AndroidHealthClinic

Mijn eetschema, opmerkingen/kritiek graag!

Dat klinkt behoorlijk pro! Ik gebruik een weight gainer, namelijk; [Link niet meer beschikbaar] Volgens jou zo ik dus nog een kwalitatief whey product moeten gaan kopen?

TNX VOOR DE COMMENTS PEOPLE:)

Yep! goed bij de overige ingredienten kijken ;)

• Topic Starter Topic Starter
ja daar zit ook lekker veel suiker bij.

zoals al eerder gezegt: noten eet je voor de vetten niet voor de eiwitten!

Ja precies, dus daarom wil ik zoveel mogelijk mijn shakes 's ochtends drinken (en na mn training), want er zit suiker in wat mijn stofwisseling laat versnellen, lijkt me. En daarom moet ik deze momenten zo te timen dat de suikers het minst mijn stofwisseling beïnvloeden.

Noten voor de onverzadigde vetten, het eiwit gehaalte is dus relatief laag en moet je vooral uit andere bronnen halen.

Ik ga denk ik vanavond ook een paar eetlepels olijfolie eten/drinken..

ja daar zit ook lekker veel suiker bij.

zoals al eerder gezegt: noten eet je voor de vetten niet voor de eiwitten!

Muesli daar zit niet veel suiker in je verwart het met cruesli dat zit vol met suiker.

Hier de ingredienten: Haver-, tarwe-, gerstevlokken, fruit (rozijn, abrikoos, ananas, appel), noten (hazelnoten, amandelen, cashewnoten), pompoen- en zonnebloempitten, rietsuiker, plantaardige olie

in deze noten zitten amper vetten:

Noten en zaden (mits ongebrand!):
zonnebloem pitten, pompoen pitten, amandelen, sesam, hazelnoten, walnoten

Ja precies, dus daarom wil ik zoveel mogelijk mijn shakes 's ochtends drinken (en na mn training),
Ik ga denk ik vanavond ook een paar eetlepels olijfolie eten/drinken..

Meng die eetlepels door een shake of zo.
drink niet teveel shakes en zorg gewoon dat je genoeg eet dat is een heel stuk goedkoper dan die shakes!!!

Muesli daar zit niet veel suiker in je verwart het met cruesli dat zit vol met suiker.

Sorry :D

:o Ik voer mijn benchpress tot aan de borst uit 8x, 55kg haal ik zelfs niet eens 5 sets...
Ik ben nog maar 2 maanden serieus begonnen hè, daarvoor deed ik zowat nooit benchen.
Alleen apparaten:o:p

Hoe lang train jij al dan?

2 jaar aangekloot
1,5 maand serieus

Oke zonnebloem pitten, dat ga ik proberen! De rest komt me ook bekend voor mij die zijn meestal relatief best duur. Pinda's zijn wel vet, maar ik wil eigenlijk nog wel wat stijgen in BF eigenlijk.. Ben vorig jaar gemeten op 7,1%. Daar moet ik even bij zeggen dat het nu dmv al het eten en actief sporten wel is gestegen:)

bedankt voor de reactie!

chek de aldi. daar heb je 800 gram notenmix ongebrand voor 80 cent ofzo?

leuke spoiler!
jij kan helemaal geen karma geven :D:D

Ik dacht dat dierlijke-eiwitten alleen maar beter/sneller opgenomen werden in je lichaam...

Nee, het aminozuur-profiel van dierlijke-eiwitten is completer.
Een blikje tonijn word ook minder snel opgenomen, ideaal als laatste maaltijd!

Oke, maar ik moet 's ochtends echt racen om alles te halen, geen tijd om dikke maaltijden te maken, water in mn shake-poeder erbij-schudden-klaar. Dat trek ik net, anders moet ik eerder opstaan en dan kan ik mijn babyslaapje niet voltooien:)

Havermout + Melk in de magnetron is binnen 2 minuten bereid! (5min eerder ontwaken!)

Musli is het beste, Ook veel havermout maar dan met veel gezonde noten(veel eiwitten) erdoor gemixt. Kost iets van 3 euro voor een KG.

Ik mix me whey poeder ook meteen mee in de yogurt

Alles in 1 ontbijt , ben in 8 min klaar met ontbijten

Carbs zijn in de ochtend imo het belangerijkste, havermout heeft meer langzame carbs!
Eiwitten zijn minder belangerijk in de ochtend, zeker wanneer je voor het slapen gaan nog tonijn/kwark hebt geconsumeerd. (na 6 uur is er nog steeds afgifte eiwit!)
Hierbij het feit dat er in melk al voldoende eiwitten zitten voor de ochtend(+havermout 13gram eiwit per 100gram)..

