- Waardering
- 2
Ik beweer ook niet dat ze lekker achterover kunnen zitten en dat die vrachtwagens met geld hun vracht storten...Marc zei:De bijstand verschilt niet zoveel van de WW ?
FOUT, verschilt op wel meer punten dan alleen de hoogte van de uitkering. Ik ga nu niet alles opnoemen maar bv : Bij de WW wordt er gezocht naar passende arbeid , bij de bijstand wordt gezocht naar werk, ongeacht wat voor werk. Dus ook al ben je een werkloze advocaat die inmiddels al in de bijstand zit. Als de soc.dienst een baantje voor je vindt om vakken te vullen heb je dat te accepteren. Voldoe je daar niet aan, wordt je uitkering gekort of wordt uit de uitkering gezet.
Lekker bijstand trekken ?
Fout, heb jij een eigen woning boven een bepaald bedrag. Verkoop die dan maar. Heb jij een auto nieuwer dan 7 jaren, verkoop die maar. Het gewonnen vermogen mag je dan eerst opeten totdat je nog maximaal 5000 euro te makken hebt. Dan kun je pas weer bij de soc.dienst aankloppen.
Maar je hoeft dan toch lekker niet te werken ?
Fout, je kunt geen werk vinden en de sociale dienst ook niet ? Lekker op je reet zitten thuis. Dacht het niet, je wordt in een reintegratie traject gezet. Dat betekent 6 a 7 uur per dag , sollicitatie training en ga zo maar door.
Ik ben het met jullie eens dat de overheid mensen soms te soft aanpakt. Maar denk nu niet dat als je in de bijstand zit je lekker achterover kunt zitten en geld kunt innen.
Maar als ze echt geen werk kunnen vinden om wat voor rede dan ook dan kan je nog altijd werk bedenken... Desnoods zet je rijen met mensen met overgewicht op home-trainers die aangesloten zijn op dynamo's om energie op te wekken... Het maakt me niet uit... Maar het kost al geld, dus laat ze dan iets nuttigs doen...

Ik post hier toch niet vaak.