XXL Nutrition

Review Micellar Casein Perfection - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star10.png
10/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Uniek - de langdurige opname van aminozuren in de spieren helpt je constant spiermassa op te bouwen! Micellar Casein Perfection beschermt daarnaast je spieren tegen spierafbraak, overdag, 's nachts en tijdens zware trainingen!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? Vanaf afgelopen zaterdag
  • Hoe is de smaak van dit supplement? De smaak is echt goed, luchtig, niet te zoet en ik neem twee zakjes per keer.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 2 sachets
  • Waar heb je het supplement gekocht? Body & Fit Sports Nutrition
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Tot 22u bestellen, goede klantenservice, professioneel advies en luisterd goed naar de klant
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 9,90 euro
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Absoluut, deze casein is heerlijk luchtig, goed van smaak en de prijs is ontzettend scherp. Ook de oplosbaarheid heb ik nog niet zo goed meegemaakt.

Je betaalt per shake (29,90 voor 1500gr = 60 shakes) is 0,50 eurocent per shake. Goedkoper dan kwark en nog lekkerder ook.

Mijn review:

Na mijn reviews over de Isolaat Perfection en de Eiwit Pannenkoeken, wilde ik ook graag als eerste deze nieuwe casein proberen. Hierbij dus mijn review over de nieuwe casein van bodyenftishop.nl, namelijk de Micellar Casein Perfection. Ik heb gebruik gemaakt van de samplebox twv 9,90 euro, de normale pot a 1500gram kost 29,90 euro en uiteraard is er ook nog een 4500gr verpakking.

De nieuwe sachets en het stralende sampleboxje van de casein

Eerlijk gezegd was ik vrij sceptisch over dat Body en fit met een nieuwe casein zou komen die goed zou oplossen en heerlijk van smaak zou zijn. Afgelopen zaterdag las ik hier op het forum dat na het weekend de casein in de verkoop zou gaan, ook stond er al een prijs bij stond. Dus hij was al te koop, aangezien ik in de omgeving van Heerenveen woon (20 minuten rijden) vond ik het de moeite waard om even langs te gaan en een sampleboxje te halen. Ik kreeg 12 sachets voor 9,90 en met een shakebeker, terwijl je die normaal vanaf 30 euro krijgt. Echt goede service.

De shake gemaakt, hij schuimt praktisch niet

Over de shake zelf:
's Avonds voor het uitgaan met vrienden even een casein shake met water genomen, en ik was echt verrast door de goede bananensmaak. Deze klonterde helemaal niet, was erg luchtig en er bleven geen resten achter in de shakebeker. De shake was ook helemaal niet dik bij de aangegeven doseringen, in tegenstelling tot andere casein producten was ik eigenlijk verbaasd. De casein deed me denken aan de saroma toetjes denken die ik vroeger altijd kreeg, heerlijk luchtig en super van smaak. Nu alleen met een hoog eiwit gehalte!

Eigen twist haha:p

Je kan heel leuk je eigen twist eraan geven:
Zojuist heb ik nog een casein shake genomen, nu ik deze nog snel even wil plaatsen. Ik dacht, laat ik het inderdaad eens doen zoals een saroma toetje, ik ging eerst de shake maken en toen in een schaaltje gedaan en 30 minuten in de koelkast gezet. Als je casein laat staan word het vaak iets dikker, dus ik hoopte op een iets dikkere shake. En ja, dat was gelukt, ik had een heerlijk toetje wat ik zo uit de schaal weggelepelt heb.

Ik kan daarom tot de conclusie komen dat:
- De smaak en de oplosbaarheid echt goed zijn gekomen
- De prijs ontzettend laag is
- Ik echt een smaakvolle, luchtige vervanger heb gevonden voor kwark.
- Je een goede eigen twist (zoals saroma toetje) eraan kan geven waardoor je toch nog meer kan genieten.

