaten vrij, ook betere/mooiere huid. Voelde me zelfs ietsje beter. Maar ik drink nu alweer. Makkelijke eiwitten voor de spiertjes. En ga er niet dood aan. Eigenlijk is zuivel helemaal niet zo gezond. En dan ben je geboren in Friesland.

Maar indien je niet lactose intolerant bent en verder gezond. Dan gaat je lichaam er wel redelijk mee om. We zijn toch al gehersenspoeld door de melk industrie. Over 100 jaar drinkt niemand het meer omdat het brol is. Zou mij niks verbazen dat het gewoon in stand gehouden word zoals wel meer dingen. (illuminati)

Laatst bewerkt:
Alle zuivel een keer voor een maand geschrapt.

In die maand ook vreselijk veel spiermassa kwijt geraakt zeker... :no:

Zoals ik al schreef komt die slijmlaag ook in de darmen waardoor die eiwitjes misschien helemaal niet zo goed worden opgenomen en ben je beter af zonder zuivel ;)

Volle melk vind ik echt lekker.. :meal:

Heb je een goede bron naar dat hele 'slijmlaag' gebeuren toevallig? Dat er meer slijm in je maag vormt ben ik van op de hoogte, maar in je darmen? En in hoeverre dat überhaupt de opname zou verslechteren.

In die maand ook vreselijk veel spiermassa kwijt geraakt zeker... :no:

Zoals ik al schreef komt die slijmlaag ook in de darmen waardoor die eiwitjes misschien helemaal niet zo goed worden opgenomen en ben je beter af zonder zuivel ;)

Bron please.

Het enige waar ik me zorgen om maak zijn oestrogenen en antibiotica enzo die de koeien krijgen en in de melk zitten, maar dat soort troep zit in al ons voedsel denk ook aan pesticiden in fruit en groenten. En zelfs in lucht en water zit troep. Dus ja...

Verder is er nogal wat gebaseerd op epidimiologische studies waar je niks aan hebt omdat die geen causatie aanduiden, en vaak andere omgevingsfactoren negeren zoals vitamine D tekorten.

Wel je maandelijkse toxic cleanse shakes nemen natuurlijk, duh.

En netjes je Kangen water drinken.

Terug
Naar boven