XXL Nutrition

Review Micellar Casein Perfection - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star10.png
10/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Uniek - de langdurige opname van aminozuren in de spieren helpt je constant spiermassa op te bouwen! Micellar Casein Perfection beschermt daarnaast je spieren tegen spierafbraak, overdag, 's nachts en tijdens zware trainingen!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? Vanaf afgelopen zaterdag
  • Hoe is de smaak van dit supplement? De smaak is echt goed, luchtig, niet te zoet en ik neem twee zakjes per keer.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 2 sachets
  • Waar heb je het supplement gekocht? Body & Fit Sports Nutrition
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Tot 22u bestellen, goede klantenservice, professioneel advies en luisterd goed naar de klant
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 9,90 euro
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Absoluut, deze casein is heerlijk luchtig, goed van smaak en de prijs is ontzettend scherp. Ook de oplosbaarheid heb ik nog niet zo goed meegemaakt.

Je betaalt per shake (29,90 voor 1500gr = 60 shakes) is 0,50 eurocent per shake. Goedkoper dan kwark en nog lekkerder ook.

Mijn review:

Na mijn reviews over de Isolaat Perfection en de Eiwit Pannenkoeken, wilde ik ook graag als eerste deze nieuwe casein proberen. Hierbij dus mijn review over de nieuwe casein van bodyenftishop.nl, namelijk de Micellar Casein Perfection. Ik heb gebruik gemaakt van de samplebox twv 9,90 euro, de normale pot a 1500gram kost 29,90 euro en uiteraard is er ook nog een 4500gr verpakking.

De nieuwe sachets en het stralende sampleboxje van de casein

Eerlijk gezegd was ik vrij sceptisch over dat Body en fit met een nieuwe casein zou komen die goed zou oplossen en heerlijk van smaak zou zijn. Afgelopen zaterdag las ik hier op het forum dat na het weekend de casein in de verkoop zou gaan, ook stond er al een prijs bij stond. Dus hij was al te koop, aangezien ik in de omgeving van Heerenveen woon (20 minuten rijden) vond ik het de moeite waard om even langs te gaan en een sampleboxje te halen. Ik kreeg 12 sachets voor 9,90 en met een shakebeker, terwijl je die normaal vanaf 30 euro krijgt. Echt goede service.

De shake gemaakt, hij schuimt praktisch niet

Over de shake zelf:
's Avonds voor het uitgaan met vrienden even een casein shake met water genomen, en ik was echt verrast door de goede bananensmaak. Deze klonterde helemaal niet, was erg luchtig en er bleven geen resten achter in de shakebeker. De shake was ook helemaal niet dik bij de aangegeven doseringen, in tegenstelling tot andere casein producten was ik eigenlijk verbaasd. De casein deed me denken aan de saroma toetjes denken die ik vroeger altijd kreeg, heerlijk luchtig en super van smaak. Nu alleen met een hoog eiwit gehalte!

Eigen twist haha:p

Je kan heel leuk je eigen twist eraan geven:
Zojuist heb ik nog een casein shake genomen, nu ik deze nog snel even wil plaatsen. Ik dacht, laat ik het inderdaad eens doen zoals een saroma toetje, ik ging eerst de shake maken en toen in een schaaltje gedaan en 30 minuten in de koelkast gezet. Als je casein laat staan word het vaak iets dikker, dus ik hoopte op een iets dikkere shake. En ja, dat was gelukt, ik had een heerlijk toetje wat ik zo uit de schaal weggelepelt heb.

Ik kan daarom tot de conclusie komen dat:
- De smaak en de oplosbaarheid echt goed zijn gekomen
- De prijs ontzettend laag is
- Ik echt een smaakvolle, luchtige vervanger heb gevonden voor kwark.
- Je een goede eigen twist (zoals saroma toetje) eraan kan geven waardoor je toch nog meer kan genieten.