Wat mij betreft heeft B&F het weer geflikt om een goed product op de markt te brengen wat niemand had verwacht. "Perfection", die lijn kan wat mij betreft niet groot genoeg worden!!:eek:

micellarcaseinperfection.jpg

Micellar Casein Perfection bestaat voor 100% uit Micellar Casein van Fonterra. Betere kwaliteit is er niet. Het product is instant vandaar de goede oplosbaarheid. De smaak wordt bepaald door smaakaroma's, die zijn heel erg goed zoals je kunt proeven.

Ik respecteer iedereen zijn mening maar.. betere oplosbaarheid is alleen maar een enorm pluspunt en heeft niets met afgifte te maken.:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Thu 29 Sep 2011 om 08:28 ----------

Dus nog een keer, de goede oplosbaarheid en het niet klonteren van Micellar Casein Perfection heeft te maken met instantiseren en is dus alleen maar een groot voordeel. Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening maar om te zeggen dat een beter oplosbaar product minder werkt ... grotere onzin is er niet.

Dat is hetzelfde als met whey, niet instant klontert en instant lost beter op en klontert niet. Heel simpel eigenlijk.:cool: Snap ook niet dat zulke onzin als hierboven klakkeloos wordt overgenomen en dat we ons daar ook nog eens constant tegen moeten verdedigen!:rolleyes:

De goede oplosbaarheid is dus alleen maar beter en heeft werkelijk niks te maken met afgiftetijd van aminozuren.

Effe voor de duidelijkheid, ik zat dus zelf niet met die vraag, leek mij zelf ook dikke onzin. Geloof heilig in jullie huismerk :p ( heb alleen caffeine van ander merk omdat jullie die niet van huismerk hebben :') ) . Ik vatte alleen de vraag van vass89 samen.

• Like
Waarderingen: B&F
Effe voor de duidelijkheid, ik zat dus zelf niet met die vraag, leek mij zelf ook dikke onzin. Geloof heilig in jullie huismerk :p ( heb alleen caffeine van ander merk omdat jullie die niet van huismerk hebben :') ) . Ik vatte alleen de vraag van vass89 samen.

Weet ik. Ik moest alleen even alle punten samenvatten voor mijn beargumentering. :)

Een sample actie geeft ook de gelegenheid om een product eerst te testen voordat de klant een groot verpakking koopt. Ik durf dan ook met een gerust hart te zeggen dat Body En Fitshop met sample acties de nummer 1 voedingsupplementen webshop is van Nederland.

Naja, stiekem ook met de andere dingen.. :1e: :engel:

-Leon

Als ik eerlijk mag zijn (en vat het niet fout op, ik bestel namelijk alleen bij b&f) dan vind ik de smaak choco teleurstellend, ik vind de Micellar superior choco smaak beter smaken.

Als ik eerlijk mag zijn (en vat het niet fout op, ik bestel namelijk alleen bij b&f) dan vind ik de smaak choco teleurstellend, ik vind de Micellar superior choco smaak beter smaken.

Natuurlijk niet. Wij leren graag van de feedback van de klant. Dank je wel. Ik stuur je even een p.m. :)

-Leon

Ik was er al bang voor...
B&F heeft het voor elkaar gekregen om een uitmuntend product (Micellar Casein Superior) om zeep te helpen.
Kan maar weinig goeds zeggen over deze dunne drap. Qua werking mag dit de naam micellar niet eens dragen.
Echte, pure, micellar caseine laat zich slecht mengen. Da's juist een bijzondere eigenschap (als het spul tenminste puur is) en zorgt voor de langdurige afgifte van aminozuren.
Dit is net een iets dikkere wheyshake op basis van casseine om de zeurende consument tevreden te stellen over de oplosbaarheid. Echt een flink aantal stappen achteruit is dit. Ja, het smaakt nu ineens lekkerder (KH anyone?) en het lost beter op. Al die mensen die zeuren over oplosbaarheid: gebruik een mixer als je micellar caseine neemt zou ik zeggen. En bevalt het je niet, schakel dan over op kwark.
Maar nee, B&F laat zich leiden door klanten die smaak en gebruikersgemak boven de werking van een product stellen.
Jullie hadden in het verleden een grote klant aan mij voor de oude versie, maar ik switch over naar de concurrent (van de kledingmaat) waar ze gelukkig (nog) wel een product aanbieden wat zich in dit opzicht oprecht dienstbaar maakt ten opzichte van de sport en doelen die bij deze sport horen.

