MuscleMeat

Mijn project

Fijn dat ik je heb kunnen helpen Burgermeister! Hopelijk heb je een goed schema kunnen samenstellen.Je mag mij altijd een PB sturen, maar ik kan je niet garanderen dat ik je kan voorzien van goed advies, aangezien ik zelf min of meer in hetzelfde schuitje zit als jij! Ik heb ook 8 weken geleden de knop omgedraaid (ik woog bijna 92 kilo) en ben op mijn voeding gaan letten en ik sport nu 4x in de week. Ik ben inmiddels 7 kilo kwijt en ik ben erg trots op hetgeen wat ik nu al behaald heb.

Nog een kleine tip:
Gebruik Myfitnesspal. Dan kun je per dag precies bijhouden wat je eet aan koolhydraten, eiwitten en vetten. Bijna alle artikelen van de Nederlandse supermarkten staan in hun database en je kunt zelfs artikelen scannen met de ingebouwde barcodescanner, super chill! Ze hebben een website en ze hebben ook mobiele apps en het is gewoon gratis!

• Topic Starter Topic Starter
Fijn dat ik je heb kunnen helpen Burgermeister! Hopelijk heb je een goed schema kunnen samenstellen.Je mag mij altijd een PB sturen, maar ik kan je niet garanderen dat ik je kan voorzien van goed advies, aangezien ik zelf min of meer in hetzelfde schuitje zit als jij! Ik heb ook 8 weken geleden de knop omgedraaid (ik woog bijna 92 kilo) en ben op mijn voeding gaan letten en ik sport nu 4x in de week. Ik ben inmiddels 7 kilo kwijt en ik ben erg trots op hetgeen wat ik nu al behaald heb.

Nog een kleine tip:
Gebruik Myfitnesspal. Dan kun je per dag precies bijhouden wat je eet aan koolhydraten, eiwitten en vetten. Bijna alle artikelen van de Nederlandse supermarkten staan in hun database en je kunt zelfs artikelen scannen met de ingebouwde barcodescanner, super chill! Ze hebben een website en ze hebben ook mobiele apps en het is gewoon gratis!

Oke man thx voor de tips , en respect ook voor jouw progressie !
Kijk ik ben nu idd op het punt dat ik de juiste weg in wil slaan kwa voeding , ik heb eigenlijk door extreem te diëten nu 29 kilo aan gewicht verloren in die 22 weken maar zoals ik nu inschat is dit niet op de gezondste manier gedaan .
Daarom hoop ik nu door te kunnen pakken en met een gezond voedingspatroon aan de slag te gaan Zodat ik de volgende etappe van mijn transformatie kan gaan bereiken .
Mijn doel is om voor eind 2015 nog 10 kilo kwijt te zijn en ik ga mij strikt houden aan mijn schema omdat mijn wens om te komen waar ik wil zijn zo groot is en ik echt heel streng kan zijn voor mijzelf .
Ik heb een doel voor ogen genomen en zal niet stoppen voor ik die bereikt heb .
Ik ben blij dat mensen mij er op gewezen hebben dat het anders moest want anders was ik gewoon zo door gegaan en dat zou niet de juiste manier zijn geweest .
Ik had waarschijnlijk nog steeds gewicht verloren maar dat dit op een gezonde manier kan is natuurlijk gewoon belangrijk , een goede gezondheid zorgt ook voor betere resultaten in de gym want die voedingsstoffen zijn essentieel voor een goede progressie in spieropbouw . Food is everything heb ik hieruit geleerd .
Ik hoop dat ik komende maandag kan starten , ik heb op dit moment erg veel administratieve verplichtingen en een schema is echt wel een flinke klus , maar ik ga mijn best doen .
Nogmaals bedankt , zodra ik alles op papier heb post ik het hier .

Thx mate

Perfecte mindset! Je mag allereerst al trots zijn dat je het roer zo hebt omgegooid.
Denk dat de meeste fitnessers / bodybuilders gevormd zijn door gebeurtenissen uit het verleden.

Hoop nu nog een paar bruikbare tips mee te kunnen geven aan jou.
Allereerst..wees trots op jezelf en wat je tot nu toe al hebt bereikt!

