Ik ga er niet subtiel op reageren: Onzin!
Er is geen bewijs dat melk het risico op kanker, hart- en vaatziekten, of overlijden zou verhogen. Er zijn verschillende literatuuroverzichten van prospectief onderzoek die allemaal tot dezelfde conclusie komen.
Zelf heb ik tot nu toe 3 literatuuroverzichten geschreven, en deze zijn completer (meer onderzoeksgroepen) dan de bestaande literatuuroverzichten die door de verschillende wetenschappers zijn gepubliceerd in de afgelopen jaren: http://canceranddiet.nl/
Het is mogelijk dat melk het risico op bepaalde vormen van kanker (prostaatkanker/eierstokkanker) zou kunnen verhogen, maar dit effect is dan klein en niet significant. Daarentegen zijn er aanwijzingen dat melk het risico op bepaalde anderdere vormen van kanker zou kunnen laten dalen (darmkanker/blaaskanker). Dit verklaart mogelijk het 0 effect op kanker in zijn totaliteit. De mogelijke verhoogde risco's op prostaatkanker en eierstokkanker zijn alleen gevonden door hoge consumptie van magere melk, maar niet door volle melk.
Zodra je je gaat verdiepen in de bronnen van dit soort anti-melk artikelen, zul je ten allen tijde zien dat ze de nadruk leggen op een paar studies die verhoogde risico's op ziekten hebben gevonden. De overige artikelen worden gemakshalve genegeerd, omdat deze niet de gewenste resultaten lieten zien.![]()
Inderdaad. Bovendien las ik laatst weer een wetenschappelijk onderzoek dat de calcium in zuivelproducten ook een positief effect heeft op gewichtsverlies. Maar moet er wel bij zeggen dat dit uit een of ander zuivelmagazine kwam.

geloof nooit zule sites die alleen maar bullshit verkopen, leer gebruik te maken van pubmed.