Havermout + Melk in de magnetron is binnen 2 minuten bereid! (5min eerder ontwaken!)

Oke, ik heb nu zoveel mensen gehoord over mijn slechte ontbijt, ga ik hier toch wel wat aan veranderen. Ik ga voortaan havermout eten 's ochtends, tenminste ikga het proberen vol te houden (het is wel snel klaar maar ik moet het dan ook nog snel eten als een mathefaqr, het ligt aardig op de maag, dus kost tijd). Ik denk dat als ik havermout op heb dan wel minder honger heb, en dan mijn brood niet zo makkelijk meer opgegeten krijg. Ik denk ook dat mijn honger 's ochtends extra vergroot wordt doordat er dextrose zit in mijn weight gainer..

Carbs zijn in de ochtend imo het belangerijkste, havermout heeft meer langzame carbs!
Eiwitten zijn minder belangerijk in de ochtend, zeker wanneer je voor het slapen gaan nog tonijn/kwark hebt geconsumeerd. (na 6 uur is er nog steeds afgifte eiwit!)
Hierbij het feit dat er in melk al voldoende eiwitten zitten voor de ochtend(+havermout 13gram eiwit per 100gram)..

Ja klinkt logisch, dat ik dan niet een hoop eiwitten hoef te nemen 's ochtends. Langzame carbs lijkt me ook wel goed, maar waarom? Is daar een verklaring voor of iets???

tnx voor de comments!

Oke, ik heb nu zoveel mensen gehoord over mijn slechte ontbijt, ga ik hier toch wel wat aan veranderen. Ik ga voortaan havermout eten 's ochtends, tenminste ikga het proberen vol te houden (het is wel snel klaar maar ik moet het dan ook nog snel eten als een mathefaqr, het ligt aardig op de maag, dus kost tijd). Ik denk dat als ik havermout op heb dan wel minder honger heb, en dan mijn brood niet zo makkelijk meer opgegeten krijg. Ik denk ook dat mijn honger 's ochtends extra vergroot wordt doordat er dextrose zit in mijn weight gainer..

Ja klinkt logisch, dat ik dan niet een hoop eiwitten hoef te nemen 's ochtends. Langzame carbs lijkt me ook wel goed, maar waarom? Is daar een verklaring voor of iets???

tnx voor de comments!

Nou, snelle-suikers (fructose) laat de insuline spiegel als een idioot stijgen.
Dus bij iedere snelle-suiker-maaltijd, stijgt die spiegel, wat op den duur kan resulteren in diabetes type II (suiker-ziekte).

Voor de spierenopbouw is insuline wel goed, maar niet voor je BF!
Insuline zorgdraagt ervoor dat voedings-stoffen makkelijker door het lichaam worden opgenomen, dus gunstig voor de spieren, nadelig voor het vet...

Dus het beste is om veel suikers, vooral snelle, te nemen NA de training, daar waar insuline + IGF wel gunstig is voor het herstel, van de getrainde spier!
(IGF stijgt bij inname snelle-suikers)

Nou, snelle-suikers (fructose) laat de insuline spiegel als een idioot stijgen.
Dus bij iedere snelle-suiker-maaltijd, stijgt die spiegel, wat op den duur kan resulteren in diabetes type II (suiker-ziekte).

Voor de spierenopbouw is insuline wel goed, maar niet voor je BF!
Insuline zorgdraagt ervoor dat voedings-stoffen makkelijker door het lichaam worden opgenomen, dus gunstig voor de spieren, nadelig voor het vet...

Dus het beste is om veel suikers, vooral snelle, te nemen NA de training, daar waar insuline + IGF wel gunstig is voor het herstel, van de getrainde spier!
(IGF stijgt bij inname snelle-suikers)

Ja, ik moet nu wel toegeven dat mijn BF wel is gestegen.. Ik zat ooit rond de +7%, maar daar is nu verandering in gekomen:) Ik heb nog wel massa nodig, dus ik ga nu de ochtend shake vervangen in havermout. 's Avonds heb ik nu mijn shake al vervangen voor een bak kwark.

Wat bedoel je met IGF btw??? (sorry voor de noobie vraag;))

En voor de langzame carbs is dit misschien een optie (voor in de ochtend): Complex Carb Gainer

Deze ga ik nog niet gebruiken, in plaats daarvan eet ik nu eerst havermout.

Info over IGF kun je vinden in het geavanceerde gedeelte van: Anabolen

Terug
Naar boven