Fitness Seller

Mijn eetschema, opmerkingen/kritiek graag!

Raj

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hallo BB’rs ik wil graag aankomen alleen volgens mij is mijn eetschema nóg lang niet optimaal. Ik dacht altijd dat ik veel at, omdat ik een brood per dag eet, maar nu ik het heb opgeschreven valt het mij op dat er toch nog wel gaten zijn.
Ik studeer daardoor is het moeilijk voor mij om bijvoorbeeld havermout te maken, overdag (daarom kies ik voor zoveel brood) dit vind ik ook niet perfect maar bakjes kwark blijven denk ik niet goed in mijn tas. Graag zou ik advies willen hebben van jullie wat er allemaal fout is aan mijn schema. Kritiek graag! Ik ben zeer gemotiveerd.

Ik ben 1,93m kort en nu 81,5kg (2 maanden geleden was ik 78 kg). Ik ben nu een tijdje gestopt met creatine en toen woog ik ruim 84kg (in de ochtend gewogen).

Ik moet er wel even bijzeggen dat ik een vegetariër ben (geen vlees/vis wel ei enz). Ik heb lange tijd mijn zink-levels niet in de gaten gehouden waardoor ik denk dat ik hier een tekort aan heb gekregen. Ik ben nu 3 weken begonnen met een zinksupplement, en ik heb het gevoel dat mijn testosteron hoger is (meer haargroei enz). Dit komt ook door het squaten waar ik nu 1,5 maand mee begonnen ben (eerst vooral moeite met mijn rug, die moest nog versterken, nu begin ik de laatste tijd meer om zoveel mogelijk kracht te zetten). Ik squat nu 80kg van 5 sets. Benchpress 55kg. Ik merk wel dat ik veel spierpijn blijf houden, ook nu ik een shake na mijn training drink, dit is vervelend voor mijn training op woensdag en vrijdag.

In de eiwitshake die ik drink zit van alles, dextrose aminozuren enz. Ik denk dat ik die eiwitshake op het laatste moet vervangen voor een bak kwark. Omdat dat langzame eiwitten zijn en misschien beter opnemen + dat de dextrose in mijn shake alleen maar mijn stofwisseling nog sneller maakt?
Nu ik dit schema heb gemaakt, valt me op; dat ik te weinig eiwitten eet? (alleen uit de shakes) en dat ik geen melk drink…

Niet trainingsdagen di do za zo

6.30
1 eiwitshake(2 scheppen) + omega 3-6 en levertraan

8.00
8 boterhammen met pindakaas (bruin brood)
Halve liter water

12.30
4 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met kaas
Liter water

14.00
6 boterhammen met kaas

15.15
4 boterhammen met kaas
Liter water

16.30
Liter water

17.30
Avondeten; in de week 3x nasi, 1x bami, rest van de dagen groentes waaronder broccoli met aardappelen (vaak met een ei). Ik gebruik veel olie voor deze gerechten, 2x in de week olijfolie. En deze porties zijn zeer groot, geloof me:p

Omega 3-6, Multivitamine

21.00
Eiwitshake(2scheppen) + 2 boterhammen met kaas

22.00
Zinksupplement

Trainingsdagen ma wo vr

6.30
1 eiwitshake(2 scheppen) + omega 3-6 en levertraan

8.00
8 boterhammen met pindakaas (bruin brood)
Halve liter water

8.30
1,5 uur trainen, squat, benchpress vooral. En voor de rest nog wat borstspieroefeningen. Geen bicepsoefeningen want dan heb ik het gevoel dat mijn biceps té droog worden. (en minder vol) drink 1,5 liter water

10.30
Eiwitshake

12.30
4 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met kaas
Liter water

14.00
6 boterhammen met kaas

15.15
4 boterhammen met kaas
Liter water

16.30
Liter water

17.30
Avondeten + omega 3-6, multivitamine

21.00
Eiwitshake(2scheppen) + 2 boterhammen met kaas

22.00
Zinksupplement

TOEGEVOEGD!:
Ik vraag me onder andere ook af of ik niet te weinig eiwitten eet. Ik denk dat ik misschien een bepaalde ondergrens moet overschreiden om echt aan te komen? Met andere woorden volgens mij is het zo dat als je 120gr eiwit eet, maar je hebt bijv. 160gr nodig dat er dan niets gebeurd. Dus die extra scheppen weight gainer zouden een verschil kunnen maken?

