Fitness Seller

Melk is slecht voor elk!?

Bedankt, toch nog een stukje van de dbb-cabaret voorstelling van vandaag mee kunnen pakken.

Ik ben echt teleurgesteld. Een topic dat melk in een kwaad daglicht zet met 3 pagina's; ik wreef al in m'n handjes afwachtend op het michieln vs. rest drama. Hele topic doorgespit en dit is het enige wat ik kan vinden?

Echt jammer, ik had de popcorn al klaar.

Fijn dat je 1 studie erbij pakt en de overige studies negeert, cherry picking noemen ze dat. De resultaten m.b.t. prostaatkanker zijn inconsistent als je overige studies erbij pakt. Tevens is het ook handig om naar total cancer mortality te kijken (stuk interessanter niet?); geen associatie.

Ik kan ook cherry picken;
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18584476
Cohort studies showed no evidence of an association between dairy [RR = 1.06; 95% confidence interval (CI) = 0.92-1.22] or milk intake (RR = 1.06; 95% CI = 0.91-1.23) and risk of prostate cancer.
Echter weet ik dat er meerdere studies zijn die ook in het nadeel spreken (maar weer ook meerdere in het voordeel).

Laatst bewerkt:
Ik gebruik geen zuivel. Melk is het vocht des duivels.

Ik ben echt teleurgesteld. Een topic dat melk in een kwaad daglicht zet met 3 pagina's; ik wreef al in m'n handjes afwachtend op het michieln vs. rest drama. Hele topic doorgespit en dit is het enige wat ik kan vinden?

Echt jammer, ik had de popcorn al klaar.

:roflol:

Hoe ik hier over denk (zonder wetenschappelijke onderzoeken te lezen):
De mens is een zoogdier. Zoogdieren drinken moedermelk gedurende de zoogperiode. De mens is het enige zoogdier dat nog melk drinkt na de zoogperiode en dan nog van een ander wezen ook. Ik denk niet dat melk dus in ons voedingspatroon hoort. Toch drink ik het, want melk is gewoon ontzettend lekker!

De mens is een zoogdier. Zoogdieren drinken moedermelk gedurende de zoogperiode. De mens is het enige zoogdier dat nog melk drinkt na de zoogperiode en dan nog van een ander wezen ook. Ik denk niet dat melk dus in ons voedingspatroon hoort. Toch drink ik het, want melk is gewoon ontzettend lekker!
We zijn ook het enige zoogdier wat aardappelen, rijst en pasta kookt, vlees en vis bakt, kleding draagt, post op een forum, ziektebeelden behandelt met medicatie, etc. Ga je gang hoor, eet maar wat rauw vlees en shit en gooi je pc uit het raam, ren naakt over straat en live your life als je denkt dat dat wel in 'onze' leefstijl thuishoort.

We zijn ook het enige zoogdier wat aardappelen, rijst en pasta kookt, vlees en vis bakt, kleding draagt, post op een forum, ziektebeelden behandelt met medicatie, etc. Ga je gang hoor, eet maar wat rauw vlees en shit en gooi je pc uit het raam, ren naakt over straat en live your life als je denkt dat dat wel in 'onze' leefstijl thuishoort.

Ja bijzonder he, hoe we als mens zijn ontwikkeld.

Lol, dat is geen argument.

Omdat wat GetXXL zegt dus

Niks is tegenwoordig nog veilig.. dusja

Kijk eens op youtube. Als een zoogdier melk krijgt aangeboden, zal hij dat gewoon opdrinken. Koeien drinken bijvoorbeeld wel eens melk bij elkaar.

In de natuur krijgen bijna alleen zuigelingen melk. Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat het alleen in die periode beschikbaar is. Het is een voedingsmiddel en het zit in de natuur van een levend wezen om beschikbare voedingsmiddelen te gebruiken. Geef een willekeurig dier eens melk in een schaaltje. Kijk maar wat er gebeurt.
Overigens gaat je goudvis dan waarschijnlijk RIP.

Je hoeft er geeneens de deur voor uit, denk aan katten.

Kijk eens op youtube. Als een zoogdier melk krijgt aangeboden, zal hij dat gewoon opdrinken. Koeien drinken bijvoorbeeld wel eens melk bij elkaar.

In de natuur krijgen bijna alleen zuigelingen melk. Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat het alleen in die periode beschikbaar is. Het is een voedingsmiddel en het zit in de natuur van een levend wezen om beschikbare voedingsmiddelen te gebruiken. Geef een willekeurig dier eens melk in een schaaltje. Kijk maar wat er gebeurt.
Overigens gaat je goudvis dan waarschijnlijk RIP.
[conspiracymode]
Maar koeien drinken het dus van elkaar, wij drinken geen mensen melk, maar melk van andere dieren!!!
Dat een goudvis doodgaat bewijst maar weer eens het gevaar van melk!!!!!!!
[/conspiracymode]

Je hoeft er geeneens de deur voor uit, denk aan katten.

Quote van dierenvoedingwinkel:

"Melk zal een kat eveneens waarderen. Gewone koemelk is evenwel niet aan te raden. Een kitten heeft weliswaar een enzym dat de lactose (melksuiker) kan afbreken, maar eens je met het geven van gewone melk stopt, zal het enzym ook verdwijnen. Als je dan op latere leeftijd opnieuw koemelk geeft, kan de kat omwille van de lactose diarree krijgen."

Net als bij veel mensen die op latere leeftijd lactose intolerant worden.

En dan maar klagen over een opgezwollen gevoel en scheten laten...

Scheten laten is wel net even iets anders dan de lijst met chronische ziekten die melk zogenaamd zou veroorzaken ;)

Scheten laten is wel net even iets anders dan de lijst met chronische ziekten die melk zogenaamd zou veroorzaken ;)

Tgoh ja, een hard opgezwollen buik is oncomfortabel en giftige scheten zijn ook niet handig als je met anderen in een gesloten ruimte zit. Dodelijk is het niet, maar leuk is anders.

Tgoh ja, een hard opgezwollen buik is oncomfortabel en giftige scheten zijn ook niet handig als je met anderen in een gesloten ruimte zit. Dodelijk is het niet, maar leuk is anders.

jaja, je gaat mij niet vertellen dat je die scheetjes stiekem niet lekker vind!

drink al maanden 2 liter melk per dag en maak gainzzz for live (no joke)

Quote van dierenvoedingwinkel:

"Melk zal een kat eveneens waarderen. Gewone koemelk is evenwel niet aan te raden. Een kitten heeft weliswaar een enzym dat de lactose (melksuiker) kan afbreken, maar eens je met het geven van gewone melk stopt, zal het enzym ook verdwijnen. Als je dan op latere leeftijd opnieuw koemelk geeft, kan de kat omwille van de lactose diarree krijgen."

Dus je moet gewoon nooit stoppen met melk drinken. Good to know.

Dat sommige mensen melk niet tolereren maakt niet dat melk slecht is..

Ik drink enkel magere melk
Dit lijkt me veel gezonder dan ofniet?

Terug
Naar boven