AndroidHealthClinic

Merciless Tide

• Topic Starter Topic Starter
Nice om te lezen / zien! iig duidelijk - eens kijken de volgende keer hoe ik 'm nou eigenlijk precies doe (camera weer mee naar de gym)

Camera is altijd confronterend, ik heb het met meer oefeningen gedaan :)
BenchDips vandaag voor het eerst pijnvrij gedaan, nu vrijdag iets gewicht erbij en dan uitgaan bouwen.. wil het op 3x12 gaan houden. Wanneer ik rond de 20kg extra gewicht zit wil ik me gaan wagen aan de echte dip ipv benchdip

Zo ook advies gevraagd over mijn deadlift aan Scott Yard een gerespecteerde powerlifter en hij adviseerde het volgende:
Get your shins on the bar from the start. Get closer.

You seem tall. Toss the chucks and pick up some deadlift slippers. Shorter distance equals more weight.

In mid pull the weight shifts to your toes. Stay on your heels.

Do these easy things and things will improve. As for programming look into the 531. Works wonders for many people.
Trouwens geen last gekregen van benchdips dus morgen gewoon weer doen :)

Training vandaag... back back back back UP!

Boxsquat

5x50
5x60
5x75
5x85
3x100 PR
8x75 Volume-PR
Enorm gefocusd op het naar achterzitten bij de beweging, voelde hem echt enorm goed. Was ook erg zwaar

False-grip bench
5x30
5x40
5x50
5x55
3x67,5
8x50

Strict barbell roeien - nu heel erg strict gedaan wat ik nu deze cycle ga doen.. hierdoor gaat mn row ook achterlopen op mn bench.

5x30
5x40
5x40
5x45
3x50
8x50

Wilde Benchdips doen maar had zoveel spierpijn in mn lats dat ik amper kon zakken, andere oefening dan maar

DB extensions
3x8

Cable curl
3x8

Triceps pushdown
2x12

DB windmils
3 setjes met 4kg DB

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------

Trouwens, ik vind armen trainen zo verschrikkelijk gay vooral biceps.. Als iemand een leuk idee heeft voor biceps-triceps qua rep-ranges voor de komende twaalf weken.
Eisen:
- grotere armen
- functionele kracht op rows en presses
Beloning:
:) UB-Warriors en knappe koppen help :D

Zo ook advies gevraagd over mijn deadlift aan Scott Yard een gerespecteerde powerlifter en hij adviseerde het volgende:
Trouwens geen last gekregen van benchdips dus morgen gewoon weer doen :)

Nice! Dat zijn adviezen waar je wat aan hebt! :thumb:

---------- Toegevoegd om 17:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:33 ----------

Wat is een false-grip bench trouwens?

---------- Toegevoegd om 17:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:34 ----------

Chin-ups zijn goed voor je biceps ;)

---------- Toegevoegd om 17:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:34 ----------

Triceps: close grip benchpress (en volgens een gozer uit m'n gym: benchpress met handen smal en ellebogen helemaal uit laten steken - ik heb het niet geprobeerd).

Nice! Dat zijn adviezen waar je wat aan hebt! :thumb:
Wat is een false-grip bench trouwens?
Chin-ups zijn goed voor je biceps ;)
Triceps: close grip benchpress (en volgens een gozer uit m'n gym: benchpress met handen smal en ellebogen helemaal uit laten steken - ik heb het niet geprobeerd).

http://www.youtube.com/watch?v=OOBKGesyFwk
Jij zou evt ook tips kunnen vragen, wellicht in jouw geval Molly Edwards aanschrijven :) vrouwelijke powerlifter :)
http://asp.elitefts.com/qa/

False grip: niks voor mij ;)

Ik ga eerst maar eens filmen en zelf zien of ik gekke dingen zie (heb afgelopen week voor het eerst weer DL gedaan na een hele tijd niet), en kijken of ik richting de 100kg kom. Maar zal Molly onthouden! Thnx!

Jij wat aan de armensuggesties?

False grip: niks voor mij ;)

Ik ga eerst maar eens filmen en zelf zien of ik gekke dingen zie (heb afgelopen week voor het eerst weer DL gedaan na een hele tijd niet), en kijken of ik richting de 100kg kom. Maar zal Molly onthouden! Thnx!

Jij wat aan de armensuggesties?

Chins deed ik al en CGBP wilde ik eigenlijk niet doen doordat ik al 3x pw zwaar press en mn voorkant schouders als genoeg te voorduren krijgen. Bedankt voor het meedenken alsnog ! :) Ga anders wel wat werken met andere rep ranges

Waarschijnlijk moet ik gewoon meer gaan eten, dan zal ik waarschijnlijk vanzelf wel meer massa gaan pakken. Maarja veel eten is gewoon heel lastig:o heel vaak denk ik er niet aan of heb ik geen honger. Moet daar echt eens strikter in gaan worden.

Boxsquat
5x50
5x60
5x75
5x85
5x100 PR

Benchpress
5x30
5x40
5x50
5x55
5x67,5

Row
5x30
5x35
5x45
5x50
5x62,5
- ging alweer heel erg k*t, onderrug voelt ook gaar aan de laatste tijd.. misschien wat oververmoeidheid.

Je bent misschien oververmoeid. Hoe ga je je training dan aanpassen?

Je bent misschien oververmoeid. Hoe ga je je training dan aanpassen?

Ja dat is dus mooi lastig, ik begin net aan een nieuwe cycle van Bill Starr. Ik zat eraan te denken om soms een warming-up setje weg te laten en sowieso doe ik nu al geen hyperextensions meer op maandag. Ik kijk het wel even aan en vreet me ook gewoon rond, veel slapen enz.

Last in rug is weg.. heb Bill Starr iets aangepast naar eigen wens aangezien 5x5 na 3 maanden niet meer leuk was.

Het moet nu zoiets worden..
118f81f.png

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
vi1ysj.png

Pittig schema, zou mooi zijn als ik het allemaal kan halen :)
Assistance staat er niet bij, dit omdat ik hier graag wat in afwissel.
Echter heb ik wel een basisschema voor m'n assistance

Maandag:
Abs/core
Woensdag
Chins/Lat pull down
Abs/core
BB curl heavy
Vrijdag
Benchdips
DB extensions
BB curl heavy

Alle assistance is 3x8-10

Iemand nog meningen/tips ?

Al gedeload?

Euhm.. niet echt eigenlijk maar de eerste weken zijn niet echt heel zwaar.
Maarja ik voel me ook niet echt heel moe of iets irriterends, daarbij komend heb ik aankomende week vakantie waar ik dus veel kan slapen, eten en luieren :)

That's a good thing! :thumb:
Niet bevredigend, maar deload is altijd wel lekker.

Net hardcore gebulkt zeg.. 2 uur max effort wokken ! :)
Heb echt al zin in m'n nieuwe schema, ga er ook wat meer achterkant schouders bijdoen omdat ik daar echt heel veel kracht mis.

Wokken! :meal:

Ik heb niet heel veel gejunked gisteren, en ook nog steeds vol :o
Veel plezier straks!

Net zo walgelijk weer hier ;)
Vond het niet zo erg dat ik niet buiten hoefde hard te lopen (nuchter) na de benentraining van gisteren... Lekker binnen op de fiets :D
Nou weer eens de tent op orde krijgen, beetje plamuren enzo: ik vermaak me wel vandaag!

Terug
Naar boven