-houdt jezelf gemotiveerd, ook al zie je zelf de verandering(en) niet meer. Andere mensen zullen dit echter wel opmerken en zeker als die personen jou niet dagelijks zien. Blijf doorgaan..de aanhouder wint en dat word beloond ;)

- probeer je krachttraining sessies niet te lang te maken. Meer is niet altijd beter.
Duren krachttraining sessies langer dan een uur, dan zal dit resulteren in hogere cortisol spiegels ( stresshormoon )dit hormoon wil je het liefst zo laag mogelijk houden om Maximaal spiermassa op te bouwen en vetverbranding te verbranden.
( cortisol en testosteron concurreren beide om dezelfde receptoren waar ze aan hechten)

- probeer bij het ontbijt een appel (langzaam koolhydraat) te nemen naast je dexstrose (snel koolhydraat)
Mocht je kaneel lusten, voeg er dan 1 of 2 gram aan toe als je de appel in plakjes hebt gesneden. Eet de appel liefst met schil omdat deze goede stoffen zoals vitamines en antioxidanten bevatten die ondersteunend werken.
Het kaneel zal zorgen dat de bloedsuikerspiegel stabieler blijft en minder insuline pieken geeft. Hierdoor worden de voedingsstoffen minder snel opgeslagen als vet. Tevens zullen de vezels in de appel ook helpen voor een stabiele bloedsuikerspiegel.

- probeer extra groentes binnen te krijgen tijdens de wat grotere maaltijden. Deze bevatten vaak ook vezels en zorgen ervoor dat de voedingsstoffen geleidelijker worden opgenomen en dus ook weer minder insuline pieken afgeeft en minder vetopslag veroorzaakt. Tevens zijn de vitamines en andere stoffen in de groente weer ondersteunend :)
Het enigste moment waarop een goede insuline piek mag plaatsvinden, is direct na een krachttraining.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips.
Veel succes met het behalen van je volgende doelstellingen!

Thx evillution87 !!

Ik volg ook een kerel in Amerika via fb en wat jij over de kaneel vertelde vertelde hij ook al inderdaad .
Daarom ga ik ook kaneel in mijn voeding inbrengen .
Op dit moment bezig met het schema en dit is wel een flinke klus , het is niet alleen lastig om met mijn voeding te gaan variëren maar ik moet ook het financiële aspect in gaan vullen .
Doordat ik door de crises in zwaar weer kwam met mijn bedrijf ( aannemersbedrijf in de bouw ) is onze toenmalige woning met een flinke restschuld verkocht , ik moet nu vanwege deze schuld de schuldsanering in en zal straks met €50,- per week rond moeten komen kwa mijn boodschappen .
Ik moet dus niet alleen kijken naar de macro's maar ook naar de voeding die ik straks kan betalen om dit te verwezenlijken , eigenlijk dus een nog grotere uitdaging zeg maar !
Maar ook dit slaat mij niet uit het veld want waar een wil is is een weg .
De komende 3 jaar zullen dus echt een uitdaging worden waarin mijn gezondheid en doelstellingen om te komen waar ik wil zijn centraal staan .
Ik ga ook weer werken straks en ik wil een opleiding gaan doen om zo vele malen sterker uit dit alles te komen dan waar ik 22 weken geleden stond , nu dus al een eind op weg maar zoals gezegd zie ik dit als een nieuwe uitdaging en zal NOOIT mijn koppie laten hangen .
Niks of niemand zal mijn doelstellingen in de weg staan en kan ik ze niet linksom bereiken zal ik rechtsom gaan of dwars door de midden .
Ik heb die 30 kilo eraf geknokt door de straat op te gaan en in het park en in het havengebied te gaan lopen en met pushupps , pullupps en allerlei diverse andere oefeningen mezelf in shape te krijgen , geld heeft hier niks mee te maken en ik heb de afgelopen 5 maanden ook al met € 50,- per week alles kunnen verwezenlijken.
Ze kunnen mij alles afpakken maar zolang ik een dak boven mijn hoofd heb en een bed om in te slapen en € 50,- per week heb om in mijn voeding te voorzien dan zal ik mij er doorheen vechten en over een tijdje sta ik mentaal en fysiek boven op die berg waar ik nu tegenop aan het klimmen ben , no shortcuts , no excuses en niemand pakt dat stukje van mijzelf ooit Meer van me af .
Misschien klinkt het voor een ander poëtisch , maar dit is mijn ding en f**k you als je er een negatief oordeel over hebt want negatieve input wordt rechtstreeks omgezet in motivatie en helpt mij alleen maar om nog harder te werken en de kritische mensen te laten zien wie ik werkelijk ben .

