Fitness Seller

Mijn eetschema, opmerkingen/kritiek graag!

• Topic Starter Topic Starter
je weegt meer dan 20 kg meer dan mij en ik bench press evenveel... ???

:o Ik voer mijn benchpress tot aan de borst uit 8x, 55kg haal ik zelfs niet eens 5 sets...
Ik ben nog maar 2 maanden serieus begonnen hè, daarvoor deed ik zowat nooit benchen.
Alleen apparaten:o:p

Hoe lang train jij al dan?

Laatst bewerkt:

Ten eerste: het is 'beter dan IK, ipv dan mij'.
Ten tweede: Wat wil je nou dat wij gaan zeggen? 'Wooh nieuwe Arnold ofzo'? Waarschijnlijk cheat je gruwelijk als ik zo je pics bekijk. Succes met het geile op nieuwe opmerkingen!

Nog even over je eten,

Ik zou veel vis gaan eten als je geen vlees eet.
In 100 gram tonijn uit blik zit 30 gram eiwitten van hoge kwaliteit en amper vet en callorien.

Met olijfolie in blik is het beste en is best goed te eten op brood met een beetje majo of ketshup.

Succes!

Nog even over je eten,

Ik zou veel vis gaan eten als je geen vlees eet.
In 100 gram tonijn uit blik zit 30 gram eiwitten van hoge kwaliteit en amper vet en callorien.

Met olijfolie in blik is het beste en is best goed te eten op brood met een beetje majo of ketshup.

Succes!

Tnx! Maar ik eet ook geen vis;) maar neem nu wel al een tijdje veel visolie (nu voortaan in capsules 3 per dag). Ik ben er wel over aan het nadenken om misschien wat olijfolie gewoon te gaan drinken, een beetje dan, not like this --> :zuip:

ja en.... niet iedereen is meteen zo sterk aangelegt ik ben ook met 35Kg moeten beginnen maar goed.... ik wil jou eigenlijk wel s 55Kg zien drukken.

OT: stel een mooi schema op met 2-3 warme maaltijden. dus de dag er voor klaar maken en dan koud op eten. veel bonen en pasta's niet alleen nasi!! maar pasta met ook echte groente er in ed. (in nasi vind je soms een beetje groente :D)

@flix; De dag ervoor klaarmaken en dan opeten kost me wel veel tijd (of ben ik nu niet fanatiek genoeg:o?) Bonen at ik nog niet ga ik morgen eten! Nog een voorkeur bonen? Bruine bonen tuinbonen etc? In mijn nasi door de weeks zit een voorgesneden roerbakgroente van 500gr waarvan ong. 300gr voor mij is.:D Dusja niet zoveel groente, in het weekend maak ik mijn nasi helemaal vers, met veel groente..

Zo lijkt me best lastig zonder vlees en vis!
Respect!

Ik zou wel goed opletten op de kwaliteit eiwitten die binnen krijgt.
Zuivel eiwitten uit kwark en melk zijn moeilijk afbreekbaar en zorgen op lange termijn (bij veel mensen, incl. mij) voor vette huid en acne.

Hier op een rijtje:
(beste - minst goede) volgorde: weipoeder, vis, kip, eieren, yoghurt, mager rundvlees, smeerkaas, volkoren rijst, noten, soja, blokkaas, varkensvlees.

Omdat jij geen vlees en vis eet zou je veel van silver rijst(geen witte) noten en soja moeten hebben, en uiteraard veel whey shakes (3 per dag versprijd).

Niet teveel suiker , alleen een kwartier voor het trainen en direct na je trainen voordat je Koolhydraten en eiwitten in neemt.

Succes!

Respect!

Zuivel eiwitten uit kwark en melk zijn moeilijk afbreekbaar en zorgen op lange termijn (bij veel mensen, incl. mij) voor vette huid en acne.

Hier op een rijtje:
(beste - minst goede) volgorde: weipoeder, vis, kip, eieren, yoghurt, mager rundvlees, smeerkaas, volkoren rijst, noten, soja, blokkaas, varkensvlees.

Omdat jij geen vlees en vis eet zou je veel van silver rijst(geen witte) noten en soja moeten hebben, en uiteraard veel whey shakes (3 per dag versprijd).

Niet teveel suiker , alleen een kwartier voor het trainen en direct na je trainen voordat je Koolhydraten en eiwitten in neemt.

Succes!

Mijn nasi eet ik altijd met zilvervliesrijst, noten ga ik ook weer meer eten, om te beginnen met pinda's, of zijn die te vet?
Ik neem nu voortaan 2 shakes op niet trainingsdagen (3 scheppen), op trainingsdagen 3 shakes(ook 3 scheppen).
tnx voor de reactie!

Ik zal mijn beginpost even editen wat ik nu veranderd heb in mijn voeding, dmv de hulp hier!

Mijn nasi eet ik altijd met zilvervliesrijst, noten ga ik ook weer meer eten, om te beginnen met pinda's, of zijn die te vet?
Ik neem nu voortaan 2 shakes op niet trainingsdagen (3 scheppen), op trainingsdagen 3 shakes(ook 3 scheppen).
tnx voor de reactie!

Ik zal mijn beginpost even editen wat ik nu veranderd heb in mijn voeding, dmv de hulp hier!