Zoals gezegd door b&f heeft de oplosbaarheid niets te maken met de afgifte tijd. De lange afgifte tijd komt omdat het in je maag een gel/klont vormt. Die klont wordt het pas als het in contact komt met je maagzuur.

Ik zou zeggen vraag gewoon de samples aan en doe een experiment ermee. Los het op in water zoals op de verpakking staat, en gooi er daarna een scheut azijn bij (wat ik zonde vind maarja) en kijk wat er mee gebeurt!

http://manna-in-the-wild.hubpages.c...w-to-make-your-own-strong-wood-glue-from-milk

Kijk hier heb ik wat aan, bedankt voor de goede reactie B&F shop en bedankt unstoppable voor het samenvatten van mn vraag :p

Ben inmiddels overtuigd, mede door de berekening van Daster, dat ik dit product wil gaan gebruiken. De smaak vond ik al erg goed :)

Bestelling komt binnenkort!

Kijk hier heb ik wat aan, bedankt voor de goede reactie B&F shop en bedankt unstoppable voor het samenvatten van mn vraag :p

Ben inmiddels overtuigd, mede door de berekening van Daster, dat ik dit product wil gaan gebruiken. De smaak vond ik al erg goed :)

Bestelling komt binnenkort!

Graag gedaan. Wij vinden het belangrijk dat de klanten de juiste informatie zo snel en duidelijk mogelijk krijgen. :)

-Leon

miviut zei:
Ik was er al bang voor...
B&F heeft het voor elkaar gekregen om een uitmuntend product (Micellar Casein Superior) om zeep te helpen.
Kan maar weinig goeds zeggen over deze dunne drap. Qua werking mag dit de naam micellar niet eens dragen.
Echte, pure, micellar caseine laat zich slecht mengen. Da's juist een bijzondere eigenschap (als het spul tenminste puur is) en zorgt voor de langdurige afgifte van aminozuren.
Dit is net een iets dikkere wheyshake op basis van casseine om de zeurende consument tevreden te stellen over de oplosbaarheid. Echt een flink aantal stappen achteruit is dit. Ja, het smaakt nu ineens lekkerder (KH anyone?) en het lost beter op. Al die mensen die zeuren over oplosbaarheid: gebruik een mixer als je micellar caseine neemt zou ik zeggen. En bevalt het je niet, schakel dan over op kwark.
Maar nee, B&F laat zich leiden door klanten die smaak en gebruikersgemak boven de werking van een product stellen.
Jullie hadden in het verleden een grote klant aan mij voor de oude versie, maar ik switch over naar de concurrent (van de kledingmaat) waar ze gelukkig (nog) wel een product aanbieden wat zich in dit opzicht oprecht dienstbaar maakt ten opzichte van de sport en doelen die bij deze sport horen.
is dit serieus zo? heb het zelf nog nooit gebruikt, dus ben benieuwd wat B&F shop hierover te zeggen heeft..

Ik geef je wel antwoord als je daarin geinteresseerd bent....

Oplosbaarheid van Micellar Casein is over het algemeen moeilijk en traag (1). Alhowel zijn er verschillende manieren die de oplosbaarheid zeer makkelijker kunnen maken (bijvoorbeeld het toevoegen van citrate en of phosphate) (1). Deze technieken brengen extra kosten met zich mee.

In water, wordt colloidal calcium phosphate (CCP) gevormd die een soort cement over de Micellar Casein bolletjes gaat, waardoor er een soort lijntjes achtige bolletjes ontstaan die makkelijk in water oplossen en niet kunnen aggregeren/samen klonteren (2).
Hierdoor ontstaat een creamy achtige mengsel die makkelijk op te drinken is.