Wat mij betreft heeft B&F het weer geflikt om een goed product op de markt te brengen wat niemand had verwacht. "Perfection", die lijn kan wat mij betreft niet groot genoeg worden!!:eek:

micellarcaseinperfection.jpg

heb zojuist berry blast genuttigd, tot mijn verbazing errug lekker ( vond de whey sample die ik hier een keer van had maar matig ) , de structuur is echt vele malen fijner en hij lost nu echt perfect op. ( de oude ook wel zolang je maar eerst water en dan pas de micellar deed )

vanavond probeer ik de chocolade, zal dan zowel een superiour choco cassein als een perfection choco cassein shake nuttigen om het smaakverschil te kunnen beoordelen ;)

Vandaag ook de samples binnen gekregen, thanks B&F :cool:

Net de Berry Blast geprobeerd, lost prima op, stevige substantie en zonder klonten (opgelost in 250ml magere melk). Al met al weer een prima product.
Morgen de Chocolate eens proberen.:p

Ik was er al bang voor...
B&F heeft het voor elkaar gekregen om een uitmuntend product (Micellar Casein Superior) om zeep te helpen.
Kan maar weinig goeds zeggen over deze dunne drap. Qua werking mag dit de naam micellar niet eens dragen.
Echte, pure, micellar caseine laat zich slecht mengen. Da's juist een bijzondere eigenschap (als het spul tenminste puur is) en zorgt voor de langdurige afgifte van aminozuren.
Dit is net een iets dikkere wheyshake op basis van casseine om de zeurende consument tevreden te stellen over de oplosbaarheid. Echt een flink aantal stappen achteruit is dit. Ja, het smaakt nu ineens lekkerder (KH anyone?) en het lost beter op. Al die mensen die zeuren over oplosbaarheid: gebruik een mixer als je micellar caseine neemt zou ik zeggen. En bevalt het je niet, schakel dan over op kwark.
Maar nee, B&F laat zich leiden door klanten die smaak en gebruikersgemak boven de werking van een product stellen.
Jullie hadden in het verleden een grote klant aan mij voor de oude versie, maar ik switch over naar de concurrent (van de kledingmaat) waar ze gelukkig (nog) wel een product aanbieden wat zich in dit opzicht oprecht dienstbaar maakt ten opzichte van de sport en doelen die bij deze sport horen.

B&F heeft het voor elkaar gekregen om een uitmuntend product (Micellar Casein Superior) om zeep te helpen.
Kan maar weinig goeds zeggen over deze dunne drap. Qua werking mag dit de naam micellar niet eens dragen.
Echte, pure, micellar caseine laat zich slecht mengen. Da's juist een bijzondere eigenschap (als het spul tenminste puur is) en zorgt voor de langdurige afgifte van aminozuren.
Dit is net een iets dikkere wheyshake op basis van casseine om de zeurende consument tevreden te stellen over de oplosbaarheid. Echt een flink aantal stappen achteruit is dit. Ja, het smaakt nu ineens lekkerder (KH anyone?) en het lost beter op. Al die mensen die zeuren over oplosbaarheid: gebruik een mixer als je micellar caseine neemt zou ik zeggen. En bevalt het je niet, schakel dan over op kwark.
Maar nee, B&F laat zich leiden door klanten die smaak en gebruikersgemak boven de werking van een product stellen.
Jullie hadden in het verleden een grote klant aan mij voor de oude versie, maar ik switch over naar de concurrent (van de kledingmaat) waar ze gelukkig (nog) wel een product aanbieden wat zich in dit opzicht oprecht dienstbaar maakt ten opzichte van de sport en doelen die bij deze sport horen.

Ben ik mee eens. Minst wat B&F kan doen is MC Superior in de assortiment behouden zodat ieder klant tevreden is. :)

Kan hier moeilijk omheen draaien, is gewoon waar...

is dit serieus zo? heb het zelf nog nooit gebruikt, dus ben benieuwd wat B&F shop hierover te zeggen heeft..

---------- Post toegevoegd Wed 28 Sep 2011 om 21:28 ----------

heb overigens net zelf de berry blast geprobeerd en vond het erg lekker! goed opgelost en goede smaak.

heb zojuist berry blast genuttigd, tot mijn verbazing errug lekker ( vond de whey sample die ik hier een keer van had maar matig ) , de structuur is echt vele malen fijner en hij lost nu echt perfect op. ( de oude ook wel zolang je maar eerst water en dan pas de micellar deed )

vanavond probeer ik de chocolade, zal dan zowel een superiour choco cassein als een perfection choco cassein shake nuttigen om het smaakverschil te kunnen beoordelen ;)

Dank je, voor de complimenten!!

---------- Post toegevoegd Wed 28 Sep 2011 om 22:02 ----------

Vandaag ook de samples binnen gekregen, thanks B&F :cool:

Net de Berry Blast geprobeerd, lost prima op, stevige substantie en zonder klonten (opgelost in 250ml magere melk). Al met al weer een prima product.
Morgen de Chocolate eens proberen.:p

Dank je, voor het compliment. De smaken zijn echt heerlijk inderdaad:meal:

---------- Post toegevoegd Wed 28 Sep 2011 om 22:04 ----------

is dit serieus zo? heb het zelf nog nooit gebruikt, dus ben benieuwd wat B&F shop hierover te zeggen heeft..

