XXL Nutrition

Merciless Tide

Jaja het is wat, ben weer van plan het loggen wat bij te houden. Trainen doe ik uiteraard nog keihard maar nu vooral via de aanwijzingen van Harpep. We constateerden dat het overall plaatje in orde was maar ik nog wat aan de stabilisatie/houdingspiertjes moet gaan werken wat ik nu ook intensief doe. Ik ga nu ook niet echt all-out op de hoofdoefening maar focus me op de assistance om zo de verhoudingen weer te doen herstellen. Merk ook dat het m'n houding doet verbeteren en de pijntjes gaan hard achteruit. Dat is voor mij eigenlijk nog het belangrijkste, tuurlijk is zwaar squatten leuk maar dat kan altijd nog ;)

onder inspirerende begeleiding van H ga je stappen maken
nou ons team nog :)

Back!

Je traint slim, gaat je zeker voordelen op leveren!

• Topic Starter Topic Starter
onder inspirerende begeleiding van H ga je stappen maken
nou ons team nog :)
Ja onder een bakkie koffie een babbel gemaakt en daarna wat getraind, genoeg aanknopingspunten. Je bent zo sterk als je zwakste punt, als ik die zwakke puntjes wegwerk moet ik echt goed vooruit gaan.

Back!

Je traint slim, gaat je zeker voordelen op leveren!

Thanks, ik train niet zwaar, probeer elke keer weer maximaal te accelereren en aan m'n houding te werken. De pr's op de assistance geven me veel vertrouwen dat de zwakke punten waar ik zo hard aan werk goed bijtrekken :)

Warm up
incline bench press 2x10x20
Benchpress 2x10x20

Benchpress
5x27,5
5x35
5x42,5
5x50
4x57,5
3x65
- best zo, voelde me niet optimaal omdat ik net wakker was (na m'n werk op bed gaan liggen en dan weet je het wel ;)

Paused Floorpress \o/
3x8x50 Volume PR

5 sec hold barbell row - barbell curl [staggered set]
3x5x30PR - 3x8x30
Die hold maakt het zelfs zonder bar al zwaar maar ga hier goed op vooruit :)

Plankhold
2x
- Heb hier niet echt een voldaan gevoel bij, weet dat een 'burn' overrated is en je daar niet op moet letten maar heb volgende dag ook geen 'sore' gevoel dus weet niet echt of de oefening goed aanslaat. Moet me hier nog eens in gaan verdiepen want kan wel weer leg raises doen maar heb het idee dat je niet altijd 'rectus abdominis' dominante oefening moet doen om sterker/stabieler te worden.. iemand een mening hierover

Band triceps pushdown
2x25xgeen idee qua spanning

Warming up
Squatjump
2x10xBW

Frontsquat
5x30
5x37,5
5x45
3x52,5
- lag totaal niet lekker op m'n schouders

Deadlift
5x70
4x82,5
4x95
4x107,5
3x1x120
- Heb zolang m'n filmpjes zitten bestuderen, zoveel erover gelezen en discussies gehad weer voelde de beweging totaal niet goed en op filmpjes leek het ook nergens naar. Was nogal woest en had totaal geen zin meer, na een poos te hebben gezeten wat deadlifts gedaan.

2x5x70

Toen was ik er echt wel klaar mee, onderrug voelde niet helemaal jovel, had totaal geen zin meer om te trainen en het was bloedheet. Morgenmiddag nog een pomptraining, dan doe ik er nog wel wat assistance bij.

Ben de laatste dagen steeds verrot moe, werk ontzettend veel en slaap slecht, eten is ook niet optimaal.. van het weekend goed uitrusten en volgende week hopelijk beter.

Laatst bewerkt:
Reverse Hypers
3x12

Paused Floorpress
5x30
5x37,5
5x45
3x8x52,5 PR

Rows
3x20
- Gruwelijke focus had ik ineens, voelde m'n rug voor de eerste keer echt werken.

Barbell Curl
2x15

Leg raises
7x
4x
- Niet teveel moeite doen, moet morgen squatten

Zo leuke easy pomptraining, floorpress pr ging ook nog gruwelijk easy

Warming up
Squatjump
2x10xBW

Frontsquat
5x30
5x37,5
5x45
3x52,5
- lag totaal niet lekker op m'n schouders

Deadlift
5x70
4x82,5
4x95
4x107,5
3x1x120
- Heb zolang m'n filmpjes zitten bestuderen, zoveel erover gelezen en discussies gehad weer voelde de beweging totaal niet goed en op filmpjes leek het ook nergens naar. Was nogal woest en had totaal geen zin meer, na een poos te hebben gezeten wat deadlifts gedaan.

2x5x70

Toen was ik er echt wel klaar mee, onderrug voelde niet helemaal jovel, had totaal geen zin meer om te trainen en het was bloedheet. Morgenmiddag nog een pomptraining, dan doe ik er nog wel wat assistance bij.

