XXL Nutrition

[mening] voedingsschema

flashteck

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
beste,

Ik heb mijn voedingsschema nu al een aantal keer veranderd door het bekijken van de vele stickies,

nu graag jullie mening over volgend voedingsschema:

*ochtend (06:00)

-ripped!
-vitamine D
-2 boterhammen met kipfillet
-1x shake : 'total protein'

*08:00
-appel

*10:30
-1x proteine snack
-2xboterham met kipfillet

*12:30
-bakje tonijn(water, van aldi)
-4x botherham kipfillet
(indien nog honger: 2x snack bars==voedingsvervanger van gerlina)

*15:00
-appel

*17:10
-bakje tonijn of 250g platte kaas (aldi) (nog geen idee welke van 2 ik kies, waarschijnelijk varieer ik gewoon)

*20:30
hiervoor heb ik ander half uur training, en doe ik nog een halfuur cardio/abs/arms/legs training thuis tot:
*21:00
...na thuis training:
-1x total protein shake

indien je me nog iets aanraadt,of nog tips hebt, gelieve me dan te helpen

groetjes en bedankt.

Ik raad je aan K/E/V verhoudingen met het aantal grammen te vermelden.
momenteel kan je weinig opmaken uit je post.

grts

Waar is je avondeten?

• Topic Starter Topic Starter
Dat is,een kleine maaltijd om 17:10 ..

een bakje tonijn of bakje platte kaas is geen maaltijd.

Okay sory dan. Door wat vervang Ik het dan? Want ben pas om 17;10 thuis van school en heb zware training voor anderhalfuur om 18;00 . .

Gooi er een half blik kidneybonen bij (125 gram ongeveer). Dit levert goede koolhydraten.
Aangezien het de laatste maaltijd voor de training is hoef je geen extra vetten erbij te voegen.
De kwark kun je overwegen achterwege te laten, bij deze maaltijd tenminste.

De maaltijd die je eet als je weer terug bent zou ik ook omgooien.
Neem daar je kwark, havermout of iets dergelijks voor koolhydraten en wat pinda's of noten voor gezonde vetten.
Normaal gesproken zijn vetten niet echt aan te raden rondom de training, maar aangezien dit tevens ook je laatste maaltijd van de dag is en je al veel te weinig vetten eet overdag zul je wel bijna moeten.

Valt me ook op dat je bijzonder weinig eet... Weet je hoeveel kcal: eiwitten / koolhydraten / vetten?
Zet het even in een sheet met je caloriebehoefte erbij... Waarschijnlijk eet je te weinig.
Te veel eiwitten en te weinig vetten.

Gooi er een half blik kidneybonen bij (125 gram ongeveer). Dit levert goede koolhydraten.
Aangezien het de laatste maaltijd voor de training is hoef je geen extra vetten erbij te voegen.
De kwark kun je overwegen achterwege te laten, bij deze maaltijd tenminste.

De maaltijd die je eet als je weer terug bent zou ik ook omgooien.
Neem daar je kwark, havermout of iets dergelijks voor koolhydraten en wat pinda's of noten voor gezonde vetten.
Normaal gesproken zijn vetten niet echt aan te raden rondom de training, maar aangezien dit tevens ook je laatste maaltijd van de dag is en je al veel te weinig vetten eet overdag zul je wel bijna moeten.

Valt me ook op dat je bijzonder weinig eet... Weet je hoeveel kcal: eiwitten / koolhydraten / vetten?
Zet het even in een sheet met je caloriebehoefte erbij... Waarschijnlijk eet je te weinig.
Te veel eiwitten en te weinig vetten.

Ik eet volgens bepaalde personen inderdaad echt weining, maar zelf heb ik toch het gevoel dat dit voldoende is, alhoewel ik soms echt dat hongergevoel krijg , maar dan vraag ik me steeds af : 'wat is nu op deze moment gezond om te eten' en dan weet ik het antwoord niet, en wacht ik tot het tijd is voor mijn volgende maaltijd..

Om eerlijk te zijn, kan ik je daar nog geen antwoord op geven, ik zal het zo meteen voor je uitrekenen.