---------- Post toegevoegd Wed 28 Sep 2011 om 21:28 ----------

heb overigens net zelf de berry blast geprobeerd en vond het erg lekker! goed opgelost en goede smaak.

Micellar Casein Perfection bevat juist 100% de beste kwaliteit Micellar Casein van de Nieuw Zeelandse topproducent Fonterra. Deze kwaliteit Micellar Casein lost perfect op. De lekkere smaak wordt puur verkregen door de betere smaakaroma's.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De oplosbaarheid is perfect en de smaken kunnen bijna niet beter.

Nu inmiddels al 3 smaken geprobeerd: vanilla, berry blast en chocolate. Grote verbetering qua smaak en oplosbaarheid tov de vorige versie (superior). Er zit gewoonweg veel meer smaak aan en je krijgt geen gekke klonten of plaksels, top dus!

Aanrader!

Nu inmiddels al 3 smaken geprobeerd: vanilla, berry blast en chocolate. Grote verbetering qua smaak en oplosbaarheid tov de vorige versie (superior). Er zit gewoonweg veel meer smaak aan en je krijgt geen gekke klonten of plaksels, top dus!

Aanrader![/QUOTE]

Mooie complimenten weer. daar doen we het voor!! Dank je:)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Kies voor zekerheid:
Bij ons weet u zeker wat u koopt. Elke verpakking Micellar Casein Perfection bestaat voor de volle 100% uit de exclusieve Nieuw-Zeelandse kwaliteit Micellar Caseine van Fonterra.

geen antwoord op mn vraag..:(

Of het minder klonteren een relatie heeft met de 'puurheid' van de micellar casseine en daarmee ook de afgiftetijd. Oftewel heef de nieuwe minder klonterende versie een snellere AZ release vanwege de fijne structuur ?

Niet om verder offtopic te gaan, maar ik begrijp je klaagzang totaal niet.

Je maakt namelijk de aanname dat een slechte oplosbaarheid zorgt voor een langdurige afgifte van aminozuren (waarbij je ook nog aanneemt dat dit beter zou zijn).

Maar hoe kom je daar in godsnaam bij? En kom nou niet met het antwoord 'dat is toch algemeen bekend', nee bronnen graag.
Het is inderdaad waar dat micellar caseine een langdurige afgifte heeft in vergelijking met bijvoorbeeld whey, maar wie zegt dat er verschillen zijn tussen verschillende MC producten?
Dus of je komt met een studie/data die aantoont dat dit product inderdaad sneller wordt opgenomen, of je zit gewoon uit je nek te zwammen.

Als groot fan van de oude versie ben ik hier ook niet blij mee tbh. Kon je review ook niet helemaal serieus nemen aangezien je een 10 gaf. Beetje raar om een 10 te geven terwijl hij in voedingswaarde achteruit is gegaan.

Beetje jammer dat elke review een 10 heeft inderdaad... Komt niet echt bepaald objectief over zo.

Heb er zelf ook maar even een berekeningetje op los gelaten. Alles omgerekend naar de kosten die je kwijt bent per 50gr eiwit. Er ook bijgezet hoeveel suikers je dan binnenkrijgt.

Magere Kwark (Aldi) _____ 500gr:___20gr suiker ,65 cent
Micellar Caseine Superior 1500gr: ____0gr suiker, 88 cent
Micellar Caseine Perfection 4500gr: ___4gr suiker, 88 cent
Magere Franse Kwark (AH) 500gr: ____5gr suiker, 107 cent
Micellar Caseine Perfection 1500gr: ___4gr suiker, 122 cent

Conclusie: Als je je portemonnee het belangrijkst vind kies dan in ieder geval niet de pot van 1500gr, maar haal er eentje van 4500gr. Ten opzichte van gewoon kwark krijg je als je voor caseine kiest iig een stuk minder suiker voor terug. Ook met de nieuwe variant van BnF. Melksuikers zijn natuurlijk niet zo slecht voor je als geraffineerde suikers, maar desalniettemin ben je beter af zonder zo vlak voor het slapen.
Als die paar gram je ook teveel is kun je zolang de voorraad strekt met korting nog potten Superior halen ;)
Ik eet zelf eigenlijk al jaren kwark, maar als de samples bevallen ga ik misschien toch eens caseine proberen

Laatst bewerkt:

Micellar Casein Perfection bestaat voor 100% uit Micellar Casein van Fonterra. Betere kwaliteit is er niet. Het product is instant vandaar de goede oplosbaarheid. De smaak wordt bepaald door smaakaroma's, die zijn heel erg goed zoals je kunt proeven.