Nee Pinda's zijn niet goed(veelste vet).
De volgende zijn goed:

Noten en zaden (mits ongebrand!):
zonnebloem pitten, pompoen pitten, amandelen, sesam, hazelnoten, walnoten

grtz

en als je nu niet van havermout rijst en zo houdt dan is brood toch wel een goede vervanger of zie ik dat verkeerd

Nee Pinda's zijn niet goed(veelste vet).
De volgende zijn goed:

Noten en zaden (mits ongebrand!):
zonnebloem pitten, pompoen pitten, amandelen, sesam, hazelnoten, walnoten

grtz

Oke zonnebloem pitten, dat ga ik proberen! De rest komt me ook bekend voor mij die zijn meestal relatief best duur. Pinda's zijn wel vet, maar ik wil eigenlijk nog wel wat stijgen in BF eigenlijk.. Ben vorig jaar gemeten op 7,1%. Daar moet ik even bij zeggen dat het nu dmv al het eten en actief sporten wel is gestegen:)

bedankt voor de reactie!

Respect!

Hier op een rijtje:

Succes!

Zijn wei-eiwitten beter dan vis+kip???
Yoghurt beter dan mager rundvlees???

Ik dacht altijd dat dierlijke-eiwitten altijd beter waren dan plantaardige-eiwitten...

Als laatste maaltijd magere kwark nemen..dit zijn langzame eiwitten en zorgen ervoor dat je de hele nacht genoeg toevoer naar je spieren blijft krijgen.

Kaas vervangen door kipfilet of rosbief..ze zijn eiwitrijker! Kaas is veels te vet.

S'ochtends zou ik persoonlijk voor Brinta gaan:D

Als je het dan toch goed wilt doen, neem dan havermout! (meer langzame carbs, minder snelle suikers)

en als je nu niet van havermout rijst en zo houdt dan is brood toch wel een goede vervanger of zie ik dat verkeerd

Oke, ik eet 1 brood per dag (24 stuks), rijst nu 2x per week (1 nasi-dag vervangen voor een bonendag), het probleem wat ik heb met havermout heb, is dat ik het niet goed kan inplannen, als ik op school zit. Ik heb bijv. ook voor moeten zorgen dat niemand dood gaat van mijn lekker geurende pindakaas boterhammen:D.. Misschien dat ik morgen ook nog wat havermout koop zodat ik het af en toe thuis kan eten als ik van school af kom:)

Ik dacht altijd dat dierlijke eiwitten altijd beter dan poeders en melk-eiwitten waren...

Whey is wel het beste maar dan ook echt puur whey concentraat (niet isolaat)
De meeste producten die als whey verkocht worden bestaan als nog voor 70% uit slechte kwaliteit melk en andere eiwitten. Dat verklaard ook het grote prijsverschil tussen verschillende whey producten. Het hoogste persentage echte whey concentraat dat er in whey producten zit ligt rond de 80%.

Hoop dat iedereen die dit leest hier wat van op steekt.

Grtz

Ik dacht altijd dat dierlijke-eiwitten altijd beter waren dan plantaardige-eiwitten...

Ik dacht dat dierlijke-eiwitten alleen maar beter/sneller opgenomen werden in je lichaam...

Als je het dan toch goed wilt doen, neem dan havermout! (meer langzame carbs, minder snelle suikers)

Oke, maar ik moet 's ochtends echt racen om alles te halen, geen tijd om dikke maaltijden te maken, water in mn shake-poeder erbij-schudden-klaar. Dat trek ik net, anders moet ik eerder opstaan en dan kan ik mijn babyslaapje niet voltooien:)

Musli is het beste, Ook veel havermout maar dan met veel gezonde noten(veel eiwitten) erdoor gemixt. Kost iets van 3 euro voor een KG.

Ik mix me whey poeder ook meteen mee in de yogurt

Alles in 1 ontbijt , ben in 8 min klaar met ontbijten

ff over de noten..ongezouten caswhenoten zijn ook goed en eiwitrijk! en lekker:)

Whey is wel het beste maar dan ook echt puur whey concentraat (niet isolaat)
De meeste producten die als whey verkocht worden bestaan als nog voor 70% uit slechte kwaliteit melk en andere eiwitten. Dat verklaard ook het grote prijsverschil tussen verschillende whey producten. Het hoogste persentage echte whey concentraat dat er in whey producten zit ligt rond de 80%.

Hoop dat iedereen die dit leest hier wat van op steekt.

Grtz

Dat klinkt behoorlijk pro! Ik gebruik een weight gainer, namelijk; [Link niet meer beschikbaar] Volgens jou zo ik dus nog een kwalitatief whey product moeten gaan kopen?

ff over de noten..ongezouten caswhenoten zijn ook goed en eiwitrijk! en lekker:)

Oke, mijn lijstje noten die simpel te kopen zijn bestaat nu uit; zonnebloempitten, pinda's en caswhenoten;)

TNX VOOR DE COMMENTS PEOPLE:)

Musli is het beste, Ook veel havermout maar dan met veel gezonde noten(veel eiwitten) erdoor gemixt. Kost iets van 3 euro voor een KG.

Ik mix me whey poeder ook meteen mee in de yogurt

Alles in 1 ontbijt , ben in 8 min klaar met ontbijten

ja daar zit ook lekker veel suiker bij.

zoals al eerder gezegt: noten eet je voor de vetten niet voor de eiwitten!

Terug
Naar boven