Every day is a good day , and tomorrow ill be closer to my goal then i was today ;-)

Laatst bewerkt:
Goed bezig!

enne, limburger ?

Thx evillution87 !!

Ik volg ook een kerel in Amerika via fb en wat jij over de kaneel vertelde vertelde hij ook al inderdaad .
Daarom ga ik ook kaneel in mijn voeding inbrengen .
Op dit moment bezig met het schema en dit is wel een flinke klus , het is niet alleen lastig om met mijn voeding te gaan variëren maar ik moet ook het financiële aspect in gaan vullen .
Doordat ik door de crises in zwaar weer kwam met mijn bedrijf ( aannemersbedrijf in de bouw ) is onze toenmalige woning met een flinke restschuld verkocht , ik moet nu vanwege deze schuld de schuldsanering in en zal straks met €50,- per week rond moeten komen kwa mijn boodschappen .
Ik moet dus niet alleen kijken naar de macro's maar ook naar de voeding die ik straks kan betalen om dit te verwezenlijken , eigenlijk dus een nog grotere uitdaging zeg maar !
Maar ook dit slaat mij niet uit het veld want waar een wil is is een weg .
De komende 3 jaar zullen dus echt een uitdaging worden waarin mijn gezondheid en doelstellingen om te komen waar ik wil zijn centraal staan .
Ik ga ook weer werken straks en ik wil een opleiding gaan doen om zo vele malen sterker uit dit alles te komen dan waar ik 22 weken geleden stond , nu dus al een eind op weg maar zoals gezegd zie ik dit als een nieuwe uitdaging en zal NOOIT mijn koppie laten hangen .
Niks of niemand zal mijn doelstellingen in de weg staan en kan ik ze niet linksom bereiken zal ik rechtsom gaan of dwars door de midden .
Ik heb die 30 kilo eraf geknokt door de straat op te gaan en in het park en in het havengebied te gaan lopen en met pushupps , pullupps en allerlei diverse andere oefeningen mezelf in shape te krijgen , geld heeft hier niks mee te maken en ik heb de afgelopen 5 maanden ook al met € 50,- per week alles kunnen verwezenlijken.
Ze kunnen mij alles afpakken maar zolang ik een dak boven mijn hoofd heb en een bed om in te slapen en € 50,- per week heb om in mijn voeding te voorzien dan zal ik mij er doorheen vechten en over een tijdje sta ik mentaal en fysiek boven op die berg waar ik nu tegenop aan het klimmen ben , no shortcuts , no excuses en niemand pakt dat stukje van mijzelf ooit Meer van me af .
Misschien klinkt het voor een ander poëtisch , maar dit is mijn ding en f**k you als je er een negatief oordeel over hebt want negatieve input wordt rechtstreeks omgezet in motivatie en helpt mij alleen maar om nog harder te werken en de kritische mensen te laten zien wie ik werkelijk ben .

Every day is a good day , and tomorrow ill be closer to my goal then i was today ;-)

Leuk om te horen dat je dat gaat toepassen man!
Alleen klote om te horen dat je nu in deze situatie zit..Maar wat je al zegt, zolang je een dak boven je hoofd hebt en je gewoon te eten hebt is het belangrijkste! Kom net terug uit Thailand en die mensen zijn altijd gelukkig en blij..en geld hebben ze nauwelijks. Zolang hij maar kan bidden,droog slapen en wat te eten heeft. Tegenwoordig wordt alles maar gedomineerd door hebzucht en jaloezie..ze willen allemaal in de duurste auto's rijden, de mooiste designkleding, bepaalde soorten voedsel, meer geld..en zo groot mogelijk worden zoals de meeste hier of om ons heen. Gezondheid interesseert de meeste niet eens, want sommige werken hele cocktails met troep naar binnen om HUN ideale plaatje te verwezenlijken. Over een jaar of 10 lopen de meeste achter de feiten aan, en zullen ze weinig glorie overhouden door hun verleden
Wees gewoon blij met wat je hebt, en het kan alleen maar beter worden.
En onthoud: what doesn´t kill you, makes you stronger!