Ben de laatste dagen steeds verrot moe, werk ontzettend veel en slaap slecht, eten is ook niet optimaal.. van het weekend goed uitrusten en volgende week hopelijk beter.

waarom ook de deadlift na de frontsquats die ook al je onderrug pittig belast
probeer eens een frontsquat met olygripp - kost misschien effe tijd maar je stangproblemen zijn daarna echt over -go lenny go:D

- Heb zolang m'n filmpjes zitten bestuderen, zoveel erover gelezen en discussies gehad weer voelde de beweging totaal niet goed en op filmpjes leek het ook nergens naar.

Het lijkt er op dat alle bewegingen waarbij je tensie opbouwt tijdens de eccentrische fase en die onderin een duidelijke stretch reflex hebben beter gaan (of minder slecht zo je wilt ;)).

Daaruit blijkt weer hoe moeilijk het voor je is om vanuit een dood punt zoals bij de DL dit te genereren.

Misschien zou je de Top-down Hanging Deadlift eens kunnen proberen.
Dit is variant die ik ooit bedacht heb om sterker en stabieler te worden in het lift-off gedeelte van de DL.

- Vanuit de klampen van je powerrack de stang pakken en de lift vanuit staande positie beginnen.
- Daarbij sta je op een lichte verhoging (plaatje van plusminus 2 cm dik.)
- Zakken totdat de schijven van de baar plusminus 2 cm boven de grond zijn en weer opkomen. (je mag geen contact met de grond maken, want dan ben je af :p)
- doe setjes van 3-5 reps.
- Begin de eerste sets licht, waarbij je onderin een paar tellen pauzeert.
- naarmate je zwaarder gaat, maak je de pauze steeds korter.
- Zodra je niet meer kunt pauzeren maak je er een 'touch&go' beweging van.

Het doel achter dit is dat je zwaar(der) kunt trainen op de DL en de benodigde kracht in je synergisten ontwikkeld dmv. de continue tensie die je moet behouden tijdens de beweging.

N.B. Dit is geen RDL! Je zakt naar beneden en komt op zoals bij de reguliere DL, met het verschil dat de baar de grond niet raakt.
Het 2cm plateautje waarop je staat, is ter compensatie van die 2cm die de schijven boven de grond blijven hangen. Op die manier is de biomechanische positie waarin je 'hangt' gelijk aan de startpositie van de reguliere DL...

Ja net als we bij jou toen hadden geoefend, ik doe deze oefening normaal gesproken ook (zet er zelfs veel pr's op) maar omdat ik zo teleurgesteld was heb ik de boel de boel gelaten en ben ik gestopt. Zal vrijdag braaf weer m'n setjes gaan doen. Heb trouwens ook een setje banden gekocht dus kan ook wat 'against bands' doen voor opwarming :)

---------- Post toegevoegd Mon 8 Aug 2011 om 11:44 ----------

waarom ook de deadlift na de frontsquats die ook al je onderrug pittig belast
probeer eens een frontsquat met olygripp - kost misschien effe tijd maar je stangproblemen zijn daarna echt over -go lenny go:D

Probeerde ook oly gripp maar voelde niet echt aangenaam, moet daar nog even mee gaan experimenteren. Het was eigenlijk ook een squatdag maar had zoveel vertrouwen in m'n deadlift dat ik van plan was veranderd.
Ga zo eerst wat uurtjes werken dan squatten :)

Laatst bewerkt:
Hangclean
10xbarbell
3x6x30
- easy

Squat
5x50
5x70
5x82,5
4x95
1x110
- 110 was niet echt veel moeite, had heel de training lekker veel snelheid :) Goed voor vandaag, focus op de assistance

Pinsquat net boven par.
1x110 - te zwaar
4x2x90
Alles was flink zwaar, vooral het laten zakken wat ik gecontroleerd probeerde uit te voeren. Even een seconde stil leggen, knieen naar buiten drukken, rechte positie en maximale contractie. Erg fijn, ben er vrij zwak op dus ga em veel doen.

Splitsquat
2x10xBW
- maximale stretch op m'n hipflexors voelde heel erg lekker!

Lying leg raises
2x12xBW
- gecontroleerd uitgevoerd was erg zwaar

- Al met al lekkere training, heb misschien niet erg veel gedaan maar wat ik heb gedaan erg m'n best gedaan en het gaf voldoening.

http://www.youtube.com/watch?v=u72hPpkDM1E&hd=1

Net banden binnengekregen, zijn de zwarte van het onderstaande plaatje.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

€13,25 voor een set is prima, sterkte is 20-35lbs dus ook prima om pushdowns mee te doen

Nu nog even met wat wijze mannen een stuivertje wisselen of ik het ook in m'n mainlifts ga inbouwen maar het gaat zeker van waarde zijn!

ik ben nieuwsgierig na je ervaringen ermee met die bandjes
waar heb je ze besteld trouwens
bij fitness-seller kwam ik ze ook tegen

Laatst bewerkt:
ik ben nieuwsgierig na je ervaringen ermee met die bandjes
waar heb je ze besteld trouwens
bij fitness-seller kwam ik ze ook tegen

Iemand op DBB bood zijne aan, meteen gehapt.