Deze CCP lost op wanneer de pH lager wordt dan zijn isoelectric punt van 4,6. Alle phosphates lossen dan op en de Micellar Casein gaat dan klonteren naar een dikke gel achtige suspensie en dat gebeurt in je maag waar de pH rond de 2 is.

In andere woorden, oplosbaarheid in water/melk heeft niks te maken met de wel/geen Micellar Casein.

Een makkelijk oplosbare Micellar Casein in water/melk wil zeggen dat er meer aandacht en moeite aan is besteed om de oplosbaarheid verder te verbeteren.

In je maag, wordt deze oplosbaarheid teniet gedaan waardoor een gelvormige suspensie ontstaat (precies zoals een moeilijk drinkbare Micellar Casein), die uiteindelijk een geleidelijk afgifte geeft van de eiwitten. (3)

Water transfer during rehydration of micellar casein powders, schuk et al 2007
http://www.foodsci.uoguelph.ca/dairyedu/chem.html#protein3, gezien op 29 september 2011.
Slow and fast dietary proteins differently modulate postprandial protein accretion, Boirie et al. 1997

Oplosbaarheid van Micellar Casein is over het algemeen moeilijk en traag (1). Alhowel zijn er verschillende manieren die de oplosbaarheid zeer makkelijker kunnen maken (bijvoorbeeld het toevoegen van citrate en of phosphate) (1). Deze technieken brengen extra kosten met zich mee.

In water, wordt colloidal calcium phosphate (CCP) gevormd die een soort cement over de Micellar Casein bolletjes gaat, waardoor er een soort lijntjes achtige bolletjes ontstaan die makkelijk in water oplossen en niet kunnen aggregeren/samen klonteren (2).

Deze CCP lost op wanneer de pH lager wordt dan zijn isoelectric punt van 4,6. Alle phosphates lossen dan op en de Micellar Casein gaat dan klonteren naar een dikke gel achtige suspensie en dat gebeurt in je maag waar de pH rond de 2 is.

In andere woorden, oplosbaarheid in water/melk heeft niks te maken met de wel/geen Micellar Casein.

Een makkelijk oplosbare Micellar Casein in water/melk wil zeggen dat er meer aandacht en moeite aan is besteed om de oplosbaarheid verder te verbeteren.

In je maag, wordt deze oplosbaarheid teniet gedaan waardoor een gelvormige suspensie ontstaat (precies zoals een moeilijk drinkbare Micellar Casein), die uiteindelijk een geleidelijk afgifte geeft van de eiwitten. (3)

http://www.foodsci.uoguelph.ca/dairyedu/chem.html#protein3, gezien op 29 september 2011.
Slow and fast dietary proteins differently modulate postprandial protein accretion, Boirie et al. 1997

Karma voor jou, hopen dat al dat gezeur over een "verslechterd" product nu ophoud.

Een goede bijdrage van FyreFox. :)

-Leon

Zeker mee eens! Ook niks anders gewend van jullie. BF huismerk is altijd waar voor je geld

Heb mijn sample gisteravond genomen. Een uur voor mijn kwarktoetje.
Ik had BerryBlast. Met water gemengd.
Geen klontjes en een echte (milk)shake dikte. Vond het erg lekker. Heb nog een chocoladesmaak liggen.
Die gaat er vanavond aan in de vorm van een toetje.

Wordt vervolgt dus.

Heb mijn sample gisteravond genomen. Een uur voor mijn kwarktoetje.
Ik had BerryBlast. Met water gemengd.
Geen klontjes en een echte (milk)shake dikte. Vond het erg lekker. Heb nog een chocoladesmaak liggen.
Die gaat er vanavond aan in de vorm van een toetje.

Wordt vervolgt dus.

Dank je wel voor je review. Ben benieuwd wat je van de chocolade vindt. :)

-Leon

heb deze ook mee besteld met mijn bestelling #273330 !

ben benieuwd naar de resultaten.

Betekent dit dat ik geen casëine fluff meer ga kunnen maken met de vernieuwde versie? Aangezien deze nu instant is ... :eek:

Terug
Naar boven