+ Ik eet geen geraffineerde suikers, alleen NA de training en in mijn weight gainer zit dextrose. Is dit goed om te blijven doen, met betrekking tot het doel om meer massa aan te zetten?
Reden dat ik geen suikers eet is dat mijn stofwisseling vrij snel is en ik heb gehoord/gelezen dat je stofwisseling door suikers juist sneller gaat..

EDIT DEEL 2 (wat ik tot nu toe heb veranderd/ga veranderen)
- Weight gainer shakes nu voortaan 3 scheppen; ipv 2
- Halfvolle melk gaan drinken, 3 glazen; ipv geen melk
- 2 zakjes pinda's per week voor tussen door; ipv geen noten eten
- 1 bak van 500gr magere kwark eten 's avonds; ipv een weight gainer shake
- Meer verspreid eten 's ochtends (boterhammen); ipv 6 in 1x nu soms 4 dan nog ff 2 enz

(morgen ga ik boodschappen halen 7-5-08 en ga ik dus hier mee beginnen:))

Ik gebruik btw deze weight gainer: [Link niet meer beschikbaar]

::::::Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Je ontbijt is geen ontbijt he:)

Als laatste maaltijd magere kwark nemen..dit zijn langzame eiwitten en zorgen ervoor dat je de hele nacht genoeg toevoer naar je spieren blijft krijgen.

Kaas vervangen door kipfilet of rosbief..ze zijn eiwitrijker! Kaas is veels te vet.

S'ochtends zou ik persoonlijk voor Brinta gaan:D

• Topic Starter Topic Starter
@ fitnesspaul; Om 6.30 rij ik naar mijn school, om 8 uur kom ik aan dan begint mijn ontbijt, of is dat niet goed? Moet het eerder?

@Jordi85; Ja mijn trainingsmaten eten zich kapot aan kip en kalkoen, alleen ik ben bijna heel mijn leven opgegroeid als een vegetariër... Vet maakt mij niet uit ik wil dikker worden! Massa!
Komende week ga ik bakken kwark halen bij de aldi, die shake is vanavond de laatste keer!

tnx voor de comments

doe dan pindakaas op je brood in plaats van kaas..zitten veel meer eiwitten in:)

of een paar kroketten of frikandellen als het je niet uit maakt of je vet wordt:P;)

Jezus lezen jullie wel? Hij heeeft nog maar 10x gezegd dat ie vegetarier is, niet meteen op die reply knop rammen aub.

oke ik ga meer pindakaas eten, savonds voortaan kwark ipv shake,

en als ik meer melk wil gaan drinken is volle dan beter dan halfvolle melk?

hij kan wel vegetarier zijn, maar er bestaan ook vegetarische frikandellen en aardappelkroketten en groentekroketten?

Als je meer melk wil drinken en het maakt je niet uit om vetter te worden dan moet je maar volle melk gaan drinken.
Ik heb zelf dat ik vrij snel aankom van halfvolle melk..dus volle melk zal het wel goed gaan doen bij je.
Zelf hou ik het nu bij magere melk.

Veel te veel brood. Neem eens een andere bron van koolhydraten.. havermout bij de eerste maaltijd van 6:30 (ik neem aan dat je dan nog thuis bent).
Verder zit er tussen 8:00 en 12:30 veel te veel tijd zonder eten.

Laatst bewerkt:
Aangezien je vegetariër bent: bonen en graanproducten zijn ook zeer goede eiwitbronnen. Tevens zijn dit ook langzame eiwitten en zijn ze de grondstof voor de opbouw van spiermassa.

eitjes
bonen icm rijst
brood icm pindakaas
nog meer eitjes

Ik zie te veel brood en te veel kaas. Waar is de rijst (zilvervlies en/of basmati)? En neem eieren! Kwark gewoon zo meenemen, je eet het toch dezelfde dag op. Eventueel een hoogwaardige weight gainer om je calorieen op te krikken. Goed van je dat je een zinksupplement bent gaan nemen. Ik eet ook geen vlees maar wel vis en zuivel (wat mij een "pescotariër maakt). Een goede multivitamine is ook geen overbodige luxe (geldt eigenlijk voor iedere sporter). Oh ja, laat je niet ontmoedigen door mensen die beweren dat je er niet komt zonder vlees. Eiwit is eiwit en met een doordacht voedingsplan komen ook wij aan onze spiermassa.

Aangezien je vegetariër bent: bonen en graanproducten zijn ook zeer goede eiwitbronnen. Tevens zijn dit ook langzame eiwitten en zijn ze de grondstof voor de opbouw van spiermassa.

