Fitness Seller

Mensen in de bijstand moeten aan het werk

Rhinemann

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
"DEN HAAG - Mensen in de bijstand moeten aan het werk, met behoud van uitkering en in gesubsidieerde banen, maar niet onder het minimumloon. Dat staat in een advies voor het kabinet van de Raad van Werk en Inkomen (CWI).

Het zou moeten gaan om banen tegen het minimumloon, in de vorm van 'leerwerkplekken' en 'participatiebanen' voor deze groep mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Deze oplossing is volgens de Raad, waarin gemeenten, werkgevers en werknemers zijn vertegenwoordigd, beter dan de door CDA en VVD in een motie bepleite oplossing van werken onder dat minimum."

Goed plan? Is er wel werk dan? Wat voor werk?

Ze bieden nu ook de optie h**r te worden, dussuh Rhinemann...:D

• Topic Starter Topic Starter
Da's in ieder geval zinvol...kost het dan ook minder? :D

goed plan. Dan hoeven er tenminste geen mensen vanuit het buitenland geronseld te worden om het rottige werk te doen. Werkloze Nederlanders die zich te goed vinden om fruit te plukken of iets dergelijks mogen allemaal zwaar worden gekort op hun uitkering.

Ik heb bij de sociale dienst stage gelopen. Het beleid zal dan niet veel veranderen ten opzichte van dat van nu. Want nu moeten bijstandsgerechtigden zo mogelijk ook al werk accepteren, dit hoeft dus geen passende arbeid te zijn. Alleen de gevallen die niet in staat zijn om te werken krijgen een bijstandsuitkering. Het is echt niet zo dat je zomaar een uitkering krijgt, en als je die krijgt willen ze je er weer zo snel mogelijk uit hebben.

Het is een leuk plan, maar dan moeten die arbeidsplaatsen ook ingevuld kunnen worden. Mensen die in de bijstand zitten, zijn niet voor niets al zo lang werkloos. Laat het beeld maar vallen dat je in Nederland zomaar een uitkering kunt trekken.

Maar als mensen bijstand hebben en er is geen werk voor ze kan je ze nog altijd de straat op schoppen met prikker zodat ze alle afval opruimen... :D

Marc zei:
Ik heb bij de sociale dienst stage gelopen. Het beleid zal dan niet veel veranderen ten opzichte van dat van nu. Want nu moeten bijstandsgerechtigden zo mogelijk ook al werk accepteren, dit hoeft dus geen passende arbeid te zijn. Alleen de gevallen die niet in staat zijn om te werken krijgen een bijstandsuitkering. Het is echt niet zo dat je zomaar een uitkering krijgt, en als je die krijgt willen ze je er weer zo snel mogelijk uit hebben.

Het is een leuk plan, maar dan moeten die arbeidsplaatsen ook ingevuld kunnen worden. Mensen die in de bijstand zitten, zijn niet voor niets al zo lang werkloos. Laat het beeld maar vallen dat je in Nederland zomaar een uitkering kunt trekken.

Dat beeld laat ik zeker niet vallen. Ik ken er genoeg die al een lange tijd een uitkering hebben. Ik zelf heb ook een uitkering. Ik vind het echt te gek om los te lopen dat ik er 1 krijg. Ik woon nog bij mijn ouders en hoef niets te betalen. Toch word er elke maand 800 euro naar mij overgemaakt.

Ja maar jij hebt hoogstwaarschijnlijk een WW-uitkering. Hier gaat het over een bijstandsuitkering. Is nogal een verschil vind ik een werknemersverzekering of een sociale-uitkering

Marc zei:
Ja maar jij hebt hoogstwaarschijnlijk een WW-uitkering. Hier gaat het over een bijstandsuitkering. Is nogal een verschil vind ik een werknemersverzekering of een sociale-uitkering

Als je geen recht meer hebt op WW kom je in de bijstand. Dus zoveel verschil is er niet. Het is alleen nog iets minder.

Geef ze eens ongelijk! Een 'normale' werker verdient niks meer dan iemand die
een uitkering heeft hoor.

Stel je verdient als normale werker 1300 euro per maand. Daar moet je dan ook echt ALLES van doen. Je moet containergeld betalen, als je wasmachine o.i.d. kapot gaat,
dan moet je die zelf betalen. Noem maar op.

MAAR heb je een uitkering, dan heb je recht op huursubsidie. Gaat je wasmachine kapot, dan kun je bij de gemeente een nieuwe krijgen.

Als je dit allemaal bij elkaar opteld. Dan word je hier in Nederland gestraft als je 'normaal' gaat werken. De persoon die in de steun zit, heeft elke dag vrij, kan bijklussen. En heeft qua geld niks minder dan een normale werker.