Juist en zo is het , nu kan ik gelukkig zeggen dat ik vroeger heel veel gedaan en gehad heb aan materialistische dingen.
Ik heb mooie brommers gehad , auto's, crossmotoren , boten en ik heb 5 jaar met modelvliegtuigen gevlogen van 2,5 tot 3 meter spanweidte .
Ik heb hier altijd keihard voor gewerkt en heb nooit een ander zijn ogen ermee uit gestoken .
Nu na 12 jaar eigen baas en hoe de maatschappij in elkaar steekt moet ik zeggen dat geld en materialistische dingen mij absoluut niks meer interesseren , ik heb in die jaren zoveel geld door mijn handen gehad en als ik nu zie waar ik sta dankzij die crises pfffffff hou dat geld maar !
Geld komt en gaat maar maakt niet wie jij bent als mens .
Ik ga de komende jaren met mezelf aan de slag en ga lekker werken , trainen en ( karper ) vissen.
Daarnaast gezellig genieten met vrienden en kennissen en dan ben ik straks voor me 40ste van alle ellende af en zie ik dan wel waar ik sta . Ik heb nu ervaren dat de kleine mooie dingen aan je voorbij gaan als je altijd maar met geld en werk bezig bent en ik weet ook dat als ik de knop niet had omgegooid dat ik niet oud had geworden iig .

Mijn schema is nog niet af maar ben een eind op weg , ben wel al anders aan het eten dus dat is een goed begin , zodra ik alles klaar heb komt het hier te staan .

Vandaag ook na 4 dagen rust weer getraind , had last van mijn schouder en door de rust die ik genomen heb is dit nu voor 80% verbeterd , nu rustig aan weer opbouwen .

In jezelf geloven , dat is waar alles om draait want dan kun je bergen verzetten .....!

Kleine update :

Door wat dingen die prioriteit hadden heb ik mijn schema nog niet af maar omdat ik er mee bezig ben heb ik al een hoop dingen veranderd en pas ik wat ik nu al weet al toe als ik boodschappen doe .
Voel me goed en zie zoizo kleine vooruitgang in de spiegel en dat is al voldoende om de motivatie vast te houden . Ik eet nu al bewuster dus de opstap is er .
Ik had last van mijn rechter schouder door overbelasting maar na een weekje rust heb ik zaterdag toch een kleine trede omhoog gedaan in mijn bench press , ik zat eerst op 10x50 / 10x80 / 5x90 en daar durfde ik even niet overheen omdat mijn schouder opspeelde .
Nu heb ik een goede warming up gedaan en wat rekken en strekken met rechts en daarna drukte ik 10x40 / 10x80 / 10x90 en omdat dat zo lekker ging 5x100 erbij .
De schouder voelde na deze sets goed en heb zondag rug en schouders getraind met lichte gewichten en dat ging ook lekker .

Vandaag benen, buik !

Lekker bezig! Hoe staat het ervoor?

Zo ff niet geweest hier en ik zag nu dat de boel vernieuwd is ???

Mijn update ! Nou ik ben nu 34,5 kilo kwijt en ben echt resultaat aan het boeken door het trainen .
Mijn spieren groeien echt goed en ik train nu 5 dagen in de week en ik eet nu anders .
Nu meer vaste voeding en ik probeer mijn onderhoud minus 500 te handhaven maar vaak eet ik nog te weinig .
Ik zie mijn fysiek echt verbeteren maar mijn gewicht daalt nu langzaam omdat ik echt spiergroei ervaar maar toch 3,5 kilo eraf in 8 weken dus ik kom aan in spier en val daarbij toch nog bijna halve kilo per week af .
We gaan doorzetten .
Ik was laatst even gestopt op het forum omdat ik strontziek werd van al die betweters en hun domme commentaar .
Zal af en toe is een update erop gooien

Fijn dat alles nog goed gaan man! Keep it up :thumbs:

Niet te stoppen echt , en ik ga nu optisch al zoveel vooruit haha en dat motiveerd me nog meer !
Ik ga elke ochtend vol gas naar de gym en zodra ik daar ben voel ik mij thuis , echt en elke training ga ik echt tot het uiterste .
Ik krijg binnenkort ook begeleiding van willem jonkman uit den haag , die gaat mij helpen om mijn doelen te bereiken .
Ik zal wat vaker weer een update erin gooien .