Eiwit uit graanprodukten heeft een onvolledig aminozuurprofiel en dient derhalve niet als volwaardig eiwit te worden beschouwd.

pff. je eet nogal wat weg hé, zware baan zeker? dikke 6000 kcal ofzo

trouwens. 3,5 kg in 2 maand is niet niks.

Als je meer melk wil drinken en het maakt je niet uit om vetter te worden dan moet je maar volle melk gaan drinken.
Ik heb zelf dat ik vrij snel aankom van halfvolle melk..dus volle melk zal het wel goed gaan doen bij je.
Zelf hou ik het nu bij magere melk.

Je komt vrij snel aan van halfvolle melk? Klinkt intressant, hoeveel melk drink je dan, en op een specifiek tijdstip?

Veel te veel brood. Neem eens een andere bron van koolhydraten.. havermout bij de eerste maaltijd van 6:30 (ik neem aan dat je dan nog thuis bent).
Verder zit er tussen 8:00 en 12:30 veel te veel tijd zonder eten.

Ja dat is inderdaad een lange tijd, ik ga 's ochtends die periode iets meer spreiden, ik vind dat ik 's avonds nog te weinig eet dus daar moet ik iets op verzinnen..

Oke, op woensdag ga ik voortaan bonen eten, nog ff een recept zoeken:)

eitjes
bonen icm rijst
brood icm pindakaas
nog meer eitjes

Ik eet bij elke avondmaaltijd 1 ei, dat is waarschijnlijk te weinig(?) Ik heb welleens gehoord dat in een ei relatief gezien niet zoveel eiwitten zitten en veel cholesterol, ik pak dan liever een bak kwark.. als ik er naast zit moet je het zeggen.

Die combinatie's zijn ervoor om een volwaardig eiwit te maken toch? Rijst en bonen eet ik nooit samen!

Ik zie te veel brood en te veel kaas. Waar is de rijst (zilvervlies en/of basmati)? En neem eieren! Kwark gewoon zo meenemen, je eet het toch dezelfde dag op. Eventueel een hoogwaardige weight gainer om je calorieen op te krikken. Goed van je dat je een zinksupplement bent gaan nemen. Ik eet ook geen vlees maar wel vis en zuivel (wat mij een "pescotariër maakt). Een goede multivitamine is ook geen overbodige luxe (geldt eigenlijk voor iedere sporter). Oh ja, laat je niet ontmoedigen door mensen die beweren dat je er niet komt zonder vlees. Eiwit is eiwit en met een doordacht voedingsplan komen ook wij aan onze spiermassa.

Eiwit uit graanprodukten heeft een onvolledig aminozuurprofiel en dient derhalve niet als volwaardig eiwit te worden beschouwd.

Ik eet 3x per week gigantische hoeveelheid nasi! Cheq mijn avatar:p Wat is dan zo veel beter aan een ei dan aan een bak kwark? Andere aminozuren?
Ik neem 1 multivitamine per dag, geen hoge dosering. Die weight gainer ziet er veelbelovend uit, ik heb al een vrij aardige weight gainer (dacht ik, ik zal hem ff opzoeken zometeen). Maar zit er in die weight gainer die jij stuurde niet teveel suikers? (gaat mijn stofwisseling dan niet nóg sneller? Ik eet namelijk GEEN geraffineerde suikers, alleen na de training en in mijn shakes)

pff. je eet nogal wat weg hé, zware baan zeker? dikke 6000 kcal ofzo

trouwens. 3,5 kg in 2 maand is niet niks.

Zware baan? Ja cker, elke dag de collegebanken op!:D
Serieus 6000kcal? Lijkt me wel erg veel..
Mijn vet gaat vooral op mijn buik zitten. Mijn benen groeien aardig nu ik squat:) Dus die gegainde kilo's zijn vooral zichtbaar op buik en benen..

TNX VOOR DE COMMENTS!

Laatst bewerkt:
Ik zou nog ff melden welke weight gainer ik had, bij deze:)

[Link niet meer beschikbaar]

[fotol]http://shop.ultimatenutrition.com/shop/images/MJ4.75.jpg[/fotol]

Raj, misschien is het handig als je eerst wat foto's van je huidige fysiek dropt. Aan de hand hiervan kunnen beter advies geven, ook mbt je oefeningen.

In een ei zit ongeveer 6 gram eiwitten, deze zitten vrijwel allemaal in het eiwit en de vetten in het eigeel. Haal je eigeel eruit en eet gewoon meer eieren :)

je weegt meer dan 20 kg meer dan mij en ik bench press evenveel... ???

Terug
Naar boven