MuscleMeat

Mijn cut-schema, 18jaar

Style

Novice
Waardering
0
Mijn trainingschema

Beste DBB leden,

Ik ben in de afgelopen 2 jaar toch al een heel hoop kilo's kwijt gespeeld. Ik kom van 98kg naar nu 83kg.
Mijn doel is om deze vakantie nog een aantal kilo's te kunnen droppen om droger te komen en nadien zou ik gaan clean bulken.

Stats:
18 jaar
192 cm
83kg

Doel: cutten tot +-78 kilo

Ik heb vooral nog vet rond buik, benen en borst.

krachtstats zijn niet om over naar huis te schrijven:
BP: 6x 70kilo
MP: 6x 57,5 kilo (smith machine heeft een weerstand van 17,5 kilo naar het schijnt? + 2x 20 kilo)
SQ: ga nu beginnen met squaten, ik heb het 4-5x geprobeerd op een smith machine. Mijn max was 70kilo. Maar zoals jullie het zouden zeggen was het maar een halve sqaut.
DL: voorlopig nog geen deadlift

Trainingschema:

Ma:
Benen
Buik
Cardio

Di:
Borst
Bicep

Wo:
cardio

Do:
Rug
Tricep

Vri:
Schouder
Bicep of Tricep

(exacte oefeningen volgen nog)
Tussen de spiergroepen in doe ik altijd nog buikspieroefeningen.

Voedingschema

Ontbijt:
5 sneden bruin brood met mager beleg (kippewit, kalkoen, ...)
banaan

Tussendoor:
Eiwit shake

Middag:
5 sneden bruin brood met mager beleg
Rauwkost (tomaat, sla, ...)
olie of vinaigrette (1 eetlepel)

Tussendoor:
Magere platte kaas/kwark 400gr
Fruit 1stuk
Noten 50gr

Avondmaal:
Rijst of aardappelen
groenten
vlees (varkenshaasje, varkensvlees, kip,...) of vis

Na training:
Eiwit shake

Laatavond:
Magere platte kaas/kwark 400gr

Laatst bewerkt:
Kun je niet los squatten en military press? Veel beter... En deadlift kun je nooit te vroeg mee beginnen :) Beter nu gelijk oppakken, of je zit met een krachtachterstand als je daar over een paar maand pas mee gaat beginnen. Wel zonde dat je in twee jaar trainingstijd nog niet eens hebt leren squatten en deadliften...

En een voedingsschema beoordelen vind ik altijd lastig als er geen verhoudingen en caloriewaardes bijstaan het ziet er opzich wel redelijk uit als ik het zo zie.

Cutten zou ik niet doen , als je bedoeling toch is om daarna direct te bulken. Clean bulk dan nu. Je oefening schema is imo ook niet 'goed' , bv don neem je rug en op vrijdag neem je bicep ( die je de dag ervoor al voor een groot deel meeneemt met je rug oefeningen ).

ik weet niet wat de kcal van de magere kaas is, maar ik zou als maaltijd voor het slapen kwark nemen(magere kwark) voor de langzame eiwitten(en is goed voor de spieropbouw)

wat is je vetpercentage eigenlijk als ik mag vragen.

• Topic Starter Topic Starter
@Daster: bij ons in de gym is er geen mogelijkheid om dit los te doen.

@insanityy: ik zou toch nog graag wat overtollig vet kwijt willen voor ik ga clean bulken... Ik zal anders op die plaatsen teveel vet bij krijgen. De vrijdag doe ik idd nog eens bicep, maar dit zijn max 2 oefeningen. Indien ik te stijf ben van de dag ervoor doe ik soms tricep ipc bicep.

@KEUN: magere platte kaas = kwark zoals Youryiie zegt. :)

@Barbellman: ik heb mijn vetpercentage eens elektrisch laten meten en dit kwam uit op 8%, wat volgens mij zeker NIET klopt! Als ik mij zo zie schat ik toch 15-16%.

ik vind dat je voedingsschema tog wat hapert.

ik zou vrijdag ook je biceps nooit 2 keer trainen;)

KEUN: magere platte kaas = kwark zoals Youryiie zegt. :)
Aah ok, weet ik dat ook weer, zou mooi zijn als er immers een kaas was die het zelfde effect had als kwark.
Plakje kaas voor het slapen en je zou dan het zelfde binnen als kaas:P

Laatst bewerkt:
Als je niet kunt squatten en deadliften móet je naar een andere gym, als je je ten minste een beetje serieus met krachtsport wil gaan bezighouden...

Kun je niet los squatten en military press? Veel beter... En deadlift kun je nooit te vroeg mee beginnen :) Beter nu gelijk oppakken, of je zit met een krachtachterstand als je daar over een paar maand pas mee gaat beginnen. Wel zonde dat je in twee jaar trainingstijd nog niet eens hebt leren squatten en deadliften...

Vind jij dat een beginner gelijk met de drie 'grote' oefeningen moet starten:
- Squats
- Bench press
- Deadlift

Ikzelf heb nu wel de eerste twee in mijn schema (pas begonnen, maar ook niet deadlift.

:cool:Ja, zolang die beginner maar een goede leraar heeft gehad!

Vind jij dat een beginner gelijk met de drie 'grote' oefeningen moet starten:
- Squats
- Bench press
- Deadlift

Ikzelf heb nu wel de eerste twee in mijn schema (pas begonnen, maar ook niet deadlift.
Absoluut. Zo snel mogelijk leren!!!

Gewoon laag in gewicht beginnen en elke training weer 2,5-5kg erbij. Langzaam opwerken naar je max en zo de tijd krijgen de oefeningen goed te leren. Staan genoeg uitgebreide beschrijvingen op internet. Eventueel filmpjes maken om je techniek te laten beoordelen.

Absoluut. Zo snel mogelijk leren!!!

Gewoon laag in gewicht beginnen en elke training weer 2,5-5kg erbij. Langzaam opwerken naar je max en zo de tijd krijgen de oefeningen goed te leren. Staan genoeg uitgebreide beschrijvingen op internet. Eventueel filmpjes maken om je techniek te laten beoordelen.

Vandaag voor het eerst Deadift gedaan! Ik was verbaasd overde intensiteit van de oefening: ben blij dat ik hem geleerd heb. Uitleg gevraagd aan sportschoolhouder en aantal keer gedaan in zijn bijzijn.:thumbup:

Terug
Naar boven