XXL Nutrition

Eetschema, eet ik voldoende?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
4 apr 2016
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m82
Beste,

Hier ongeveer hetzelfde verhaal.

Lengte: 183
Gewicht: 82
Leeftijd: 24

Sinds 6 maanden weer het trainen oppakken na een lange periode van veel feesten (lees drinken en slecht eten) waarin ik flink ben aangekomen. Ik woog toen ongeveer net tegen de 100 kilo.

Sinds toen flink gaan trainen (5 keer per week), niet meer gedronken en zeer goed op mijn voeding gelet. Wat dus resulteerde in een gewichtsverlies van circa 18 kilo.

Nu zit ik met het volgende; ik ben van mezelf best gespierd aangelegd en wil dus niet teveel afvallen met spierverlies. Ik zit nu ongeveer op een vp van 16 procent gok ik.
Heb me eens ingelezen op het forum en kwam tot de conclusie dat ik veels te weinig eet. Hieronder een kort overzicht van wat ik binnenkrijg op een dag.

Maaltijd 1 (08:00):
-eiwitshake
-stuk fruit
-rijstwafel met pindakaas

Maaltijd 2 (10:30):
-250gram kwark
-stuk fruit

Maaltijd 3 (13:00):
- 3 volkoren crackers
- huttenkase (200gr)
-beleg ( gerookte zalm/kipfilet)

Maaltijd 4 (15:30):
-blik tonijn waterbasis
- handje ongezouten noten

Maaltijd 5:
- groente onbeperkt (brocolli, wokgroente etc.)
- gegrilde vis/kip/tartaar
- 50gr. Zilvervliesrijst.

Tevens zorg ik dat ik ongeveer 2,5 liter water per dag drink.

Tijdens het trainen drink ik Muscle protect van body en fit wat spierafbraak tegen zou gaan. Na het trainen neem ik dan een eiwitshake (smart protein) en voor het slapen kwark of caseine. Mijn doel is om uiteindelijk op ongeveer 12% te zitten en op hetzelfde gewicht.

Sta graag open voor op/aanmerkingen en tips aangezien ik twijfel of ik hiermee niet te veel spier in ga leveren.

Alvast bedankt.
 
Vermeld even de KCals erbij en koolhydraten eiwitten en vetten
Dit kun je onder andere makkelijk vinden in de app my fitness pal.
Zo kunnen we ook echt een antwoord geven
 
Dit is meer een opsomming van wat je eet.
 
Ik denk niet dat iemand hier de macro's/kcal voor je gaat opzoeken en optellen. Dit moet je toch echt even zelf doen, daarna kunnen we je advies geven :p
 
Zal het inderdaad ff gaan uitrekenen en hier posten. Momenteel erg druk met werk dus zal het van t weekend erop zetten
 
In totaal komt het neer op de volgende waardes volgens de app fitness pal.

Aantal Kcal 1800

Koolhydraten: 110 gr.
Vetten: 50 gr.
Eiwit: 160 gr.

Hoop dat dit voldoende is om een oordeel te vellen=p
 
In totaal komt het neer op de volgende waardes volgens de app fitness pal.

Aantal Kcal 1800

Koolhydraten: 110 gr.
Vetten: 50 gr.
Eiwit: 160 gr.

Hoop dat dit voldoende is om een oordeel te vellen=p

Zeker. Ik schat dat dat ongeveer 1200 kcal onder je onderhoud is.
Komt neer op een cut van ongeveer 40 procent :eyes:.
Als je iets over wilt houden van je "van mezelf best gespierd aangelegd", ga je beter eerst kijken naar wat je onderhoud is.
Dit kan met de Harris benedict formule. Ga 10% onder je onderhoud zitten want zo hoog is je vetpercentage helemaal niet.
En verder eerst de stickys lezen voor het maken van een voedinggschema.
Als je dat allemaal op heb gevolgd zullen we er weer naar kijken.

Edit: Als onderbouwing op mijn schatting heb ik voor je de Harris Benedict formule ingevuld.
met 82kg, 183cm leeftijd 24 jaar en 3/5x in de week sporten is je caloriebehoefte 3.009 kcal.
1800 kcal dagelijks is dus 40procent onder onderhoud.
Btw is je schema zelf niet slecht, zitten een hoop goede dingen in.
Maar moet gewoon meer bij of je gaat echt te snel massa verliezen (en dus ook spier-massa)
 
Laatst bewerkt:
Zeker. Ik schat dat dat ongeveer 1200 kcal onder je onderhoud is.
Komt neer op een cut van ongeveer 40 procent :eyes:.
Als je iets over wilt houden van je "van mezelf best gespierd aangelegd", ga je beter eerst kijken naar wat je onderhoud is.
Dit kan met de Harris benedict formule. Ga 10% onder je onderhoud zitten want zo hoog is je vetpercentage helemaal niet.
En verder eerst de stickys lezen voor het maken van een voedinggschema.
Als je dat allemaal op heb gevolgd zullen we er weer naar kijken.

Lekker hoor! ;)

@ TS: Let op dat dit wel een indicatie is. Elk lichaam is anders en je zult er zelf achter moeten komen wat voor jou werkt. De een cut lekker op weinig koolhydraten en de ander juist weer op een andere manier.

Daarnaast zou ik je willen adviseren om van het huismerk van body & fit af te stappen.
 
Welk merk raad je mij aan? Zijn de producten van body en fit niet van goede kwaliteit? Ik wil wellicht ook een fatburner toevoegen en dan me voeding omhoog schroeven, iemand van jullie daar ervaringen mee?
 
Welk merk raad je mij aan? Zijn de producten van body en fit niet van goede kwaliteit? Ik wil wellicht ook een fatburner toevoegen en dan me voeding omhoog schroeven, iemand van jullie daar ervaringen mee?

Voor fatburners mag je nu bij beeldkijker zijn haha :o

Body & fit huismerk komt over het algemeen slecht uit de testen. Ik zou als ik jou was kijken naar merken als XXL Nutrition of MyProtein. Er zijn natuurlijk nog legio andere goede merken!
 
Voor fatburners mag je nu bij beeldkijker zijn haha :o

Body & fit huismerk komt over het algemeen slecht uit de testen. Ik zou als ik jou was kijken naar merken als XXL Nutrition of MyProtein. Er zijn natuurlijk nog legio andere goede merken!

Idd. Ik zelf koop bij Myprotein. Beste baseer je je keuze op tests zoals deze:
https://labdoor.com/rankings/pre-workout
En http://www.supplementlabtest.com/

Of een pre workout ook lekker werkt bekijk de dan weer beter bij de review sectie van dit forum bijv.
 
T5, t6, monster
 
Back
Naar boven