AndroidHealthClinic

Mijn eerste Rippetoe log

re4gge

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
12%
Ik zal me even voorstellen, ik ben Rutger en ben 18 jaar jong. Ik heb dit forum een tijdje geleden ontdekt en het heeft me veel geholpen sindsdien. Het is ook de rede dat ik deze log bij ga houden. Ik verwacht dat deze log me motivatie zal geven bij het trainen (alle beetjes helpen:D). Verder voetbal ik ook nog 3x per week en zit ik in me examen jaar van vwo-6. Mijn doel met Rippetoe is in massa en kracht aan te komen (ik volg Rippetoe nu btw 1.5 maand).

Al mijn trainingen doe ik thuis, en ik bezit alle materialen om het programma te volgen (Barbells, dumbbells, squat rack, etc). Ik train op Maandag/Woensdag/Vrijdag, en op Dinsdag/Donderdag/Zaterdag voetbal ik. Mijn voorlopige doel is om de 100kg grens te halen met de squat, en daarna verder op te bouwen. Volgende week zit ik waarschijnlijk aan mijn eigen lichaamsgewicht met squat. Ook zal ik binnekort een eetschema gaan volgen, maar die is nog under construction. Als ik nog wat ben vergeten, of als je nog iets wilt weten dan vraag je het maar. Oke genoeg gelul :D

Stats:

1.80m
73.5kg
bf 10%

Workout A:
3 x 5 Squat
3 x 5 Bench Press
1 x 5 Deadlift

Workout B:
3 x 5 Squat
3 x 5 Military Press
3 x 5 Bent Over Row

Maandag begin ik met workout B, en zal ik dus mijn eerste log posten.

• Topic Starter Topic Starter
Week 1, Maandag 31-03, training B

Zo hier komt mijn eerste logje op het forum dan. Alle gewichten zijn exclusief de bar van 8,5kg, dit zal bij elke post zijn (ik heb nog geen geile olympische bar jammergenoeg).

Squat
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg

Military Press
5 x 30kg
5 x 30kg
5 x 30kg -> Laatste set was zwaar, maar geen failure

Bent over Row
5 x 25kg
5 x 25kg
8 x 25kg -> Ik kon me ff niet inhouden, want hij voelde lekker

Verder geen bijzonderheden, alleen één vraagje: Bij de Bent over Row moet je toch je schouder bladen naar elkaar toe halen als je de bar omhoog trekt? Over en uit.

Netjes man, goed dat je rippetoe volgt en lekker veel (goed) eten eh ;) Succes :thumbs:

Bedankt :D Ja mijn voedingsschemais under construction (hoop hem volgende week klaar te hebben), maar aangezien ik in een toetsweek zit kan ik er nu ff niet aan werken, dus ik eet nu gewoon zo veel mogelijk (pindakaas, kipfilet, melk, ed).

Week 1, Dinsdag 01-04, training A

Vandaag maar ff een training ingelast, aangezien ik morgen een onverwachte voetbalwedstrijd heb. Ik heb er voor gekozen om vandaag geen Squats te doen, aangezien ik deze gister ook al heb gedaan, en morgen een voetbal wedstrijd heb.
Komt die:

Bench Press
5 x 40kg
5 x 40kg
5 x 40kg

Deadlift
5 x 60kg

Ik doe ook gewoon warm up sets, mocht je je dit afvragen. Over een paar weken gooi ik er ook wel wat assistence oefeningen bij, maar dat vindt ik op het moment nog niet nodig.

Succes kerel!

En het gewicht van de bar er gewoon bij optellen. Dat lift je toch ook gewoon.

succes
ik hou je log zker bij ik wil meschien ook rippetoe gaan doen dus ben beniewd naar je bevindingen ;)

Bedankt pats. Doen de meeste mensen in hun post ook het gewicht van de bar erbij optellen dan? Anders doe ik het ook wel, dan staan er grotere getallen :D

@Malden, bedankt en jij ook succes! Wat deed je eerst dan voor schema? Ik ben tot zover positief over rippetoe.

Tja lijkt me niet meer dan logisch toch, gewicht is gewicht of het nou de bar is of een schijf. Zelf volg ik ook weer rippetoe sinds maandag, echt wel een lekker schema.

Idd een lekker schema pats, je merkt echt de progressie en het is niet zo tijdrovend.

Week 2, Maandag 14-04, training A

Guess who's back. Ik heb een tijdje niet meer kunnen trainen ivm toetsweek en een 3-daagse keuring voor officiersopleiding bij de Marine vorige week (ben ik voor geslaagd btw :D). Dus vandaag weer lekker begonnen, voelde wel weer goed. Komt die:

Squat
5 x 63,5kg
5 x 63,5kg
5 x 63.5kg

Bench Press
5 x 43,5kg
5 x 43,5kg
5 x 43,5kg

Deadlift
5 x 63,5kg

Ging allemaal vlot, en ik gooi er over een weekje of 2 wel wat assistence oefeningen bij. En hier staat mijn voedingsschema: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/mijn-voedingschema-mening-svp-159061/

Week 2, Woensdag 16-04, training B

Squat
5 x 68,5kg
5 x 68,5kg
5 x 68,5kg

Military Press
5 x 33,5kg
5 x 33,5kg
5 x 33,5kg

Bent over Row
5 x 33,5kg
5 x 33,5kg
5 x 33,5kg

Lekker bezig.. geen powercleans ?

Nee powercleans heb ik eruit gelaten omdat ik Bent over Rows zelf fijner vindt, is dit erg dan?

Week 2, Vrijdag 18-04, training A

Squat
5 x 70,5kg
5 x 70,5kg
5 x 70,5kg => Nog 3kg en dan zit ik op mijn lichaamsgewicht :D

Bench Press
5 x 45,5kg
5 x 45,5kg
5 x 45,5kg

Deadlift
5 x 70,5kg

Bicep Barbell Curl
5 x 28,5kg
6 x 24,5kg
5 x 24,5kg

Biceps doe ik meestal mee op vrijdag dus, omdat ik die ook mee wil pakken.

Week 3, maandag 21-04, training B

Squat
5 x 73,5kg
5 x 73,5kg
5 x 73,5kg => Lichaamsgewicht:D

Military Press
5 x 35,5kg
5 x 35,5kg
5 x 35,5kg

Bent over Row
5 x 38,5kg
5 x 38,5kg
5 x 38,5kg

Nu al zin in woensdag, want dan haal ik ook met deadlift me lichaamsgewicht.

Heey man,

Je traint zeker netjes, misschien een domme vraag maar wat houd een Rippetoe schema in. Ik bedoel wat verschild het met een split of een progressie schema ? Kon het nergens vinden dus vraag het hier even.

powerbob

Bedankt bob, en het is zeker geen domme vraag. Ik weet er eerlijk gezegd ook niet zo snel een antwoord op. Ik heb zelf rippetoe gekozen om kracht en massa te winnen, en omdat ik er veel positieve reacties over had gelezen. Ook is het niet een tijdrovend schema, wat lekker is als je niet veel tijd hebt.

Terug
Naar boven