Work hard in silence , let your succes make the noise !!!

Laatst bewerkt:
Je moet je niks aantrekken van mensen die het beter lijken te weten. 99,99% heeft nooit meer dan 60 kg hoeven afvallen. Wat weten zij over jouw persoonlijke ervaringen? Je bent al ver gekomen! En je gaat nog verder komen! Blijf opletten dat je niet gedemotiveerd raakt. Mocht het lijken dat dat gaat gebeuren, zet je dieet dan even op hold en focus dan op spiermassa bij een gelijkblijvend gewicht.

dit vind ik nou bewonderenswaardig, lekker bezig!!

Weer even een update !

Bedankt voor de reacties mensen , en lynnyx don't worry over de motivatie ik ga echt als een gek en na vandaag nog meer gemotiveerd !

Vandaag gewogen weer na 1,5 week en omdat ik echt streng bezig ben en vol gas gegaan ben weer 1,7 kilo eraf wat de stand op 36,2 kilo zet !
Eerder zij ik hulp te gaan krijgen van willem jonkman maar deze man is een goeroe die in de praktijk mensen naar hogere rangen brengt, en omdat in rotterdam woon en hij in den haag is dat lastig te realiseren .
Ik ben vandaag benaderd door wes van staveren en ik sta vanaf a.s. Maandag onder zijn toezicht en begeleiding .
Vanaf die dag heb ik nu een nieuw schema kwa voeding en training en ga ik er keihard tegenaan om het realiseren van mijn doel te behalen .
We hebben een plan van aanpak voor de komende 6 maanden besproken en om deze reden ga ik ook even mijn sociale leven op een laag pitje zetten en mij 100% focussen op mijn doel .
Ik ben zoals jullie eerder hebben kunnen lezen in staat om erg streng voor mijzelf te zijn en ik ga dit opnieuw toepassen met het voedingsschema , maar ook met een pittig trainingsschema .
Omdat ik mijn sociale leven terugschroef kan ik ook de benodigde rust pakken om de balans van belasting en herstel te waarborgen .
Ik sta nu opnieuw aan de voet van een nieuwe etappe van mijn reis tegen de berg op , en ben vastberadener dan ooit . Ik ben op eigen kracht al zo ver gekomen en dat iemand als wes van staveren nu bij wil springen om de volgende beproeving te gaan coachen is voor mij een nieuwe bron van motivatie en ik ben hem op voorbaat erg dankbaar hiervoor .
The journey continues !!!

Keep you posted !!

Laatst bewerkt:
Wauw, echt wauw. Vat het niet te nichterig op, maar je bent een voorbeeld man. Ik heb niet de bodybuild-aspiraties die jij wel hebt, maar woog 114kg en inmiddels nog 95kg met vetpercentage van 26%. Wil dat naar 15% brengen. Heb je misschien een voorbeeld van wat je at op een dag toen je nog echt deed afvallen en niet extreem probeerde te groeien? Na de tips hier? Ben benieuwd. Hou vol man, echt dikke respect

Thanx voor je vibes kerel , echt !!!
Ik kom er nog even op terug na het weekend en anders moet je me ff herrineren oke ?

Ik ben deze week benaderd door een grote naam in de bodybuilding wereld en ik ben helemaal door het plafond gegaan L!!!
Deze man heeft mij aangeboden om mij voor nu een half jaar te gaan coachen en ik heb nu een nieuw voedings schema en ik krijg ook een trainings schema !!
Dus ik was al extreem gemotiveerd maar nu is het hek totaal van de dam , ik ga compleet down under in mijzelf en in dit traject en ooh wat ga ik die man laten zien dat ie zijn tijd niet verdoet aan mij !!!!
Ik moet nu weg , later meer details .........

Terug
Naar boven