Ik respecteer iedereen zijn mening maar.. betere oplosbaarheid is alleen maar een enorm pluspunt en heeft niets met afgifte te maken.:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Thu 29 Sep 2011 om 08:28 ----------

Of het minder klonteren een relatie heeft met de 'puurheid' van de micellar casseine en daarmee ook de afgiftetijd. Oftewel heef de nieuwe minder klonterende versie een snellere AZ release vanwege de fijne structuur ?

Dus nog een keer, de goede oplosbaarheid en het niet klonteren van Micellar Casein Perfection heeft te maken met instantiseren en is dus alleen maar een groot voordeel. Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening maar om te zeggen dat een beter oplosbaar product minder werkt ... grotere onzin is er niet.

Dat is hetzelfde als met whey, niet instant klontert en instant lost beter op en klontert niet. Heel simpel eigenlijk.:cool: Snap ook niet dat zulke onzin als hierboven klakkeloos wordt overgenomen en dat we ons daar ook nog eens constant tegen moeten verdedigen!:rolleyes:

De goede oplosbaarheid is dus alleen maar beter en heeft werkelijk niks te maken met afgiftetijd van aminozuren.

Laatst bewerkt:

Je maakt namelijk de aanname dat een slechte oplosbaarheid zorgt voor een langdurige afgifte van aminozuren (waarbij je ook nog aanneemt dat dit beter zou zijn).

Maar hoe kom je daar in godsnaam bij? En kom nou niet met het antwoord 'dat is toch algemeen bekend', nee bronnen graag.
Het is inderdaad waar dat micellar caseine een langdurige afgifte heeft in vergelijking met bijvoorbeeld whey, maar wie zegt dat er verschillen zijn tussen verschillende MC producten?
Dus of je komt met een studie/data die aantoont dat dit product inderdaad sneller wordt opgenomen, of je zit gewoon uit je nek te zwammen.

Micellar Casein Perfection lost goed op omdat het instant is:D Veel simpeler kan het ook niet zoals ik hier boven al aangaf. Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening maar om te zeggen dat een beter oplosbaar product minder werkt ... grotere onzin is er niet. Hoe je het ook draait dat is altijd alleen maar een groot voordeel. Ik snap dan ook helemaal niets van deze onzin discussie. We doen enorm ons best (meer dan jullie denken) om mooie producten in de markt te brengen. Heel jammer inderdaad als zo wordt geprobeert om ons te beschadigen met deze totale onzin.

Dit gebeurt echt niet snel maar mijn irritatiegrens is nu wel zo'n beetje bereikt. Ik wil best serieus ingaan op normale vragen maar als wij een nieuw product in de markt zetten en daar enorm ons best voor doen en je krijgt dan te maken met dit soort onzin waar ik mij dan constant tegen moet gaan verdedigen en wat ook nog eens door meerdere mensen klakkeloos wordt overgenomen.:rolleyes: Sorry, maar daar snap ik echt helemaal niks meer van.:cool:

Laatst bewerkt:

(+) What he said!

Heb zelf net een shake van de Berry blast gehad, en moet zeggen dat die zonder moeite perfect oplost, en dat ik de smaak erg goed vond, niet overdreven zoet, en absoluut geen chemisch smaakje!

Laatst bewerkt:
(+) What he said!

Heb zelf net een shake van de Berry blast gehad, en moet zeggen dat die zonder moeite perfect oplost, en dat ik de smaak erg goed vond, niet overdreven zoet, en absoluut geen chemisch smaakje!

:thumbs: Bedankt voor je review. Casein Perfection is een topproduct. Ik heb het zelf gister ook gemengd met de kwark. 250 gram kwark met 30 gram Casein Perfection Chocolade!

Smullen maar! :meal:

-Leon

Snap het probleem niet hierboven, gezien de voedingswaarde is het gewoon goed voor een redelijk scherpe prijs. De smaak is ook niet verkeerd, natuurlijk zullen er betere in omloop zijn kwa eiwit, maar daar ligt de prijs veel hoger.

Conclusie:

Prima product naar smaak/prijs/voedingswaarde

Terug
Naar boven