En ik zal zeker doen wat je me gezegt hebt, echt super advies van je . dank!

hier heb je mijn voedingsschema.(zie excel sheet)

Bijlagen

Als ik het goed bekijk , eet je echt te weinig.
In mijn ogen is bv 1 appel niet 'volwaardig'
Ook het avondeten vind ik te weinig.
Ik veronderstel dat je wil cutten?
Dat hoop ik tenminste ? :)

Als ik het goed bekijk , eet je echt te weinig.
In mijn ogen is bv 1 appel niet 'volwaardig'
Ook het avondeten vind ik te weinig.
Ik veronderstel dat je wil cutten?
Dat hoop ik tenminste ? :)

wel, ik wil die sixpack , dus ik veronderstel dat ik dan moet cutten , ja :)

Zet even het aantal kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten van het schema erbij. Dan is het beoordelen een stuk makkelijker.
Als je te weinig gaat eten / teveel gaat verbranden zul je vooral spiermassa verbranden in plaats van vetmassa.

Zet even het aantal kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten van het schema erbij. Dan is het beoordelen een stuk makkelijker.
Als je te weinig gaat eten / teveel gaat verbranden zul je vooral spiermassa verbranden in plaats van vetmassa.

Okay , zal ik doen als ik weet hoe ik dat doe ?

Meer vetten eten, je hebt nu nog niet eens 35 gram vetten in je schema.
Eiwitten: 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht (Voor jou dus 150 tot 185 gram, met 180 zit je dus al aan de hoge kant maar nog binnen de marge)
Vetten: Minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht (voor jou dus 80 tot 100 gram ongeveer)
Rest van je caloriebehoefte opvullen met koolhydraten

Voor gezonde vetten, waar ook nog wat eiwitten inzitten kun je denken aan eieren, zalm, pinda's of noten, pindakaas.
Als je wat van die producten opneemt in je voeding schema is de kans groot dat je de shake van je ontbijt achterwege kunt laten.
Dan zou je na je training dus wel nog een eiwitshake kunnen nemen.
Belangrijkste is om je vetten op te voeren.

Houd je vooruitgang goed in de gaten. Val je te snel af: Meer eten of minder cardio.
Gaat het te langzaam: Meer eten of meer cardio.

Meer vetten eten, je hebt nu nog niet eens 35 gram vetten in je schema.
Eiwitten: 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht (Voor jou dus 150 tot 185 gram, met 180 zit je dus al aan de hoge kant maar nog binnen de marge)
Vetten: Minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht (voor jou dus 80 tot 100 gram ongeveer)
Rest van je caloriebehoefte opvullen met koolhydraten

Voor gezonde vetten, waar ook nog wat eiwitten inzitten kun je denken aan eieren, zalm, pinda's of noten, pindakaas.
Als je wat van die producten opneemt in je voeding schema is de kans groot dat je de shake van je ontbijt achterwege kunt laten.
Dan zou je na je training dus wel nog een eiwitshake kunnen nemen.
Belangrijkste is om je vetten op te voeren.

Houd je vooruitgang goed in de gaten. Val je te snel af: Meer eten of minder cardio.
Gaat het te langzaam: Meer eten of meer cardio.

wow echt top advies!

Okay , dan ga ik iets minder eiwitten eten, en meer vet( noten waarschijnelijk )
en meer koolhydraten dus havermout?

Heb me net noten gekocht, (van smatch , hazelnoten)

nu vroeg ik me af wanneer ik deze het best eet ? (om hoelaat, voor of achter training,,?)

hey iedereen, nu ik hier al een tijdje langer ben, en alles eens goed heb kunnen doornemen , heb ik nogmaals een poging gedaan om een goed voedingsschema te maken. Laat me weten wat je er van vind :)

Note: na 2 weken ripped! te gebruiken, start ik voor een kuur van dexaprine.(fatburner) ik neem ook vitamine D en CLA(3maal daags)

Bijlagen

Je vetten zijn nog steeds wat aan de lage kant... Persoonlijk zou ik wat koolhydraten schrappen en vetten ophogen.
De peperkoek bijvoorbeeld... Dat is een bron van snelle suikers die ik zou vermijden.
Je eet 4x50g peperkoek wat goed is voor zo'n 300 kcal. Daarvan zou je ongeveer 35g vetten mee kunnen aanvullen.
Als je dus in plaats van peperkoek pinda's of noten (ongezouten) zou nemen krijg je bijvoorbeeld:
50g ongezouten pinda's:
315 kcal
Eiwit: 14
Koolhydraten: 6
Vetten: 26
Extra.

De pinda's of noten kun je gewoon verspreid over de dag eten (zou ze alleen in de laatste maaltijd voor en de eerste maaltijd na de training beperken / weg laten).

Terug
Naar boven