XXL Nutrition

Mening gevraagd over Low Carb / Keto schema

050

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
110kg
Vetpercentage
16%
Ik zou graag jullie mening eens aanhoren over het volgende.

Ik train al zo'n 4 jaar waarvan dik 2 echt fanatiek. Toen ik voor het eerst in een sportschool kwam had ik nog nooit een gewicht aangeraakt en was ik 125 kilogrammetjes :D. Ik heb mijn gewicht met behulp van enorm veel cardio destijds terug weten te brengen naar 94 kg, vanaf dat punt ben ik ook fanatiek met ijzer beginnen te smijten en heb nu een punt bereikt waarbij ik 110 kg weeg en een VP van +- 16% bezit. (lengte is 1.92 M)

Ik ben deze week begonnen met het volgens van een low carb / keto schema om dat percentage omlaag te helpen!

Nu was mijn vraag wat vinden jullie van de schema welke ik volg ?

Doel is om toch naar de 10% te gaan over een periode van +- 8 weken.

Graag jullie tips, aanvullingen, kritiek etc. :)

Bijlagen

Wat voor monster eieren eet jij die 154 kcal per stuk bevatten met 13e/11v ?

En zou een normaal cut schema niet handiger zijn? Kan altijd keto proberen als je echt geen bf% verliest.

• Topic Starter Topic Starter
zo ! dat zijn indd beste eieren, stom dat ik daar zo overheen gekeken heb, maar hij is nu aangepast met de juiste voedingswaarden. Thanks ;)

Wat betreft de keuze voor dit schema in tegenstelling met een '' normaal '' cut schema is simpel, deze heb ik al achter de rug (Januari t/m maart), en ben van 23% naar de 16% gegaan, echter bleef het bij deze percentage te stabiel, en vandaar dat ik een flinke carb load periode heb gedaan met lekker zwaar trianen en nu mijn geloof heb gezet op deze manier :)

Er is ook brood dat kh arm is. Zou zelf niet kunnen leven zonder brood :P té lekker.

Klopt, maar ik moet zeggen, ik heb nog totaal geen last van een honger gevoel, enkel het trainen wat even iets minder gaat in de zin van reps en kracht, maar het is de eerste week, dus dat krabbelt nog wel weer terug de komende tijd !

Niemand verder ??

Puike sheet. Schema lijkt me te kloppen op basis van je doel. Je gaat wel ERG laag in de koolhydraten. Over het algemeen wordt 40-20-40 al als "low-carb" aangemerkt. 45-4-51 is wel het meest extreem dat ik voorbij heb zien komen. Ik denk dat je zeker resultaten gaat zien met dit dieet.

Echter is low-carb niet goed vol te houden voor langere tijd. De vraag is dan ook of je het nodig hebt. In BFFM wordt als tip gegeven dat je alleen extremer moet gaan wanneer de resultaten uitblijven. En je methode hier is wel erg extreem, eerder voor gasten die op 7-8% zitten en lager willen gaan. In jouw geval zou 30-50-20 nog wel moeten werken, of 30-40-30 en dat is wel wat relaxter.

Aan de andere kant: probeer het lekker uit. Het is een mooi experiment en als je het vol weet te houden zul je denk ik wel veel resultaat zien in vrij korte tijd. Maar blijf op je lichaam letten want zoals ik zei is dit schema niet wekenlang vol te houden.

Ga je carb-cyclen?

In plaats van naar dit keto-schema te grijpen kan je ook gewoon je "oude" schema terug nemen en de calorieën hiervan een stukje verlagen en/of een stukje harder gaan trainen (cardio of KT).

Puike sheet. Schema lijkt me te kloppen op basis van je doel. Je gaat wel ERG laag in de koolhydraten. Over het algemeen wordt 40-20-40 al als "low-carb" aangemerkt. 45-4-51 is wel het meest extreem dat ik voorbij heb zien komen. Ik denk dat je zeker resultaten gaat zien met dit dieet.

Echter is low-carb niet goed vol te houden voor langere tijd. De vraag is dan ook of je het nodig hebt. In BFFM wordt als tip gegeven dat je alleen extremer moet gaan wanneer de resultaten uitblijven. En je methode hier is wel erg extreem, eerder voor gasten die op 7-8% zitten en lager willen gaan. In jouw geval zou 30-50-20 nog wel moeten werken, of 30-40-30 en dat is wel wat relaxter.

Aan de andere kant: probeer het lekker uit. Het is een mooi experiment en als je het vol weet te houden zul je denk ik wel veel resultaat zien in vrij korte tijd. Maar blijf op je lichaam letten want zoals ik zei is dit schema niet wekenlang vol te houden.

Ga je carb-cyclen?

Low-Carb is wel goed vol te houden indien je in ketosis raakt door constant <30 gram koolhydraten te nuttigen. Eerste 1 a 2 weken ( kan verschillen per individu ) zul je nog wel last hebben van de zogenaamde ketoflu waarbij je lichaam zich nog moet aanpassen aan het nieuwe dieet. Maar daarna heb je door hoog in vet te gaan minder gauw honger.

Terug
Naar boven