Marc zei:

sinds wanneer jatten wij avatars???

CoD zei:
Geef ze eens ongelijk! Een 'normale' werker verdient niks meer dan iemand die
een uitkering heeft hoor.

Stel je verdient als normale werker 1300 euro per maand. Daar moet je dan ook echt ALLES van doen. Je moet containergeld betalen, als je wasmachine o.i.d. kapot gaat,
dan moet je die zelf betalen. Noem maar op.

MAAR heb je een uitkering, dan heb je recht op huursubsidie. Gaat je wasmachine kapot, dan kun je bij de gemeente een nieuwe krijgen.

Als je dit allemaal bij elkaar opteld. Dan word je hier in Nederland gestraft als je 'normaal' gaat werken. De persoon die in de steun zit, heeft elke dag vrij, kan bijklussen. En heeft qua geld niks minder dan een normale werker.

En zo is het..

wat iemand net ook al zei: laat mensen dan maar papiertjes rapen, plantsoenen netjes houden, kauwgom lospeuteren, stoepjes vegen, of graffiti van gebouwen afwassen. Mensen zijn weer aan het werk en Nederland wordt brandschoon. Iedereen wint dan.

Er is genoeg werk, alleen kan niemand er geld aan uitgeven. Dan hoeft dat ook niet meer, want betaald wordt het toch al.

Sport2000 zei:
sinds wanneer jatten wij avatars???

Sinds dat ik die al vanaf 2002 heb en jij pas vanaf 2004.. Dus eigenlijk heb jij die van mij gejat. Maar je mag 'em van mij best houden hoor ;) Ik post hier toch niet vaak.

• Topic Starter Topic Starter
dj_phreak zei:
wat iemand net ook al zei: laat mensen dan maar papiertjes rapen, plantsoenen netjes houden, kauwgom lospeuteren, stoepjes vegen, of graffiti van gebouwen afwassen. Mensen zijn weer aan het werk en Nederland wordt brandschoon. Iedereen wint dan.

Er is genoeg werk, alleen kan niemand er geld aan uitgeven. Dan hoeft dat ook niet meer, want betaald wordt het toch al.
Gelukkig niet de enige met deze mening... :D

Goed plan, ben benieuwd wanneer de eerste oppositie figuren op hun achterste poten gaan staan om het luie leventje van deze personen te verdedigen.

dj_phreak zei:

Dat gebeurt nu toch al. Veel van die mensen komen in de buitendienst terecht. En daar moeten ze o.a. ook de papiertjes e.d. oprapen.

Alleen de mensen die niet willen werken, die krijgen ze toch niet aan het werk. Althans, niet als men zo blijft optreden. Niet werken... uitkering stop!

Moet je kijken wat men dan wel graag gaat werken.

(weet dat dat nu ook de bedoeling is. Maar er zijn er genoeg die er onderuit kunnen komen. Maar wanneer je echt hard op gaat treden, geen pardon, meteen stopzetten. Dan gaan ze zeker weten wel werken)

De bijstand verschilt niet zoveel van de WW ?
FOUT, verschilt op wel meer punten dan alleen de hoogte van de uitkering. Ik ga nu niet alles opnoemen maar bv : Bij de WW wordt er gezocht naar passende arbeid , bij de bijstand wordt gezocht naar werk, ongeacht wat voor werk. Dus ook al ben je een werkloze advocaat die inmiddels al in de bijstand zit. Als de soc.dienst een baantje voor je vindt om vakken te vullen heb je dat te accepteren. Voldoe je daar niet aan, wordt je uitkering gekort of wordt uit de uitkering gezet.

Lekker bijstand trekken ?
Fout, heb jij een eigen woning boven een bepaald bedrag. Verkoop die dan maar. Heb jij een auto nieuwer dan 7 jaren, verkoop die maar. Het gewonnen vermogen mag je dan eerst opeten totdat je nog maximaal 5000 euro te makken hebt. Dan kun je pas weer bij de soc.dienst aankloppen.

Maar je hoeft dan toch lekker niet te werken ?
Fout, je kunt geen werk vinden en de sociale dienst ook niet ? Lekker op je reet zitten thuis. Dacht het niet, je wordt in een reintegratie traject gezet. Dat betekent 6 a 7 uur per dag , sollicitatie training en ga zo maar door.

Ik ben het met jullie eens dat de overheid mensen soms te soft aanpakt. Maar denk nu niet dat als je in de bijstand zit je lekker achterover kunt zitten en geld kunt innen.

Terug
Naar boven