Band goodmornings
2x12xband

Squat reversed bands
2x10xbar + choked bands

Squat against bands
2x12xBar + choked bands

Deadlift Reversed band
5x70
5x90
5x110
Fx140 :roflol: Kreeg net over m'n knie toen wist ik het allemaal niet meer. Na de lift wist ik het meteen, naar achter hangen, borst omhoog en heupen naar voren dus. Maarja ach. :o 3x deadliften in 8 dagen is misschien ook wat teveel van het goede.

Toen vond ik het wel best :roflol: morgen werken, benchdag en wokken! :D

Bevalt super dat trainen met banden, moet nog even overleggen, uitdokteren en uitproberen hoe ik dat ga inpassen in m'n training.

I am feeling as gaar as a peer.

Benchpress
2x10xbar

Benchpress against bands
5x3xbar + choked bands
- Erg veel stabilisatiewerk, je moet echt gruwelijk hard accelereren. Fijn!

Benchpress
5x45 - wow pijlsnel, zat nog totaal in m'n 'against bands' groove
5x52,5 - hetzelfde
3x60 - al minder snelheid maar alsnog vrij easy
1x70 - decent @9 denk ik

Benchpress reversed band
2x5x70
1x4x70 - :fuu: laatste rep fail, moest 'n over m'n zaakje rollen wat geen pretje was. :O

Triceps pushdown
2x20xchoked band
- Gruuwelijke pomp zeg :D

Barbell shrug - Lat Shrug
2x10xbar - 2x10xbar
- Ziet er misschien uit als heel laag gewicht maar probeerde echt de kleine spiertjes te laten werken, waarempel lukte dat nog ook. Burn baby burn (disco inferno)

Toen was ik echt totaal op, voelde me al niet helemaal 100% vandaag, Deadlift is echt een CNS killer.

Nu op naar de Chinees, lekker wokken omnomnom.

Nice Lennart. Bands zijn wel een mooie investering!

Nice Lennart. Bands zijn wel een mooie investering!

Dankje, ben er wel aardig tevreden mee. Bands zijn super ja, binnenkort nog kijken of ik 'mini bands' kan vinden en eventueel grotere wat sterkere banden, dan zijn mijn wensen vervuld. Had je nog wat aan die sites die ik je gaf?

Dankje, ben er wel aardig tevreden mee. Bands zijn super ja, binnenkort nog kijken of ik 'mini bands' kan vinden en eventueel grotere wat sterkere banden, dan zijn mijn wensen vervuld. Had je nog wat aan die sites die ik je gaf?

Ga er eens achter zoeken na mijn reis. Misschien 2de hands ofzo..

Trek je je nu ook af against bands of wat? ;) Ik zie bijna bij elke oefening bands. Kijk je wel uit jongen. Snap wel dat je enthousiast bent en gun het je natuurlijk maar probeer het stap voor stap te doen zodat je resultaten op korte en langere termijn beter kunt evalueren. Just my 2 cents.

:roflol: Ja goed dat je me er even op wijst. Het is even puzzelen wat ik fijn vind. Het is de bedoeling dat ik de mainlift gewoon 'raw' blijf doen en een variant eventueel reversed band. Moet er wel goed op letten dat zeker als Raw lifter de focus zeer sterk op kale lifts moet blijven dus weinig partials en/of bands aldus ome H.

Goed punt wel weer, thanks.

Als je het lekker vindt en het helpt bij leren acceleren kan je onderdeel maken van warming up en/ of bepaalde werksets. Of je neemt een aparte dag, waar ik geen fan van ben. Zou het proberen te integreren in het systeem dat je volgt. Is even puzzelen lijkt me inderdaad.

Morgen ga ik het eens proberen met squatten (:

Morgen eerst weer werken :mad: laatste weekje dan een week vakantie (:

Magere training

Squats tegen banden
2x10x choked bands
5x35
5x45

High bar olympic squats
3x6x55
6x65
- Lastige oefening niet all out gegaan, vooral lastig omdat ik al 1,5 jaar lowbar squats doe :roflol:

Wenning abs - Split squat
3x12xchoked band - 2x12xbw
- Was gruwelijk lastig qua balans dus dat was sowieso al een mentale overwinning

Daarna nog wat one leg boxsquats gedaan

Band leg curl + 5 sec hold
2x8x choked band

Calve raises
Wat uitgeprobeerd en ga ik morgen eens mee verder, had het nu wel gehad in dat warme hok.

Al met al weer een waardeloze training waar ik me totaal niet voldaan van voel. Morgen ga ik echt snoeihard knallen en minimaal twee pr's zetten ;)

Terug
Naar boven